lokeland Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Topman.co.uk for £80. Kom vel på rundt 1100kr med moms og tollgebyr. Har bestilt enda ei jakke (denne gangen en harrington til høsten) og 2 gensere. Blir nok flere bestillinger derifra også. De er vel en av de ytterst få som faktisk fører XXS. Finner den ikke :/ Har du en link eller er den ikke til salgs mer? Leter etter en fin og ikke alt for dyr dufflecoat nemlig! &noOfRefinements=1"]Her. Kostet visst £85, men det er jo fortsatt billig. 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Nå var jeg ikke helt seriøs, selv om det kanskje ikke kommer frem av innlegget. Uansett, det er mulig å ha klokken på "feil" hånd -- kronen er på de aller fleste klokker plasser på høyre side, og det er fordi man ikke skal presse den inn i armen hver gang man bøyer på håndleddet. Må bare påpeke at det er ikke derfor man skal ha klokken på venstre hånden. Forøvrig er det ikke noe sted man "må" ha klokken i dag, dette avgjøres av personlige preferanser og det er ikke noe som heter feil hånd lenger. Tidligere var det gjerne slik at klokken ble brukt på den hånden som hadde minst aktivitet for å unngå å skade og riper, og siden de fleste er høyrehendte så ble den brukt på venstre. Kronen er også derfor på høyresiden, slik at man kan stille klokken med sin primære hånd. Du knuser hele illusjonen min om hvordan klokker skal brukes jo. Jeg har visst alltid hatt helt feil oppfatning av hvorfor det er vanligst å ha den på venstrehånden. Må vel bare legge meg langflat her. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Nå var jeg ikke helt seriøs, selv om det kanskje ikke kommer frem av innlegget. Uansett, det er mulig å ha klokken på "feil" hånd -- kronen er på de aller fleste klokker plasser på høyre side, og det er fordi man ikke skal presse den inn i armen hver gang man bøyer på håndleddet. Må bare påpeke at det er ikke derfor man skal ha klokken på venstre hånden. Forøvrig er det ikke noe sted man "må" ha klokken i dag, dette avgjøres av personlige preferanser og det er ikke noe som heter feil hånd lenger. Tidligere var det gjerne slik at klokken ble brukt på den hånden som hadde minst aktivitet for å unngå å skade og riper, og siden de fleste er høyrehendte så ble den brukt på venstre. Kronen er også derfor på høyresiden, slik at man kan stille klokken med sin primære hånd. Du knuser hele illusjonen min om hvordan klokker skal brukes jo. Jeg har visst alltid hatt helt feil oppfatning av hvorfor det er vanligst å ha den på venstrehånden. Må vel bare legge meg langflat her. Kan jo legge til at jeg har brukt den på høyrehånden lenge, og finner det umulig å bytte hånd nå. Dessuten har de fleste av mine klokker kronen på høyresiden, noe som gjør at den stikker inn i hånden dersom jeg har den på venstre, så også med denne. Det var også grunnen til at jeg begynte å ha klokken på høyre hånd. Dette var lenge siden da jeg hadde en klokke med STOR krone, som gnagde ned i håndflaten... Takk for gratulasjoner Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Tror ikke det er så veldig vanskelig å bytte hånd hvis du prøver, tar bare noen dager før du vender deg til det. Faren min hadde den på høyre hånd i 30 år fordi han spilte fiolin. Tok ikke lang tid før han vendte seg til å ha den på venstre da han sluttet å spille. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Tror ikke det er så veldig vanskelig å bytte hånd hvis du prøver, tar bare noen dager før du vender deg til det. Faren min hadde den på høyre hånd i 30 år fordi han spilte fiolin. Tok ikke lang tid før han vendte seg til å ha den på venstre da han sluttet å spille. Hvorfor skal jeg bytte, når jeg trives med å ha den på høyre? Det er vel mitt eget valg? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Sa bare at det ikke var så vanskelig å bytte, jeg. Gjør som du vil, jeg er ikke moren din. Fin klokke i hvert fall. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Lokeland: Ser bra ut! Godt å høre at du endelig har funnet noe som passer deg, misunner ikke situasjonen din i det hele tatt. Takk! Ting ordner seg vel for snille gutter. Men har regnet på bomkjøpene mine og kommet fram til at jeg har gjort bomkjøp til en verdi av 8-10k (bomkjøpene som fortsatt henger ubrukt i skapet, en god del har jeg heldigvis fått solgt). Angående klokkedebatten mener jeg at det til syvende og sist er et personlig valg, men dersom man ikke er venstrehendt seg jeg ikke mye grunn for å ha den på høyre håndledd. Men som nevnt er det jo personlig. Selv hadde jeg klokke på høyre håndledd da jeg var liten, men gikk over til venstre i ungdomstiden. Endret 4. september 2011 av lokeland Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Særdeles pen klokke, mr.! Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Topman.co.uk for £80. Kom vel på rundt 1100kr med moms og tollgebyr. Har bestilt enda ei jakke (denne gangen en harrington til høsten) og 2 gensere. Blir nok flere bestillinger derifra også. De er vel en av de ytterst få som faktisk fører XXS. Finner den ikke :/ Har du en link eller er den ikke til salgs mer? Leter etter en fin og ikke alt for dyr dufflecoat nemlig! Her. Kostet visst £85, men det er jo fortsatt billig. Hvor kjøpte du Aboki losjakken? EDIT: Nvm, fant det ut. . Endret 5. september 2011 av Rankiz Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Er ikke verdens største fan av fargen SLIguy, men ellers er den fin! Hadde den vært merkbart mørkere og brunere tror jeg det hadde gjort seg veldig mye bedre, men kan godt hende at fargen fungerer til deg i det daglige. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Den oppleves penere i virkeligheten enn på bildet. Fargen på skinnet er i virkeligheten litt mørkere enn det bildet forteller. Lenke til kommentar
Raste Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Oi, år og dag siden jeg kommenterte her eller la ut bilder. Får bli flinkere i høst. Jonas, liker svært godt den dressen din. Stilig! Lokeland, ser bra ut. Likte ikke helt lommene på Duffle Coaten, men Lenke til kommentar
kynne Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hadde også lagt jakken litt opp i ermene sindre, slik at skjorten synes litt mer. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Som sagt, se bort ifra skjorten. Jeg mener ihvertfall at jakken har riktig lengde nå og har planlagt å bruke en skjorte som er litt lengre til dressen. Enig? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Sindre: ermene er for lange, ca 2 - 2,5 cm. Finn den en ny rettedame, denne har ikke sett på jakken. Hvis du tar på en skjorte som stikker utenfor ermet slik det er nå, så blir den for lang og det vil se helt rart ut. Fin over skuldrene og fin i livet. Endret 6. september 2011 av dag1234 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Sindre: ermene er for lange, ca 2 - 2,5 cm. Finn den en ny rettedame, denne har ikke sett på jakken. Hvis du tar på en skjorte som stikker utenfor ermet slik det er nå, så blir den for lang og det vil se helt rart ut. Fin over skuldrene og fin i livet. Såpass ja. Hadde litt feil oppfatning av riktig lengde da. Skal få skredderen (mann faktisk ) til å se på den, lot han bare se på buksa sist, da jeg egentlig trodde ermelengden var riktig. Veldig merkelig at den er for lang i ermene egentlig, da jeg har veldig lange armer i forhold til høyden min. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hvor lange tror du egentlig skjorteermer skal være? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Trodde de skulle være ca. 1 cm lengre enn sånn som jakka er på bildet. Men etter å ha sett på litt andre bilder, skjønner jeg at jeg tok feil der. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ok, se til at rettemannen flytter de nederste knappene, slik at avstanden fra siste knapp og enden på ermet blir som nå. Ellers ser det helt heimespøta ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå