Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det :) Det finnes to varianter av den, en tykk, laget i Kina, og en veldig tykk, laget i USA eller Canada, jeg husker ikke helt. Den du får på Follestad er sistnevnte, mens den jeg kjøpte glemte jeg å sjekke, og det var førstnevnte... Uansett holdt den meg veldig god og varm gjennom vinteren, og jeg er veldig fornøyd med den!

Naturlig nok er den tykkeste også dyrere, men du finner nok begge to på Ebay. Woolrich John Rich & Bros heter den, den andre heter bare Woolrich. Men som sagt, den billigere varianten holdt i massevis for meg ;)

Endret av Jonas.
Lenke til kommentar

Vel, vi hadde jo temperaturer ned til -20 etc i fjor vinter, og den holdt. Brukte den også på fjellet et par ganger, i enda kaldere vær, og det gikk helt fint det også...

Du har jo den andre varianten på eBay også, til $600-ish, og for å være helt ærlig hadde jeg nok heller gått for den. Jeg prøvde jakken på Follestad før jeg bestilte, og etter hva jeg husker føltes den bedre ut.

Endret av Jonas.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Den dyre varianten er "by John Rich & Bros". Jeg spurte kundeservicen på woolrich.com om forskjellene, men jeg husket ikke helt hva jeg fikk som svar. Det går jo å sende en mail for å spørre om det er noen vesentlig stor kvalitetsforskjell.

Edit:

Fant den gamle posten min:

clip_image001.jpg

Ny jakke bestilt :). Skulle egentlig ha CD expedition parka, men bestillingen gikk til helvete. Nå får vi bare håpe at betalingen går gjennom.

Til dere som vurderer Woolrich parka:

Det finnes flere versjoner. Har egentlig ikke helt oversikt over de forskjellige merkene, men slik er det jeg har forstått det: Det finnes _minst_ fire Woolrichmerker:

-Woolrich (Woolrich.com)

-Woolrich by John Rich & Bros (Woolrich.it)

-Woolrich Woolen Mills

-Woolrich Penn Rich

Jeg vet ikke forbindelsen mellom disse annet enn at Woolrich online chat support, som forresten er å anbefale, kunne svare på endel spørsmål om John Rich & Bros i tillegg til originalmerket.

Uansett:

Woolrich Arctic Parka som mange har sett på kommer i to(?) forskjellige versjoner:

En laget av Woolrich i Kina for USA. Denne er billigst. Serienr #8241

En laget av Woolrich by John Rich & Bros i USA for Europa. Serienummer (de to siste tallene er nok for farge) WOCPS1671-CN01

Forskjellen på disse var bl.a. noe med ytterstoffet og dunfyllet. Jeg er ikke sikker på om det er kvalitetsmessige forskjeller på disse, men det får dere finne ut av dersom det skulle være et problem.

Det finnes også en "DF" versjon av John Rich & Bros (SN: WOCPS1671-CN01) som er ifølge volls.de:

The Arctic Parka DF is the contemporary modified jacket differing in 4 points from the genuine Arctic Parka:

- slimmer fit

- longer arms

- detachable fur

- slightly lighter down padding

Woolrichstore.se har detaljerte størrelsesmålinger for hver modell. Her er desverre prisene latterlig høge. Dette gjelder også butikkprisene i Norge. De selger Arctic Parka by John Rick & Bros.

Det ble i overkant rotete, men jeg skylder på tidspunktet jeg skriver dette på. Kan ikke si helt sikkert at alt jeg skriver er korrekt, men bottomline er at det kan være lurt å gjøre litt research før man kjøper parkas fra Woolrich :)

Jeg tror Arctic Parka er rimelig vid, både herre- og damemodellen, så det er nok lurt å finne målene på de.

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...