Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hvordan komme seg videre?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Sitter å tenker en del på nattestid nå, og begynner egentlig å bli gal. Gråter ikke lenger, er ikke sint, er ikke noe. Føler meg bare fucka, rett og slett.

Ble slutt med meg og dama for 2-3 uker siden. Vi hadde noen dager der hun bodde hjemme hos seg og jeg bodde i leiligheta, siden hun trengte å tenke.

Hun fant ut at hun ville prøve videre. (Vi hadde tross alt vært sammen i over 2 år)

Så, vi bor ilag, fortsetter med våre daglidagse ting (jeg jobber, hun er student), sover ilag, lager middag ilag, henger med venner, lever et normalt liv. Vi prater mye mer enn før, for å finne ut om dette kan løse seg. Grunnen til at hun gjor det slutt i utgangspunktet, var at hun ikke viste om hun ville være i forhold eller ikke, det ble for seriøst. Greit nok, vi er begge unge (20-åra), så ikke giftering og volvo stasjonsvogn her i gården. Men tenkte likevell at vi kunne være kjærester, da..

Det som har skjedd da, i ettertid, vi har som sagt pratet mye, og ting har blitt "bedre", trodde jeg da.. Vi avtalte at så lenge vi prøvde å fikse opp i dette, skulle vi ikke rote med andre, da det ødelegger alt. Så kom helgen.

Vil ikke gå i detalj, men her gikk det da til helvete. Hun knulla en kar i fylla, kvelden vi egentlig skulle møtes "men hun ikke hadde tid likevell".

Mja. Så i dag flyttet jeg ut. Har oppsigelsestid, men den får bare komme. Kan ikke bo sammen med x'n.

Føler meg ganske bedratt kan man si, ikke mye godfølelse her i gården.

Jeg føler et sterkt hat mot henne, samtidig som jeg fremdeles elsker henne.

At noen som sto meg så nær kan såre meg så mye, skjønner jeg ikke. Hvordan har folk samvittighet til slikt? Man kan bare lure.

Tja, det var min #livshistorie. Dette er da et utdrag fra den siste måneden +- noen dager.

Hva vil jeg med denne tråden?

Jo, jeg trenger å komme videre. Har absolutt vært i lignende situasjoner før, men vil ikke si jeg har taklet det noe bra. (Etter et endt forhold som varte litt over 1 år, ble flaska min kompis i noen måneder..)

Hva gjør man? Når man ligger våken på natta og tenker seg gal? Når man bryter sammen på jobb, tårene renner? Når man vet at den man elsket mest, har såret deg mest? Når du ikke klarer å fokusere på noe som helst, hun er alt man tenker på? :(

Ser nå at dette ble litt langt og rotete, beklager det. Sikker ikke beste språkbruken heller, men det får være.

#TL;DR - Hvordan komme seg videre etter et brudd, der "dama" har vært utro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg anbefale deg å ikke bli for god kompiss med flaska igjen. Det kommer ikke til å hjelpe, som du kanskje vet? Det er vel egentlig ikke noe godt oppskrift for å takle sånne opplevelser. Det er forskjellig fra person til person hvordan man takler og håndterer til på. Snakk med familie og venner, og kanskje en fremmed? Du takler dette ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finne ei ny er vel egentlig uaktuelt, om du mener som kjæreste.

Å dra ut på byen og møte damer osv er greit nok det, bortsett fra at x'n vanker på de samme plassene som meg, og jeg vil helst ikke møte på henne når jeg er ute og drikker.

Noe annet å tenke på, ja, jeg prøver. Vasket bilen to ganger i dag, for å ha henda i noe. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

@neps: Holder meg unna flaska ja, lærte av det den gangen. Har god kontakt med både familie og venner, men mine "beste" venner har flyttet til hver sin kant av landet, så er ikke bare bare å plutselig prate om dype følelser, utroskap, knuste hjerter og så videre. Eller er det det?

Gleder meg til å flytte vekk fra denne byen, men kan ikke før til sommeren...

Lenke til kommentar

Man kan da flørte / instagram / google talk ol.

Poenget er å få tankene over på noe annet , uanset thva det er.

For eks begynne å trene / ta opp en hobby.

Får jo mer tid uansett, å sitte alene med tankene hjelper skjelden.

Lenke til kommentar

Trener 2-3 ganger i uka, alt ettersom. Har flere hobbyer jeg driver med, og spiller en del osv.

Men nå føles det bare.. rart.

Absolutt alt minner meg om henne. Kastet nettopp puta til helvette, hun brukte å låne den siden den var bedre en hennes. Lol, hør på meg. Faens kvinnfolk..

Lenke til kommentar

Trener 2-3 ganger i uka, alt ettersom. Har flere hobbyer jeg driver med, og spiller en del osv.

Men nå føles det bare.. rart.

Absolutt alt minner meg om henne. Kastet nettopp puta til helvette, hun brukte å låne den siden den var bedre en hennes. Lol, hør på meg. Faens kvinnfolk..

Merker en del sinne, som jeg forsåvidt skjønner. Derfor vil jeg anbefale deg å starte på boksing eller lignende. Det å få ut litt aggresjon, hjelper sinnsykt. Jeg hadde en veldig tøff periode i livet mitt da min mor fikk kreft. Da starter jeg på kickboxing, jeg fikk ut mye frustrasjon og sinne, og jeg følte meg mye bedre etter noen treninger. Mamma er forresten frisk nå :woot:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering, om noen skulle bry seg.

Brøt sammen i 5-tia i natt, og prøvde å ringe... Ikke bra, jeg vet. Jeg bare.. måtte.

Sitter på jobb nå, vært våken alt for lenge. Hiver i meg kaffe og snus for å holde meg våken.

Om 8 timer skal jeg hente resten av tingene fra leiligheta, på en måte håper jeg hun er der, på en annen måte ikke..

Lenke til kommentar

Føler med deg. Mer kan jeg ikke si. Du må ta tiden til hjelp. Vet hva du mener om at alt er en påminnelse. Jeg sluttet en periode i fra jobben min fordi det var en påminnelse, jeg sluttet totalt med dataspill fordi det var en påminnelse. Men det er bare kortsiktig. Det er viktig å huske at du hadde en identitet og var et selvstendig individ før du traff denne jenten. Prøv å distraher deg selv så godt som mulig, si ja til alle sosiale tilbud. Du kan ikke bearbeide de følelsene du har nå rasjonelt. Det går ikke. Mitt brudd var litt likt ditt, hun lå med en "venn" etter en uke. Så jeg og følte på et enormt svik. Så nærme utroskap som mulig uten å være det. Det gjør ikke mindre vondt av den grunn. Det vil bli bedre med tiden. Du vil kanskje fortsatt ha en sånne WTF happened to my life moments, men du reagerer mindre og mindre emosjonelt på de. Det er de små tingene i hverdagen som gjelder nå. Verden har for min del "smakt" litt anderledes etter bruddet. Dette er en erfaring du vil vokse enormt på.

Lenke til kommentar

Takker for veldig konstruktivt og positivt svar.

Jeg må nesten fortsette å jobbe, er lærling, og må fullføre løpet.

Er sant som du sier, jeg hadde det jo bra før jeg traff henne! Jeg bare er en person som trives best i forhold, det å sove alene er ikke noe for meg.. Har heldigvis venner som støtter meg, men mange av dem er felles venner med x'n, så hun er liksom alltid i "nærheten".

Må bare prøve å se fremover, første ukene er de verste, og nå er jeg virkelig på bunn..

Edit: Ser nå at førstesetninga virka ganske sarkastisk, var ikke ment slik.

Takker for alle som har svart, om flere har noen ting de vil bidra med eller er i/har vært i samme situasjon, skriv av hjertets lyst!

Endret av Extremer
Lenke til kommentar

Heisann,

Sitter å tenker en del på nattestid nå, og begynner egentlig å bli gal. Gråter ikke lenger, er ikke sint, er ikke noe. Føler meg bare fucka, rett og slett.

Ble slutt med meg og dama for 2-3 uker siden. Vi hadde noen dager der hun bodde hjemme hos seg og jeg bodde i leiligheta, siden hun trengte å tenke.

Hun fant ut at hun ville prøve videre. (Vi hadde tross alt vært sammen i over 2 år)

Så, vi bor ilag, fortsetter med våre daglidagse ting (jeg jobber, hun er student), sover ilag, lager middag ilag, henger med venner, lever et normalt liv. Vi prater mye mer enn før, for å finne ut om dette kan løse seg. Grunnen til at hun gjor det slutt i utgangspunktet, var at hun ikke viste om hun ville være i forhold eller ikke, det ble for seriøst. Greit nok, vi er begge unge (20-åra), så ikke giftering og volvo stasjonsvogn her i gården. Men tenkte likevell at vi kunne være kjærester, da..

Det som har skjedd da, i ettertid, vi har som sagt pratet mye, og ting har blitt "bedre", trodde jeg da.. Vi avtalte at så lenge vi prøvde å fikse opp i dette, skulle vi ikke rote med andre, da det ødelegger alt. Så kom helgen.

Vil ikke gå i detalj, men her gikk det da til helvete. Hun knulla en kar i fylla, kvelden vi egentlig skulle møtes "men hun ikke hadde tid likevell".

Mja. Så i dag flyttet jeg ut. Har oppsigelsestid, men den får bare komme. Kan ikke bo sammen med x'n.

Føler meg ganske bedratt kan man si, ikke mye godfølelse her i gården.

Jeg føler et sterkt hat mot henne, samtidig som jeg fremdeles elsker henne.

At noen som sto meg så nær kan såre meg så mye, skjønner jeg ikke. Hvordan har folk samvittighet til slikt? Man kan bare lure.

Tja, det var min #livshistorie. Dette er da et utdrag fra den siste måneden +- noen dager.

Hva vil jeg med denne tråden?

Jo, jeg trenger å komme videre. Har absolutt vært i lignende situasjoner før, men vil ikke si jeg har taklet det noe bra. (Etter et endt forhold som varte litt over 1 år, ble flaska min kompis i noen måneder..)

Hva gjør man? Når man ligger våken på natta og tenker seg gal? Når man bryter sammen på jobb, tårene renner? Når man vet at den man elsket mest, har såret deg mest? Når du ikke klarer å fokusere på noe som helst, hun er alt man tenker på? :(

Ser nå at dette ble litt langt og rotete, beklager det. Sikker ikke beste språkbruken heller, men det får være.

#TL;DR - Hvordan komme seg videre etter et brudd, der "dama" har vært utro.

Det er bare å innse at du ikke lenger elsker henne, men det dere en gang hadde sammen. Du drømmer om å "fikse alt" og at alt skal bli som før, men det blir ikke det siden hun ikke elsker deg lenger.

Skal du bli lykkelig igjen og få tilbake det du hadde med eksen din, må du faktisk gjøre det på nytt med ei ny jente.. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Finner noe annet å leve for, noen andre å gi alt det du kunne gitt henne.

Lenke til kommentar

Alltså, jeg var i forhold med en jente i 2år, hun var vell den første jeg var ordentlig forelsket i, vi knyttet oss veldig godt sammens å flyttet ut sammens. hun presterte pluttselig å være utro. Jeg ante ikke hva som foregikk før jeg fikk slengt det i trynet.

Det handler om å tenke på det negative om dama, hva annet du kan få som kanskje ikke hun hadde. Det er helt sinnsykt vanskelig. Det som fungerte for meg var å prate masse med andre jenter, jentevenner eller randoms, det funket veldig bra for meg.

Men så kom kveldene, da prøvde jeg bare å få sovet, men som regel så gikk ikke det, da prøvde jeg å tenke på det negative, prate med kompisser og venner. Ikke vær alene å tenke hvor jevlig du har det, dra ut med kompisser å spis mat eller mekk bil wath.

For meg funket ikke alkohol noe bedre enn at alle følelsene kom ut som resulterte i ganske mange "basketak" med han som hadde vært utro med henne uansett om det ikke var hans feil.

Lenke til kommentar

Takker for svar, berkol.

Alkoholen blir jeg å holde meg unna, i det hele tatt. Vil ikke kaste innpå alkohol når jeg føler meg slik jeg gjør nå, blir å ende med tusenvis av meldinger og telefoner og alt mulig, og det vil jeg ikke.

Problemet er at hun er sykt deilig, er (var) jævlig grei, og alt var så veldig bra, trodde jeg.

Finner jo negative sider, men de positive sidene er jo det jeg husker og tenker på mest..

Prater med en del venner om dette, har også kontakt med flere jentevenner, ei som tydeligvis ble glad for at det ble slutt, for da hadde hun sjangs. Jeg bare vil ikke ha noen andre akkurat nå, og ikke i nærmeste fremtid heller. Hjelper jo selvfølgelig på å vite at andre folk liker meg, men det føles ikke nok.. :(

Har heldigvis begynt å få sove litt mer nå, og det er jeg veldig glad for. Nå på mandag var jeg en jævla zombie. Prøver å slite meg ut på dagen så jeg sovner automagisk når jeg først går og legger meg..

Lenke til kommentar

Brant meg i går. X'n ville jeg skulle komme på besøk, prate litt, være venner.

Idiot som jeg er dro jeg til henne. Hadde det hyggelig i går, som i "gamle" dager.

Endte opp i senga sammen, og sov over. Fikk et kyss før jeg dro på jobb i morrest...

Da jeg var kommet på jobb, fikk jeg en melding på mobilen. Hun angret på at jeg hadde vært der, og ville ikke se meg mer likevell. Hun sa hun er lei av meg, og ikke vil være vennen min.

Folkens, lær av dette. Ikke vær idiot og ødelegg deg selv, som jeg nettopp klarte å gjøre..

Sitter her nå med verdens kanskje aller største frustrasjon, tenkte at vi kunne jo prøve å være venner, så kommer dette. Helvette heller..

Lenke til kommentar

Det er aldri lett å begynne "på nytt" etter å vært sammen i 2 år, og det føles ganske håpløst til tider - men jeg sier som du sikkert har hørt mange ganger før; det går over. Tiden leger alle sår. Viktigste er vel bare å leve videre, dra ut med venner, flørt og lev livet. Tenk heller på fordelene med å være singel, enn hva som var så godt når du var sammen med henne. Livet går alltid videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I dag har jeg faktisk vært i godt humør. Håper ting begynner å løsne litt, men det er fremdeles jævla kjipt på sene kvelder, om noen prater om ting jeg forbinder med henne, eller om jeg plutselig får en melding fra henne.. Er nok noen måneder til jeg er HELT ferdig med henne, men godt at det ikke er like ille nå.

Men ser fremover, tenker nå at ikke faen om hun er verdt mine tårer. :) Jeg fortjener så jævlig mye bedre enn hva jeg hadde! Har heldigvis verdens beste venner som støtter meg i denne tiden, og takk til alle dere på forumet og!

Lenke til kommentar

Og en liten oppdatering (gleder meg til å lese dette om en måned eller to)

Prater ikke lenger med henne. Hun ringte meg og var sint for at jeg ikke hadde ringt henne på flere dager. Sa at jeg var ferdig. Jævli vanskelig å si det, men det er jo sant. Har forhåpentligvis fått meg ny boplass nå også.

Vet at hun har det bra, og da skal ikke jeg være noe dårligere. Skal ha det ti ganger bedre enn henne.

Har blokkert henne på face og telefon nå, så hun ikke får tak i meg lenger. Jævlig kjipt igjen, men nødvendig. Har også kuttet kontakt med noen av våre felles venner som absolutt skulle ta hennes "parti" i ettertid. Ikke ordentlige venner i mine øyne.

Dagens rant, følg med i neste episode.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...