Gå til innhold

– Manglende Skyrim-DLC er vår skyld (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du kjøpte Skyrim på Playstation 3 gjorde du dessverreen stor feil, og det burde du visst før du kjøpte det. Bethesda har ikke akkurat god track record på Sony sin konsoll.

 

Og til artikkelforfatter; den andre utvidelsespakken heter Hearthfire, ikke Heartfire.

Selv om mange av oss som ferdes på forum og nettsider om spill har en viss oversikt over disse tingene har ikke de fleste det. Og mange tror og håper kanskje også at de har lært noe fra tidligere spill...

Eller de, som meg, hadde lyst å spille spillet uten å måtte bruke mange tusen på ny pc. Eller (litt mindre) på ny konsoll.

 

Forøvrig har jeg testet det litt på pc, og den versjonen bærer et stort preg av port. Såpass stort at jeg heller forsøkte PS3 varianten.

Lenke til kommentar

Fuck you all in the face som skyldte på Sony, fucking Valve og Xbox lovers, blinde som en flaggermus.

 

Nå har Sony falt enda lavere på grunn av at folk trur Playstation 3 er (Umulig) og lage spill til ( og dette kom fra folk som jobber for Microsoft)

 

Rage*

Lenke til kommentar

Synd at Bethesda ikke klarer å få orden på dette, men om det er slik jeg husker å ha lest tidligere at det er selve spill motoren som sliter på PS3 så er det nok en gedigen jobb om ikke umulig å få løst kabalen med linje på linje med kode.

 

Og det er jo dårlig PR for Sony da folk flest tror det er PS3 som er problemet og ikke dårlig kode.

 

Personlig synes jeg spillet er ekstremt oppskrytt uansett plattform...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Det er Sony sin skyld at PS3 har hardware som ikke er særlig vennlig mot Gamebryo/Creation Engine, men samtidig er det Bethesda sin skyld at de lanserte PS3-versjonen selv om de sannsynligvis visste om problemene til spillet. PS3-versjonen burde ha vært utsatt, men Bethesda ønsket å få den ut før julesesongen.

 

Jeg er sikker på at Bethesda hadde klart å finne en vei rundt problemene dersom PS3-versjonen hadde fått 3-6 måneder med ekstra utviklingstid. Evt. burde de ha ansatt flere utviklere med PS3-erfaring, slik som Valve gjorde da de lagde Portal 2.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Det er jo på ingen måte Sony sin skyld at en spill motor ikke fungerer som den skal på deres system. Det er helt å holdent spill utviklernes sin fulle å hele skyld.

Det er deres feil at maskinen ikke er fleksibel nok. Tredjepartsutgivere har hatt såpass mange problemer med maskinen at det ikke går an å benekte dette.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, men det er fortsatt ikke Sony sin skyld at utviklere ikke lager programmvare som fungerer som den skal. Det er haugevis av utviklere som har ingen problemer med dette.

 

Sorry men det blir tåpelig å vinkle det slik altså.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Hehe, men det er fortsatt ikke Sony sin skyld at utviklere ikke lager programmvare som fungerer som den skal. Det er haugevis av utviklere som har ingen problemer med dette.

 

Sorry men det blir tåpelig å vinkle det slik altså.

Leste du i det hele tatt hele den første posten min, eller leste du kun den første delsetningen?

 

Begge partene har et ansvar for hvordan PS3-versjonen av spillet endte opp. Sony for å ha laget en mindre fleksibel hardware, Bethesda for å ikke ha brukt nok tid på selve spillet.

 

Hadde Sony ikke innsett dette, så hadde de ikke gjort et poeng ut av at de samarbeidet med tredjepartsutviklere da de designet maskinvaren til PS Vita.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Jeg leser alt du skriver, men jeg er sterkt uenig med deg. Det er kun Bethesda som har skyld i hvordan PS3 utgaven er. At dem har en spillmotor som ikke fungerer slik dem har tenkt på systemet er kun Bethesda sin skyld.

 

Det blir som å si at noen fotball lag kan skylde på fotballen og ikke at dem er dårlige til å spille fotball. Noe tullete sammenligning, men du skjønner sikkert poenget.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg leser alt du skriver, men jeg er sterkt uenig med deg. Det er kun Bethesda som har skyld i hvordan PS3 utgaven er. At dem har en spillmotor som ikke fungerer slik dem har tenkt på systemet er kun Bethesda sin skyld.

 

Det blir som å si at noen fotball lag kan skylde på fotballen og ikke at dem er dårlige til å spille fotball. Noe tullete sammenligning, men du skjønner sikkert poenget.

Nei, vi kommer sannsynligvis ikke til å bli enige. Du kan dog ikke nekte for at dette problemet ikke hadde eksistert om maskinvaren til PS3 hadde vært designet med utviklervennlighet i tankene. Enten Sony fortjener refs for det eller ikke.

 

Sammenligningen din fungerer ikke så lenge den baserer seg på et scenario der sportens regler er identiske for alle lagene. Som Skyrim til PS3 har bevist, så er ikke reglene for PC/360 og PS3 identiske.

Lenke til kommentar

Det er Sony sin skyld at PS3 har hardware som ikke er særlig vennlig mot Gamebryo/Creation Engine, men samtidig er det Bethesda sin skyld at de lanserte PS3-versjonen selv om de sannsynligvis visste om problemene til spillet. PS3-versjonen burde ha vært utsatt, men Bethesda ønsket å få den ut før julesesongen.Jeg er sikker på at Bethesda hadde klart å finne en vei rundt problemene dersom PS3-versjonen hadde fått 3-6 måneder med ekstra utviklingstid. Evt. burde de ha ansatt flere utviklere med PS3-erfaring, slik som Valve gjorde da de lagde Portal 2.

Problemet er trolig at skyrim ble laget for xbox360, de slet ut masse brekkjern og noen tankbiler med glidekrem for å presse det inn.

Så skal de porte hele saken, ja de har hatt både pc og ps3 versjon kjørende lenge, men begge konsollene har 512mb ram, forsjellen er at mens xbox har delt minne slik som en pc med integrert gpu har ps3 256MB system minne og 256 grafikk minne.

Dette innebærer at xbox kan stjele litt grafikk minne om den går tom for system minne (ulikt pcer så er denne dynamisk), den muligheten har ikke PS3 som kjører tom for minne.

 

Lett moddet skyrim bruker 7-800MB på pc rund midt i spillet, presse dette inn på 256, mindre siden systemet bruker en del og der er litt som møte en ancient dragon med et stål sverd, muilg men krever veldig delikat fotarbeide.

 

Som du sier hadde de hatt noen måneder mer kunne de sikkert ha løst det. Deres feil var ikke å stress teste spillet skikkelig på PS3.

Eller de gjorde det og sa, for sent i prosessen til å stoppe nå.

 

Feilen er delevis Sony sin siden de skulle ha sluppet PS4 for et par år siden. Det begynner å bli lenge siden noen smart telefoner ble sluppet med 256MB ram for å si det slik.

 

Håper de har sjønt at den som har minst minne taper sluttoppgjøret, Ingen av systmene lider av manko på cpu krefter og det er mulig å kompansere for en svakere gpu med dårligere grafikk, minne er det værre med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...