thrice Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ut av den informasjonen man får fra bildet ser dressen ok ut. Men jeg skulle gjerne sett et bilde litt lenger fra med nederste knapp åpen. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ser mange knepper igjen den nederste knappen. Er det noe spesiell grunn til det? Dama hos Bertoni mente at begge skulle være kneppet. Jeg har ikke hatt dress med to knapper, og visste ikke. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har alltid hørt at den nederste knappen skal være åpen i en dressjakke. Ellers så dressen fin ut ut i fra bildet. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ser mange knepper igjen den nederste knappen. Er det noe spesiell grunn til det? Dama hos Bertoni mente at begge skulle være kneppet. Jeg har ikke hatt dress med to knapper, og visste ikke. Dama på Bertoni tar feil og burde aldri jobbet der med så grunnleggende mangel på kunnskap. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Ser mange knepper igjen den nederste knappen. Er det noe spesiell grunn til det? Dama hos Bertoni mente at begge skulle være kneppet. Jeg har ikke hatt dress med to knapper, og visste ikke. Bra Bertoni ikke er en ren dressbutikk. Den nederste knappen bør/skal aldri være kneppet igjen. Men dressen likte jeg, enkel og pen. Ser kanskje litt lang ut i ermene. Endret 3. oktober 2009 av bebeluv Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Ser mange knepper igjen den nederste knappen. Er det noe spesiell grunn til det? Dama hos Bertoni mente at begge skulle være kneppet. Jeg har ikke hatt dress med to knapper, og visste ikke. Bra Bertoni ikke er en ren dressbutikk. Den nederste knappen bør/skal aldri være kneppet igjen. Men dressen likte jeg, enkel og pen. Ser kanskje litt lang ut i ermene. Den er ikke lang i ermene Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Skylde på at skjorten er litt kort da Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Skylde på at skjorten er litt kort da Nei, beklager. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har alltid hørt at den nederste knappen skal være åpen i en dressjakke.Ellers så dressen fin ut ut i fra bildet. På en 3-knappers dress SKAL den nederste knappen være åpen. Når det gjelder en to knapper er det litt mer sånn " skal helst " være åpen, men er flere som mener at jakken passer bedre om begge er igjen. Syntes selv det ser best ut med den nederste åpen også i 2-knappers. Kloever: Der skal vise ca 1 inch av cuffsa når du har ermene ner, så en av delene er jo kort/lang Men igjen, noen syntes ikke det er pent når cuffsa vises - du kan jo være en av de Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Kloever: Der skal vise ca 1 inch av cuffsa når du har ermene ner, så en av delene er jo kort/lang Men igjen, noen syntes ikke det er pent når cuffsa vises - du kan jo være en av de Jeg er ingen ekspert på dress, men synes det er rart om både Bertoni-dama og jeg tar feil på hva som er riktig lengde. Hun tok tydeligvis "feil" på knappene, hvis noen hadde tenkt å trekke fram det for å bevise at hun ikke har peiling overhodet. Studerte skjorteermene mer nøye, siden jeg har på skjorta nå. Jeg liker lengden og den føles riktig. Ville heller trodd at de er for lange enn for korte. Når jeg trekker ned ermene litt rekker de til første leddet på tommelen, helt innerst på tommelen liksom. Da står jeg normalt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Hvis du lurer på hvordan en dress skal se ut så spør du eksperten: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Er ikke enig i at man alltid bør ha en knapp åpen på en dress med to knapper. Ofte ser det penere ut om man knepper den nederste. (på en 2 knappers dress) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 For hver regel er det enkelt å finne unntak, f eks med en double-breasted suit hvor man (nesten?) alltid har igjen alle knapper. Disse reglene er begrensende og det er det stikk motsatte av hva mote skal være. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 En enkeltspent dressjakke med to eller tre knapper skal ALLTID ha den nederste knappen åpen. ALLTID. Det er regelen. Om du vil følge den er opp til deg, men det ser best ut i 99% av tilfellene. Angående passformen på dressen var det vanskelig å se pga dårlig bilde, men det jeg kan si er at ermene på dressen er litt lange, og ermene på skjorten er litt korte. Når armene henger rett ned skal ermet på dressen stoppe litt over håndleddet. Man skal se ca 2 cm av skjorteermet og det skal hvile på håndleddet. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er fortsatt veldig skeptisk til at skjorteermene skal være for korte, dressjakka skal jeg ikke være like skråsikker på. Fint at du er så bastant, fkm. Du kunne vurdere å føye til "det ser ut som...", liksom. Et bilde kan også lyve. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Dette er korrekt lengde på skjorteermer og dressjakkeermer: Korrekt lengde! Sammenlign med ditt eget bilde, så ser du fort at du enten har for lange ermer på dressjakken, for korte ermer på skjorten, eller begge deler. Selvfølgelig kan bildet lyve, men du står med den ene armen hengende rett ned, og det er begrenset hvor feil det kan framstå på et bilde. Endret 4. oktober 2009 av fkm Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Dette er korrekt lengde på skjorteermer og dressjakkeermer: Sammenlign med ditt eget bilde, så ser du fort at du enten har for lange ermer på dressjakken, for korte ermer på skjorten, eller begge. Selvfølgelig kan bildet lyve, men du står med den ene armen hengende rett ned, og det er begrenset hvor feil det kan framstå på et bilde. Fikk ikke opp bilde eller link. Jeg ser også at skjorteermet ikke synes på bildet, og min oppfatning er da at enten bildet lyver eller at ermet på dressen er for langt. Selv om armen henger rett ned vil jeg tro at det er bildet som "lyver", jeg kunne nok ha rettet på dette før bildet ble tatt. Jeg får det bare ikke til å stemme at skjorteermet skal være for kort, ettersom jeg studerte det ganske nøye etter at jeg fikk kommentarer på det. Kunne ikke tenke meg å gå i en skjorte med lengre ermer. Edit: fikk opp bildet nå, og da jeg gransket ermene i går ble mine ermer lengre enn hans på dette bildet. Edit2: skjorteermene, ja. Fortsatt voldsomt bastante påstander, men værsågod. Endret 4. oktober 2009 av Kloever Lenke til kommentar
fkm Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Bildet skal være fikset nå.. Se på det så skjønner du hva jeg mener. Edit: Snakker du om skjorteermene er i så fall dressjakkeerene alt for lange. Endret 4. oktober 2009 av fkm Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 En enkeltspent dressjakke med to eller tre knapper skal ALLTID ha den nederste knappen åpen. ALLTID. Det er regelen. Om du vil følge den er opp til deg, men det ser best ut i 99% av tilfellene. Det er nok sant at det er regelen, men jeg føler det hele blir litt "unødvendig" på en dressjakke med to knapper, og selv synes jeg det ser best ut kneppet. (på 2 knappers dress) Forøvrig enig med fkm angående lengden, Kloever. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Du føler det blir litt "unødvendig"? Det er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt. 999 av 1000 dresser er sydd for å ha den nederste knappen åpen, og vil følgelig passe bedre om den brukes slik. Går man med den nederste knappen kneppet ender man så og si uansett opp med å se ut som en bonde fra toten som bare bruker dressen til jul og 17. mai, og derfor ikke har anelse om hvordan den skal brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå