Uncle Scrooge Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Støtter deg der, ingen grunn til å presse folk ned i pris fordi de desperat trenger pengene. Jeg synes generelt at pruting er stusselig - hvis jeg først vil ha produktet så betaler jeg den prisen som er satt. Jo mer penger man har, jo mer opptatt man virker til å være av å beholde alt sammen selv. Ikke min stil. Den prisen som er satt er jo for at man skal kunne prute ned ihvertfall 50-75% og at de fortsatt tjener på det. I tillegg tjener de ufattelig mye når noen faktisk betaler full pris, men betal gjerne full pris dere, så blir det lettere får meg å prute ned til den ordentlige prisen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 At en med Onkel Skrue pruter med folk som tjener mye mindre enn ham overrasker vel ingen. ^^ Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Enig med Dorian og Thrice her. Pruting gidder jeg rett og slett ikke. For meg er det antagelig snakk om en sum som er så liten at jeg ikke hadde lagt merke til at den var borte om den så ble stjålet, men for selgeren kan det være snakk om halve månedslønnen. For ikke å snakke om at pruting er megakleint... 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Tror dere undervurderer disse selgerne. Greit nok, de tjener mindre enn oss, men i forhold til sine landsmenn så svømmer de i penger. Ta Egypt som et eksempel, når jeg og kona var der nede for et par år siden så var gjennomsnittlig månedslønn for en egypter 100 egyptiske pund. De selgerne som var rundt hotellet og på de typiske turistmarkedene håvet lett inn 3-400 pund på en eneste handel med naive, velmenende turister som ikke hadde hjerte til å prute. Det er disse selgerne som er «Onkel Skrue»ne, så det er bare å prute med god samvittighet. 2 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Det kommer jo helt an på hvor man er. Personlig pruter jeg sjelden på noe som helst, rett og slett fordi jeg ikke gidder, men hvis jeg hadde gjort det hadde jeg selvfølgelig gjort forskjell på en egyptisk luring med egen butikk og en gammel dame som sitter i veikanten på vei inn til St. Petersburg med tre gamle kålrabier til salgs (ja, jeg har opplevd begge deler). Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ja, åpenbart. Pruting er vel en turistgreie mer enn noe annet, så hvis en handler utenfor typiske turiststrøk så blir det jo noe annet. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Jeg er eing i at noe ikke fungerer så godt på det siste bildet, men tror ikke at slipset er problemet. Det er heller at buksen er skjært litt for lavt, og dermed oppstår det en glippe der skjorten kommer frem. Hadde buksen sittet høyere, så ville vi ikke sett den trekanten og slipset ville ikke virket så kort. Men, så er det moten da, som tilsier lave linninger og da oppstår slikt. Buksen fikk jeg egentlig lagd til å være høy i livet, siden jeg har såpass korte bein. 31-ish i lengden. Men at den kan ha glidd ned litt på bildet er en mulighet. Ser bra ut Thrice (støtter det de andre sier om slipslengden osv, men ingen grunn til å gjenta det). Jeg syns dog at fargekombinasjonen var litt kjedelig. Hadde kanskje gjort seg med et litt sprekere PS f.eks. Forslag? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Antrekket er såpass nøytralt at jeg egentlig tror det meste ville funket bra. Et med noen oransj- og gultoner i seg kanskje? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ait. Får se om jeg finner noe spennende til neste gang jeg skal bruke dressen. Takk. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Trice: Jeg ser det er satt på et litt høyt bånd i linningen, men det løser ikke problemet godt nok. Skal ikke lage noe big deal, for dette er pirk og dressen er fin på deg, men vanligvis skal bukselinningen ligge der din naturlige midje er. Det er for de fleste sånn like under navelen, en fingerbredd eller max to. Det blir som regel det mest harmoniske og er det korrekte stedet at buksen begynner. Nederste jakkeknapp i en to-knapps skal så vanligvis plasseres oppå navelen. Da faller jakken som regel finest. Det ser det ut at jakken din gjør. Hadde buksen din vært høyere opp på magen, ville det oppstått et lite og naturlig overlapp mellom jakke og bukse. Fordi buksen din er så lav, blir det en åpning i antrekket. Dette er et gjentakende problem med moten i dag, der buksene skal være lave og jakkene trange. PS i gult synes jeg er fint til de fargene der. F eks disse? Den i ruter er fra CT og den ensfargede er fra Harvie & Hudson. Lenke til kommentar
feggy Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har du noen bakgrunn i klesindustrien, Dag? Du har skikkelige gjennomførte tilbakemeldinger. Interessant å lese hva du skriver. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Usikker på hvor pent det ville vært med gingham på både skjorte og PS. For at det skal se sånn nogenlunde ut må i så fall rutene være i markant forskjellig størrelse på PS og skjorte. 1 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har du noen bakgrunn i klesindustrien, Dag? Du har skikkelige gjennomførte tilbakemeldinger. Interessant å lese hva du skriver. Nei, det er nok selvlært, du. Og av dyrekjøpte erfaringer med hva som går og ikke. fmk: Enig at det må være markant ulik størrelse på rutene, eller at rutene er i annen farge enn slips/skjorte. Da kan den gule delen på CT sin funke, trur je. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Dette fra Kent Wang kan nok funke bra iom. at rutene er så små. Det fra CT var ganske lurt forresten. Kjedelig at det er out of stock, hvis ikke hadde jeg kjøpt det med en gang. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ikke i form til å slakte, så nøyer meg med å si at jeg syntes det var ekstremt kjedelig. Fikk ikke opp hele bildet, kun ned til midjen ca, og kun 2 bilder - så gidder ikke kommentere fit heler. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Trice: *snip* For all del, jeg setter pris på de tipsene jeg kan få. Det var min første MTM dress, og det vil uten tvil være rom for forbedringer, spesielt med tanke på hvor den ble lagd. Skal se om jeg får tak i noen PS i fargene du og fkm har tipset om! Dette fra Kent Wang kan nok funke bra iom. at rutene er så små. Likte flere fra Kent Wang. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Mantoius: Forsåvidt pent! Ville anbefalt å lære deg DFIH (Ja, enda en gang) og stramme slipset ordentlig opp i halsen. Buksa ser også ut som sitter litt lavt, så den burde heises litt mer opp i livet. Nye sko burde prioriteres. Klokken var pen. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Mantoius Jeg synes dette jammen ikke er så verst. Strever litt med å få opp alle bildene, hva nå det kan skyldes. ??? Jakken er pitte litt vid, men fin i armlengden. Kanskje du skulle prøvd ett nummer mindre, just in case den satt bedre. Bra du ikke har disse supersmale slagene, for de som er passer godt til hodestørrelsen din. Buksene er kanskje litt smale nederst. Slipset er fint det, men du kunne dratt litt mere til, sånn at det satt helt opp i kragen. Og hva med et PS som tok opp noe av rødfargen i slipset? Få ut alt dillet du har i bukselommene. Klokka synes jeg var litt for stor og 'bråkete' til et slikt fint antrekk. Og btw, er bildet tatt på Molja? Nei, nå var du vekke... Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Ah. Snus i lommen. Angående antrekket til Chuck liker jeg det ikke særlig godt. Jeg synes det er en forferdelig stygg bukse, da i hovedsak fargen. Jeg synes heller ikke trenchen passer til buksen, kragen på skjorten går utenfor halsen på genseren, skjorten synes jeg heller ikke passer særlig godt til genseren. Genseren har jeg kommentert tidligere, jeg har ikke helt sansen for den, men den kan sikkert brukes om den kombineres skikkelig. Jeg ville brukt belte. 1 Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 I motsetning til Jostein liker jeg fargen på buksa. Trenchen kan funke hvis du bytter til noen mørke knapper, mens resten er jeg lite fan av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå