fkm Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Siden så jo seriøs ut den.. Ikke så verst pris på en del Barbourgreier der. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Ja, den er slettes ikke dum! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hva slags jakke er det, Jonas? Forresten, kul seng. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jakken er fra Woolrich. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Kjøpte ikke du en parkas fra Woolrich på Ebay i fjor forresten? Hvordan var den? Samboeren min ønsker seg en til jul, så det hadde vært digg å betale 300 $ i stedet for 6000 eller hva de nå tar på Follestad Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Stemmer det Det finnes to varianter av den, en tykk, laget i Kina, og en veldig tykk, laget i USA eller Canada, jeg husker ikke helt. Den du får på Follestad er sistnevnte, mens den jeg kjøpte glemte jeg å sjekke, og det var førstnevnte... Uansett holdt den meg veldig god og varm gjennom vinteren, og jeg er veldig fornøyd med den! Naturlig nok er den tykkeste også dyrere, men du finner nok begge to på Ebay. Woolrich John Rich & Bros heter den, den andre heter bare Woolrich. Men som sagt, den billigere varianten holdt i massevis for meg Endret 21. september 2011 av Jonas. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hm.. Nå ble jeg litt usikker. Hvor bra funker den du har? Jeg gidder liksom ikke kjøpe en jakke som bare funker ned til -5... Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Vel, vi hadde jo temperaturer ned til -20 etc i fjor vinter, og den holdt. Brukte den også på fjellet et par ganger, i enda kaldere vær, og det gikk helt fint det også... Du har jo den andre varianten på eBay også, til $600-ish, og for å være helt ærlig hadde jeg nok heller gått for den. Jeg prøvde jakken på Follestad før jeg bestilte, og etter hva jeg husker føltes den bedre ut. Endret 21. september 2011 av Jonas. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Ok, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 (endret) Den dyre varianten er "by John Rich & Bros". Jeg spurte kundeservicen på woolrich.com om forskjellene, men jeg husket ikke helt hva jeg fikk som svar. Det går jo å sende en mail for å spørre om det er noen vesentlig stor kvalitetsforskjell. Edit: Fant den gamle posten min: Ny jakke bestilt . Skulle egentlig ha CD expedition parka, men bestillingen gikk til helvete. Nå får vi bare håpe at betalingen går gjennom. Til dere som vurderer Woolrich parka: Det finnes flere versjoner. Har egentlig ikke helt oversikt over de forskjellige merkene, men slik er det jeg har forstått det: Det finnes _minst_ fire Woolrichmerker: -Woolrich (Woolrich.com) -Woolrich by John Rich & Bros (Woolrich.it) -Woolrich Woolen Mills -Woolrich Penn Rich Jeg vet ikke forbindelsen mellom disse annet enn at Woolrich online chat support, som forresten er å anbefale, kunne svare på endel spørsmål om John Rich & Bros i tillegg til originalmerket. Uansett: Woolrich Arctic Parka som mange har sett på kommer i to(?) forskjellige versjoner: En laget av Woolrich i Kina for USA. Denne er billigst. Serienr #8241 En laget av Woolrich by John Rich & Bros i USA for Europa. Serienummer (de to siste tallene er nok for farge) WOCPS1671-CN01 Forskjellen på disse var bl.a. noe med ytterstoffet og dunfyllet. Jeg er ikke sikker på om det er kvalitetsmessige forskjeller på disse, men det får dere finne ut av dersom det skulle være et problem. Det finnes også en "DF" versjon av John Rich & Bros (SN: WOCPS1671-CN01) som er ifølge volls.de: The Arctic Parka DF is the contemporary modified jacket differing in 4 points from the genuine Arctic Parka: - slimmer fit - longer arms - detachable fur - slightly lighter down padding Woolrichstore.se har detaljerte størrelsesmålinger for hver modell. Her er desverre prisene latterlig høge. Dette gjelder også butikkprisene i Norge. De selger Arctic Parka by John Rick & Bros. Det ble i overkant rotete, men jeg skylder på tidspunktet jeg skriver dette på. Kan ikke si helt sikkert at alt jeg skriver er korrekt, men bottomline er at det kan være lurt å gjøre litt research før man kjøper parkas fra Woolrich Jeg tror Arctic Parka er rimelig vid, både herre- og damemodellen, så det er nok lurt å finne målene på de. Endret 21. september 2011 av Slettet+987123897 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Pent Jonas. Lurer på hvorfor denne tråden her ikke dukker opp i "mine innlegg"... Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Likte det, Jonas! Er det galt at hovedinsentivet for å skaffe seg en ordentlig jobb er at jeg kan kunne kle meg ordentlig? 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Likte det, Jonas! Er det galt at hovedinsentivet for å skaffe seg en ordentlig jobb er at jeg kan kunne kle meg ordentlig? Kjenner meg igjen i det! Veldig pent Jonas! Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Lookin' good, Jonas! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Aldri vært begeistret for loafers til dress, men ellers så det hot ut. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Pent, Jonas! Er det galt at hovedinsentivet for å skaffe seg en ordentlig jobb er at jeg kan kunne kle meg ordentlig? Nei, for du er ikke alene! Endret 22. september 2011 av lokeland Lenke til kommentar
fkm Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Milanjo: Utseendemessig var de ikke så verst, men kvaliteten er nok ikke særlig god... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvor kan jeg få tak i lignende sko av bedre kvalitet da? Bor forøvrig i England nå. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hvilken prisklasse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå