Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger, herlig!

 

Slipset er notert, fkm. Har et par andre jeg også tenkte på.

 

Christian: Jakken trenger justering ja, men ikke mer enn at det går i dag. Den har visst begynt å vokse av seg selv i skapet. Knuten er en dobbel four-in-hand som gikk i overkant fort, den blir bedre etterpå :)

 

 

Lenke til kommentar

Jeg beklager å si det, men etter å ha sett det bildet du la ut da du skulle på julebord er du virkelig ikke personen til å uttale deg om andres slipsknuter. Og da mener jeg ikke bare fordi slipsknuten din ikke var spesielt bra, men også fordi du brukte dobbel windsor, tidenes styggeste slipsknute.

 

Geil, hold deg til dobbel fih, så slipper du å se ut som en idiot.

Lenke til kommentar

Tja, for å ta det første først: hvorvidt man liker utseendet på en dobbel windsor eller ei er subjektivt (selv om hvordan en symmetrisk slipsknute kan se styggere ut enn asymmetriske knuter er hinsides min fatteevne), men at utførelsen på min knute var dårlig kan jeg vel medgi.

 

Når det gjelder størrelsen på knuten, så mener jeg knuten bør være stor nok til at kragen dekker «hjørnene» av knuten – spesielt hvis knuten er asymmetrisk. Dette er igjen min subjektive oppfatning, så hvis det finnes «regler» her jeg bryter så opplys meg gjerne.

 

Helt til slutt, så var min kommentar angående gjennomførelsen til knuten på siste bildet avstedkommet av det faktum at den underste omdreiningen rundt slipset syntes under den øverste. Jeg har aldri sett slipsknuter som skal se sånn ut, så hvis knuten er riktig knyttet og skal se slik ut, så blir det igjen min subjektive oppfatning at jeg ville foretrukket en knute som ikke hadde den visuelle karakteristikken.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke gå inn på en diskusjon om slipsknuter med deg når det er så opplagt at du ikke kan noe om det utover en ting eller to om dobbel windsor. Jeg legger dog med to bilder for å illustrere hvor mye din knute dekkes av kragen, og hvor mye geils knute dekkes av kragen. Ser du etter legger du sikkert også merke til at du tar helt feil når du sier at hjørnene av knuten hans ikke dekkes av kragen.

 

post-91352-0-15069000-1292620758_thumb.jpg

 

post-91352-0-35803200-1292620832_thumb.jpg

 

At du ikke liker asymmetriske knuter er selvfølgelig greit, men det er ingen grunn til å bruke det monsteret av en knute du bruker. Det finnes flere andre symmetriske knuter som er langt mer elegante enn en dobbel windsor.

Lenke til kommentar

Jeg har vel aldri hevdet å ha mye kunnskap om slipsknuter – snarere tvert i mot. Dine illustrasjoner der var hjelpsomme i så måte, og må si jeg satte langt større pris på det enn «hold kjeft, du har ikke peiling» som det begynte med her.

 

Det ser altså ut til at det er «tillatt» at bittelitt av den delen av slipset som går rundt halsen synes, mens jeg alltid har trodd at denne måtte være totalt skjult av kragen.

Lenke til kommentar

Jeg har vel aldri hevdet å ha mye kunnskap om slipsknuter – snarere tvert i mot. Dine illustrasjoner der var hjelpsomme i så måte, og må si jeg satte langt større pris på det enn «hold kjeft, du har ikke peiling» som det begynte med her.

 

Det ser altså ut til at det er «tillatt» at bittelitt av den delen av slipset som går rundt halsen synes, mens jeg alltid har trodd at denne måtte være totalt skjult av kragen.

 

Når du poster noe helt feil, og det er rimelig klart at du ikke har anelse om hva du snakker om syns jeg det er helt legitimt å si fra om det. Nå tror jeg nok Geil visste selv at det du sa bare var tull, men det er ikke sikkert alle andre visste det.

 

Den biten som går rundt halsen skal helst ikke sees nei, men knuten til geil sitter litt langt til høyre, og den ville vært perfekt om han justerte den litt lenger mot venstre. Han skrev jo også selv at det ikke var den endelige knuten, og at det bare var for å illustrere hva han skulle ha på seg, så jeg går ut i fra at han perfeksjonerte den før han gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...