Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det ikke pent? Med mindre du bretter opp slik det er gjort på bildet (det gjør man jo ikke) så er det umulig å se forskjell i fra vanlig krage. :ermm:

Agreed. Jeg klarer ikke å like button-down. Kan se nytten da man bruker genser over for å holde kraven nede, men skal man bare bruke skjorte uten noe over så foretrekker jeg absolutt uten knapper.

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt som dette:

 

http://www.brooksbrothers.com/tieknots/4inhand.tem

4inhand6.jpg

 

I denne kragen passer en 4-in-hand godt, og teksten sier også om 4-in-hand knuten at "It works best with wide ties made from heavy fabrics and should be worn with a tab, button-down or regular spread collar.", noe som gir mening i mine ører.

 

I en spread krage, slik som denne:

tumblr_kt24403NnU1qa80jt.jpg

 

mener jeg det passer bedre med en bredere slipsknute. Nå er akkurat dette en windsor-knute som jeg forstår ikke er den mest populære, men det finnes også andre slipsknuter som er bredere enn en 4-in-hand, og som jeg da altså mener passer bedre i denne typen krage enn hva en 4-in-hand gjør.

 

Det er ikke snakk om å bevise eller motbevise noe, jeg sier bare hva jeg mener og hvorfor jeg mener det. Dersom det finnes en regel som sier at 4-in-hand er den beste knuten alltid, til alle slips og i alle krager, så opplys gjerne meg (og Brooks Brothers i samme slengen) om det.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Som jeg skrev; drit i akkurat windsor-knuten. Poenget mitt er at til vide krager passer det bedre med brede knuter. 4-in-hand passer best til litt smalere krager og slipset bør være litt tykt. Det harmonerer med hva jeg selv synes ser estetisk bra ut, og det harmonerer med hva jeg leser rundt om kring om slips. :)

Lenke til kommentar

Slipsknutediskusjonen er jo en eviggående diskusjon som ikke har noe fasitsvar, og å tro at fih er svaret på alt er litt naivt. Personlig syns jeg f.eks. en pratt kan være ganske pent. Så lenge man holder seg unna windsor-knuten funker det meste imo. Personlig liker jeg best å bruke fih eller dobbel-fih, fordi den er litt avlang, og derfor gir slipset et litt mer elegant preg (imo).

 

Avslutter med et Bond-sitat:

"Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor Knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad." -Ian Flemming.

 

Hvis ikke det er god nok grunn til å droppe windsoren vet ikke jeg hva som skal til :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...