Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Asker er også høyre-styrt (heldigvis). Ser ikke helt hva det skal ha med saken å gjøre.. Jeg vet ikke hva dette "Fjell" du snakker om er.

På like linje med at jeg ikke ser hva levevilkår har med saken og gjøre.

Uansett, Fjell er en godt kjent bydel i Drammen for innvandrere som har fått asyl i Norge og består utelukkende av blokker.

Anyway, Asker har ingenting å tilby meg og derfor flytter jeg tilbake til vakre Konnerud. Vakkert nok for internasjonale skirenn :)

 

Nash: Se bra ut! Likte dog den lyse bedre enn den brune ettersom den satt best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asker er også høyre-styrt (heldigvis). Ser ikke helt hva det skal ha med saken å gjøre.. Jeg vet ikke hva dette "Fjell" du snakker om er.

På like linje med at jeg ikke ser hva levevilkår har med saken og gjøre.

 

Nå blander du to diskusjoner her.

 

I diskusjonen om hvor det er best å bo har levevilkårsindeksen selvfølgelig noe med saken å gjøre. Det er en objektiv måling av hvordan det er å bo i en kommune. Selvfølgelig, den har ikke noe sammenheng med trivsel, men den gir jo en indikasjon på hvor det er det beste grunnlaget for å leve godt. Hvis du virkelig ikke skjønner hva levekårsindeksen har noe med saken å gjøre tror jeg denne diskusjonen er litt fåfengt (det er den vel uansett).

 

I diskusjonen om selve levevilkårsindeksen kom du med argumentet "Drammen har Fjell og er styrt av Høyre". Som sagt ser jeg ikke hva det har med saken å gjøre. Om det er positivt at høyre styrer i Drammen kan selvfølgelig diskuteres uendelig, men innvirkningen på levevilkårene vil være minimal uansett om det er AP eller høyre som styrer. At Drammen har Fjell har heller ingenting med saken å gjøre, nettopp fordi stedet er en del av Drammen. Kommunen måles jo i sin helhet, så selvfølgelig er alle stedene med. Noe annet ville jo vært helt feil. Asker ville gjort det bedre uten Heggedal og Borgen, men da ville det jo ikke lenger vært Asker.

Lenke til kommentar

Asker er også høyre-styrt (heldigvis). Ser ikke helt hva det skal ha med saken å gjøre.. Jeg vet ikke hva dette "Fjell" du snakker om er.

På like linje med at jeg ikke ser hva levevilkår har med saken og gjøre.

 

Nå blander du to diskusjoner her.

 

I diskusjonen om hvor det er best å bo har levevilkårsindeksen selvfølgelig noe med saken å gjøre. Det er en objektiv måling av hvordan det er å bo i en kommune. Selvfølgelig, den har ikke noe sammenheng med trivsel, men den gir jo en indikasjon på hvor det er det beste grunnlaget for å leve godt. Hvis du virkelig ikke skjønner hva levekårsindeksen har noe med saken å gjøre tror jeg denne diskusjonen er litt fåfengt (det er den vel uansett).

 

I diskusjonen om selve levevilkårsindeksen kom du med argumentet "Drammen har Fjell og er styrt av Høyre". Som sagt ser jeg ikke hva det har med saken å gjøre. Om det er positivt at høyre styrer i Drammen kan selvfølgelig diskuteres uendelig, men innvirkningen på levevilkårene vil være minimal uansett om det er AP eller høyre som styrer. At Drammen har Fjell har heller ingenting med saken å gjøre, nettopp fordi stedet er en del av Drammen. Kommunen måles jo i sin helhet, så selvfølgelig er alle stedene med. Noe annet ville jo vært helt feil. Asker ville gjort det bedre uten Heggedal og Borgen, men da ville det jo ikke lenger vært Asker.

Levevilkårsindeksen gir ikke meg data av interesse i den situasjonen (hvor trivsel står høyt), så den er ganske uinteressant for meg. Den blir rett og slett for generell. Det er sikkert fullt mulig å lese noe av statistikken, men ved tanke på at jeg hadde det bedre da jeg bodde i Drammen har det faktum at Drammen ligger langt nede på den listen lite og si.

Kommentaren "Drammen har Fjell og er styrt av Høyre" var sagt som en liten spøk, noe jeg tror du skjønte.

Det du sier om Fjell sier meg bare at du ikke kjenner til Drammen og Drammens forhold til Fjell. Du kan ikke sammenligne f.eks. det sentrale Asker og Heggedal med det sentrale Drammen og Fjell. Men selvfølgelig, Fjell er en del av Drammen og Drammen ville ikke vært Drammen uten, men det betyr fortsatt ikke at Fjell ikke er med på å dra ned statistikken. At Drammen er så langt nede på statistikken kan jo ha noe med Høyre-makta, men det er jo som du sier noe man kan diskutere i det uendelige.

Men føler vi er på god vei til å ødelegge tråden, så regner med at du er enig i at denne diskusjonen ikke har livets rett lenger.

Lenke til kommentar

Jeg må virkelig begynne og signalisere bedre når jeg skriver i spøkefull tone. Om det er Høyrestyrt eller ikke er ikke det som er interessant uansett. Det som er interessant er hvilke politikere som styrer, og i Drammen er ordføreren en tulling. I Asker visste jeg ikke engang at det var Høyre som styrte. For å si det på en anne måte: Jeg liker Erna Solberg, men ikke Høyres rikspolitikk.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Bildene er forøvrig milevis bedre enn det meste som postes i tråden.

Skal sant sies så har jo ikke alle systemkamera heller.

Nei, det er nå så, men regner med de fleste har et kompaktkamera. Selv med en nyere mobiltelefon og god belysning kan en få gode bilder.

 

Skal dog være med på at det er lettere å ta bilder som både er pene og informative av sko enn det er av klær da de ikke trenger å være på kroppen, men kan plasseres et mer hensiktmessig sted for fotografering.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...