Bebeluv Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg bruker sjeldent full windsor, da den blir altfor stor. Four in hand er den enkleste slipsknuten etter min mening. Prøvde å knyte slips nå, merker at det er lenge siden nå, ja. Blitt altfor mye bowtie i det siste Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Lol, sånt ligger i fingra - noob. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Lær deg fih, fordi windsor (halv/hel) er stygggggg. Edit: er jeg den eneste her som ikke liker bowtie spesielt godt? Endret 23. november 2010 av fkm Lenke til kommentar
SML Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Har ingen bowties, men kunne godt tenke meg å skaffe en. Kan være ganske fint hvis den er knytt godt. Lenke til kommentar
geil Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Fkm: nja, jeg har sansen for dem, men synes det er blitt mange som bruker stygge bow ties til stygge antrekk. Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Hvorfor sier alle bow ties og cashmere?! Det heter sløyfe og kashmir! Bruker sløyfe en gang i blant, men er mer fan av slips 3 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Hvorfor sier alle bow ties og cashmere?! Det heter sløyfe og kashmir! Bruker sløyfe en gang i blant, men er mer fan av slips Skal man være så nøye på å fornorske alt mulig kan du vel ta den helt ut og si Kasjmir, lol. Edit: Selv sa jeg bowtie fordi en eller annen før meg sa det... Sier vel som regel sløyfe, men det kan jo forsåvidt ha flere betydninger. Edit 2: Selv irriterer jeg meg mest over folk som sier coat i stedet for frakk. Endret 23. november 2010 av fkm Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Men hva med trenchcoat? Regner med folk ikke fornorsker det? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Grøftefrakk!! Blir den tatt i bruk, skal jeg f*** meg ha kred for den, ass. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Om man skal bruke det riktig blir det vel skyttergravsfrakk. Det skal jo ha vært der den ble oppfunnet. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Det heter faktisk skyttergravsfrakk på norsk … http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=skyttergravsfrakk&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Jeg har sett "skyttergravsjakke" bli brukt om trenchcoat, men det høres jo rimelig tilbakestående ut. 1 Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Edit: er jeg den eneste her som ikke liker bowtie spesielt godt? Jeg liker ikke sløyfer, synes det nesten blir litt sånn "try-hard". Av og til da. Noen ganger, hvis man klarer sløyfe veldig bra, og kjører veldig konservativt med mørk, mørk dress og svart sløyfe kan det se klassisk og pent ut, men utenom det har jeg ikke sansen for det... Da synes jeg det nesten alltid ville passet og sett bedre ut med slips. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Tja, en fin skjorte i en lys farge, en genser galant slengt over skuldrene, og noen pene shorts som stopper rett over kneet hadde ikke sett bra ut med slips, men kan se veldig fint ut med sløyfe. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 En genser slengt galant over skuldrene kan aldri se bra ut. 2 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Henrik, jeg trodde virkelig bedre om deg. Genser over skuldrene, ughhh. Jeg mener jo uansett ikke at det er stygt i alle tilfeller, jeg syns bare det passer bedre med slips 99 av 100 ganger. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Man slipper hvertfall å få rare former på genseren, om man kjører bowtie. Lenke til kommentar
SML Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Lyseblå cable-knit genser knytt over skulderen Sløyfe/slips er jo en smakssak. Personlig synes jeg begge deler kan være ganske fint, avhengig av farge/mønster og hvordan knuten er. Og kan ikke akkurat si at jeg har hatt problemer med rare former på genseren på grunn av slips, men skjønner hva du mener. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Nå er jeg ikke spesielt glad i å bruke noen form for halspynt i kombinasjon med genser, men de ekstremt få gangene jeg bruker slips under en v-hals kan jeg ikke si at jeg har slitt noe særlig med "rare former". Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Nå finner jeg ikke akkurat det bildet jeg lette etter, men skal se om jeg finner det. Uansett; Hadde klart sett bedre ut med en sløyfe enn slips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå