Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Olelovold: Første antrekket er solid, og skomessig passer det greit, selv om det meste andre sannsynligvis ville passet godt.

Andre antrekket har jeg litt pirk på -- knepp alle knappene når du går med slips og få på noen andre, mer passende sko. Jakken er nok litt i korteste laget, og kunne med fordel vært litt lengre, men fargene passer bra sammen, og med noen andre sko har du et flott antrekk.

nash: fine innkjøp!

fkm: Jeg ville beholdt knappene slik du har de nå.

Lenke til kommentar

Dag: Jakken er ganske smal ja, men jeg liker at de mer uformelle klærne mine har et litt ungdommelig snitt. Hvis du tenker på at det er litt krøller på (min) venstre side i nedre brystområde har det sammenheng med lommetørklet, som du allerede har påpekt var mindre heldig plassert, i tillegg til solbrillene som jeg så snedig har plasert i brystlommen :p Jeg tok bildet etter å ha brukt jakken i noen timer, så alt var nok ikke helt perfekt :) Ser du på (igjen, min) høyreside ser du at det er ganske mye jevnere der. Når det er sagt kunne nok jakken vært et par cm. større et par steder, men alt i alt er jeg ganske fornøyd mtp. at jeg bestilte den på nett.

Lenke til kommentar

Dag: Jakken er ganske smal ja, men jeg liker at de mer uformelle klærne mine har et litt ungdommelig snitt. Hvis du tenker på at det er litt krøller på (min) venstre side i nedre brystområde har det sammenheng med lommetørklet, som du allerede har påpekt var mindre heldig plassert, i tillegg til solbrillene som jeg så snedig har plasert i brystlommen :p Jeg tok bildet etter å ha brukt jakken i noen timer, så alt var nok ikke helt perfekt :) Ser du på (igjen, min) høyreside ser du at det er ganske mye jevnere der. Når det er sagt kunne nok jakken vært et par cm. større et par steder, men alt i alt er jeg ganske fornøyd mtp. at jeg bestilte den på nett.

Hei fkm

De typiske diagonale bulkene som løper ut fra øverste knapp er som regel et tegn på at jakken er litt for trang. Det kan være at på bilde så skyldes det at du har brukt den noen timer, kan ikke se bort fra det.

Hadde det vært hos en annen, så hadde jeg ikke kommentert, men siden jeg vet du er nøye, og siden jeg setter pris på ditt skarpe og stilsikre blikk, ville jeg nevne denne lille detaljen.

Jeg hadde sluppet jakken ut en to, tre cm i livet. Da hadde den falt mer naturlig og uanstrengt.

Lenke til kommentar

Ja, som sagt kunne den nok vært et par cm større her og der. Desverre er det veldig lite å gå på av stoff, så jeg er litt usikker på om det lar seg gjøre å legge den ut :/ Den er såpass trang at uten PS er det minimalt med "bulker" ut i fra øverste knapp (hvertfall så lite at jeg kan akseptere det), men så fort jeg putter i et PS av litt størrelse blir den for trang. Får vel ta den med til en skredder og se hva som kan gjøres, for jeg kommer ikke til å slutte å bruke PS :p

Lenke til kommentar

Enig i det du sier. Blazeren er fra H&M, og den har bare en knapp. Og den er litt for liten som du sier. Ser jo klart at det hadde passet bedre med noen penere sko, og det blir anskaffet når jeg flytter til UK til høsten.

Han snakket om knappene på skjorta. Hvis du har kneppet alle der er kragen virkelig mongo. :)

Jeg er enig i alt Henrik sa, men vil legge til at selv om fargene passer godt sammen hadde det blitt mer spennende med større kontrast mellom dem, eller i det minste et mønster på enten det ene eller det andre. Når alt er ensfarget og forholdsvis nært på fargeskalaen (unntatt skjorta, riktignok) blir det litt kjedelig. Men for all del, prioriter penere sko, skikkelig knappeknepping og lengre jakke.

Sistnevnte kan gjerne være mer tradisjonell på andre måter også; peak lapels (som for øvrig ikke skal stikke ut :p) på en enknappsblazer, eller for den saks skyld på alle enkeltspente blazere, ser merkelig ut i mine øyne.

Den er også litt for trang i brystet og på knappepunktet.

Dette er pirking som du ikke ba om, men håper det kan være nyttig likevel. :)

Lenke til kommentar

Ja, som sagt kunne den nok vært et par cm større her og der. Desverre er det veldig lite å gå på av stoff, så jeg er litt usikker på om det lar seg gjøre å legge den ut :/ Den er såpass trang at uten PS er det minimalt med "bulker" ut i fra øverste knapp (hvertfall så lite at jeg kan akseptere det), men så fort jeg putter i et PS av litt størrelse blir den for trang. Får vel ta den med til en skredder og se hva som kan gjøres, for jeg kommer ikke til å slutte å bruke PS :p

Det kan være at du får til å flytte knappene og at det er tilstrekkelig.

Lenke til kommentar

Det kan hende. Jeg sjekket i går kveld, og det er kun minimalt med stoff i sømmene (kanskje 1/2 cm) så jeg tviler på at det vil være mulig å legge den ut (men hva vet jeg)... Får ta den med til en god skredder.

Atald: Ang. bildekvaliteten, ta bilder ute i dagslys. Det gjør kjempeforskjell. Jeg likte skoene forresten, og jeg liker sjelden desert boots særlig godt.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det kan hende. Jeg sjekket i går kveld, og det er kun minimalt med stoff i sømmene (kanskje 1/2 cm) så jeg tviler på at det vil være mulig å legge den ut (men hva vet jeg)... Får ta den med til en god skredder.

Da er det lite å gå på. Kan ikke sy i luft heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...