Jostein K. Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg tror jeg har det samme skjerfet som deg, dog i grått. Jeg synes det er altfor stort, det er vel nesten tre meter langt. Jeg må ta det rundt nakken type fire-fem ganger. Det var vanskelig å si noe ut ifra bildet. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Grabbet bare det jeg hadde på face, skal finne ett der jeg ikke står slik når jeg er tilbake på stasjonær PCen. Har skjerfet innenfor når jeg har mindre skjerf jeg også, men ser jo ut som jeg har pupper om jeg stapper det skjerfet innom. Har usaklig mange skjerf, egentlig, så bruker veldig mye forskjellig, men generelt liker jeg at de er litt lange/store. Surrer det forøvrig bare 2 ganger rundt hodet Skjerfet er i fra Zara, så det er nok ikke umulig at du også har det for å si det slik. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Jude: Looking good. Min første prøveskjorte fra ModernTailor passet nesten perfekt, og det ser ut som din gjør det også. Det eneste jeg endret var mansjetten på venstre hånd. Økte størrelsen 1cm eller 2 for å få bedre plass til klokka i tillegg til at jeg gjorde den lengre Ser ut som den kanskje kunne vært litt lengre, men er vanskelig å si. Mitt tips er: Bruk tid før du perfeksjonerer målene. Jeg fant f.eks. ut over tid at jeg ville øke målene litt for å få bedre plass slik at jeg kunne strekke hendene lengre frem uten at det strakk for mye over ryggen. Har bestilt min andre skjorte som burde komme neste uke. Can't wait! Er ingenting osm en skjorte som sitter som den skal Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Takker. Jeg kommer til å bruke denne litt, vaske den et par-tre ganger osv. og så bestille 3-4 skjorter i litt bedre stoff (et par i oxford). Skal legge til en cm eller så i ermlengden, litt ekstra plass rundt venstre håndledd, så tror jeg det blir ganske bra. Gi tilbakemelding når du får skjortene dine da. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Moderntailor mot tailorstore? Hvilken anbefales? Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Jeg har bare brukt Moderntailor; de hadde (har?) tilbud på "testskjorte" til 19$, så de ble billigst. Det finnes forøvrig veldig mange slike sider som tilbyr MTM over nett. Hvilke som er best vet jeg ikke, men jeg ser at ModernTailor har fått god kritikk på SF. De er også ofte innom Styleforum, og svarer på spørsmål i tråden og tar til seg kritikk. Der finner du ofte rabattkuponger òg. Det som vanligivs anbefales, er å ta utgangspunkt i en skjorte som passer bra, og justere litt her og der -- da får man vanligvis best resultat. Det mange sliter med, er å ta mål av seg selv.Du kan risikere å få en skikkelig raring av en skjorte i posten hvis du ikke vet hva du gjør (selv om jeg har inntrykk av at de bruker skjønn, og sender deg en epost hvis målene er helt på bærtur ...). Ellers er det lite å utsette på skjorten. Sømmene ser bra ut, knappene er OK (valgte de billigste, ikke perlemor) og det er ingen løse tråder o.l.. Stoffet jeg valgte, er det billigste de har i sortimentet, så det er ganske tynt, men du kan få oxford og litt tykkere stoffer til 40$ og oppover. Så langt er jeg fornøyd, og det virker som bra forhold mellom pris og kvalitet. Edit: rettet litt på formateringen, det blir ikke helt bra med linjeskift av en eller annen grunn. Endret 9. januar 2011 av Jude Quinn Lenke til kommentar
fkm Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Tror Moderntailor har litt bedre utvalg på stoffer og knapper osv enn tailorstore. Ellers tror jeg det er ganske likt. Har en skjorte fra tailorstore, og jeg skal bestille en prøveskjorte fra moderntailor nå, så jeg kan sikkert legge ut en sammenligning av kvalitetsinntrykk osv når den kommer. 3 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Har fra både Tailorstore og ModernTailor. Min erfaring var at det generelt var godt arbeid på begge skjorter. Stoffet jeg valgte fra Tailorstore var ikke imponerende. Går fremover for ModernTailor rett og slett pga. stoffutvalget. Det eneste problemet med ModernTailor er button-down kraven som ikke er særlig pen. Liker heller ikke "roll-en" på kraven. MOP-knappene fra både TS og MT er pene og sømarbeidet er relativt likt. Føler at MT ikke har like godt canvas i mansjettene og kraven som TS, men kan være at jeg stryker for dårlig. Endret 9. januar 2011 av lokeland Lenke til kommentar
fkm Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hvis du ber MT om å flytte krage-knappene på button down-skjortene 1 cm lenger inn mot midten på skjorten blir visst kragen mye penere. Leste det på SF et sted. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Det var han som sammenlignet de med kravene fra Brooks Brothers og flytta de så de var mer som Brooks Brothers kraver? Har faktisk bedt om det nå, så håper det blir bedre. Fikk bare moren til samboeren til å flytte knappene på testskjorta fra MT og resultatet ble mye bedre! Får fortsatt ikke den fineste "bøyen" på kraven. Synes det rett og slett er for lite form i de fra MT. Men skal poste bilde når skjorta kommer, så får vi se om det blir bedre. Endret 10. januar 2011 av lokeland Lenke til kommentar
feggy Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 [sarcasm] Hehehehe, stilig det. [/sarcasm] Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Håper det er en spøk. Lenke til kommentar
dignitasViper Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 the fuck, jeg tok ikke min egen spøk. Ellers løper jeg mot utgangsdøra i panikk. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 the fuck, jeg tok ikke min egen spøk. Ellers løper jeg mot utgangsdøra i panikk. ?? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Milanjo: Cardiganen sitter bra. Ikke verdens størse fan av lommer på cardigans, men det bare meg. Det lille jeg ser av skoen ser bra ut, selv om jeg ikke er så glad i "distressed" lær. Gode kjøp uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå