Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden

Anbefalte innlegg

Det er ikke snakk om å være redd for mitt eget privatliv, da hadde jeg valgt et brukernavn som ikke har noen særlig tilknytning til mitt eget navn, og ihvertfall ikke brukt det på så godt som alle større sider og tjenester jeg bruker.

At jeg ikke ønsker å si hva jeg betaler for alt jeg kjøper er mitt valg, og dersom dere er så superinteresserte er det sikkert mulig å finne et innlegg der jeg skriver hvilken butikk jeg kjøpte de fra, og så regne ut prisen selv.

Edit: Så ikke fkm sitt innlegg før jeg postet.

Man får kanskje tak i de på andre nettsider, jeg tok et kjapt søk nå nettopp og fant ingen som solgte akkurat de skoene nå. De er fra SS11, så de er vel på vei ut fra de fleste butikker nå uansett. Dersom man finner de vil det jo være helt andre priser da de gjerne blir solgt på eBay eller via andre salgskanaler enn butikker.

Men kjøpte de på salg fra Bows+Arrows, så hvis det er utrolig viktig er det ikke vanskelig å regne ut hva skoene kostet.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar et siste lite innlegg her før jeg tar kvelden etter en lang og slitsom dag.

Det er ikke nødvendigvis det at jeg ikke deler ting med meg, og jeg ser generelt på meg selv om nokså åpen her på internett. Samtidig er det slik at det man skriver her blir søkbart og er fullt mulig å finne tilbake til i ettertid, og dermed er det viktig å passe litt på hva man deler. Når det gjelder økonomi har jeg ikke problemer med å si at jeg lever på studielånet mitt og en biinntekt, men jeg deler ikke timelønnen min eller sier hvor mye hver lønningsslipp ender på.

Dette er jo ting som er mer private enn hva et klesplagg kostet, men prinsippet blir noe av det samme. Det er mange ting som er kjempefine å dele på internett, og så er det andre ting som ikke hører hjemme på offentlige forum. Litt av utfordringen man har nå som internett er så utbredt, folk får sparken for det de skriver om arbeidsgivere på Twitter og Facebook og det blir rettet mer og mer fokus på sosiale medier overalt er jo nettopp å finne denne balansen.

Har hatt 8 timer med forelesninger i dag, dro rett hjem for å hive i meg noe mat og hente med meg nødvendig utstyr for å dra på jobb, og rakk akkurat innom postkontoret for å hente skoene før jeg var nødt til å løpe videre. Har gått i ett de siste dagene, med mye skolearbeid som snart må bli ferdig, og jeg blir opptatt hele fredagen og resten av helgen og rekker dermed ikke å gjøre noe da. Dette er jo nokså dagligdags og er ikke en spesielt god unnskyldning eller forklaring, men det har i tillegg vært et stort og tungt personlig problem som jeg aldri i livet kommer til å snakke om her, som jeg kun har delt med et par nære venner. Legg alt dette sammen og det blir fort veldig mye på likt, og da er det ikke alltid at man klarer å handle like rasjonelt.

Det er meget godt mulig at jeg overreagerte og kanskje burde tenkt meg om en gang til før jeg trykket på svar-knappen, og jeg kommer sikkert til å stusse på innleggene mine hvis jeg leser gjennom de på et annet tidspunkt, men akkurat nå følte jeg at det ikke var noe jeg hadde noe spesielt behov for å dele, og det er en oppfatning jeg har hatt lenge. Jeg har de siste månedene blitt mer og mer obs på hvor lett det er å søke meg opp på internett og finne mye av det jeg driver med, og jeg sliter fortsatt med å finne en grei balanse mellom hva som er bra å dele, og nyttig for andre, samt hva som bør holdes for seg selv, eventuelt innen et lukket nettverk.

God natt!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også et veldig privat forhold til skoene mine. Er liksom ikke alt som er like ålreit å dele med alle andre.

e: Knalltøffe sko forresten.

Det kan sammenlignes med å gå ut offentlig om hvor mye man bruker månedlig på horer.

Jeg er vel ikke interessert i vite hvor mye han brukte på horer, jeg er imdelrtid interessert i hvor mye han betalte for de skoene. Det ødelegger, som fkm sa, "community" følelsen hvis folk skal holde tilbake informasjon som mange andre er interessert i.

Lenke til kommentar

Tar et siste lite innlegg her før jeg tar kvelden etter en lang og slitsom dag.

Det er ikke nødvendigvis det at jeg ikke deler ting med meg, og jeg ser generelt på meg selv om nokså åpen her på internett. Samtidig er det slik at det man skriver her blir søkbart og er fullt mulig å finne tilbake til i ettertid, og dermed er det viktig å passe litt på hva man deler. Når det gjelder økonomi har jeg ikke problemer med å si at jeg lever på studielånet mitt og en biinntekt, men jeg deler ikke timelønnen min eller sier hvor mye hver lønningsslipp ender på.

Dette er jo ting som er mer private enn hva et klesplagg kostet, men prinsippet blir noe av det samme. Det er mange ting som er kjempefine å dele på internett, og så er det andre ting som ikke hører hjemme på offentlige forum. Litt av utfordringen man har nå som internett er så utbredt, folk får sparken for det de skriver om arbeidsgivere på Twitter og Facebook og det blir rettet mer og mer fokus på sosiale medier overalt er jo nettopp å finne denne balansen.

Har hatt 8 timer med forelesninger i dag, dro rett hjem for å hive i meg noe mat og hente med meg nødvendig utstyr for å dra på jobb, og rakk akkurat innom postkontoret for å hente skoene før jeg var nødt til å løpe videre. Har gått i ett de siste dagene, med mye skolearbeid som snart må bli ferdig, og jeg blir opptatt hele fredagen og resten av helgen og rekker dermed ikke å gjøre noe da. Dette er jo nokså dagligdags og er ikke en spesielt god unnskyldning eller forklaring, men det har i tillegg vært et stort og tungt personlig problem som jeg aldri i livet kommer til å snakke om her, som jeg kun har delt med et par nære venner. Legg alt dette sammen og det blir fort veldig mye på likt, og da er det ikke alltid at man klarer å handle like rasjonelt.

Det er meget godt mulig at jeg overreagerte og kanskje burde tenkt meg om en gang til før jeg trykket på svar-knappen, og jeg kommer sikkert til å stusse på innleggene mine hvis jeg leser gjennom de på et annet tidspunkt, men akkurat nå følte jeg at det ikke var noe jeg hadde noe spesielt behov for å dele, og det er en oppfatning jeg har hatt lenge. Jeg har de siste månedene blitt mer og mer obs på hvor lett det er å søke meg opp på internett og finne mye av det jeg driver med, og jeg sliter fortsatt med å finne en grei balanse mellom hva som er bra å dele, og nyttig for andre, samt hva som bør holdes for seg selv, eventuelt innen et lukket nettverk.

God natt!

nigel-loony.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke gått med de, så kan ikke si noe om komforten helt enda, men kan ta litt om resten.

Sålen er jo ikke fullskinn, men den kjennes solid. Såvidt jeg kan se har de gjort det slik at de har en lærbit hele skoen er festet i, og så er det første laget på sålen (som er en veldig hard gummi, tror jeg) sydd fast. Deretter kan det virke som de øvrige delene er limt på, men det virker veldig godt gjennomført.

Resten av skoen er jo skinn, og det semskede skinnet er veldig jevnt og fint. Innsiden er også skinn og er god og myk, og alt er skinn, så det lover jo godt. Skoene er forøvrig produsert i England, uten at jeg vet hvor.

Er ikke sikker på om det gir noen mening, har aldri beskrevet skoene mine i detalj før, men inntrykket mitt er ihvertfall veldig godt. Virker som solide sko, og gleder meg absolutt til jeg kan ta de i bruk!

fkm: Kan du forklare bildet? :p Jeg er ikke helt sikker på om det er sarkastisk eller om du var enig i innlegget mitt, og jeg blir ikke klokere av å ikke vite hvem han karen er heller. Han ser dog noe komisk ut, så heller mer mot det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...