AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei. Usikker på hvor nødvendig det er å gå i detalj her men...? Ble slått ned på byen så lurer på hva jeg skal gjøre framover.. Det oppsto en konflikt mellom meg og en annen, dette var uprovosert fra min side og det var tydlig at vedkommende bare var ute etter bråk. Etter mye tull bestemte jeg meg for å forlate området. I det jeg skulle dra, slo han meg ned mens jeg sto halvveis med ryggen mot han. Han slo meg ganske hardt i siden av ansiktet og jeg gikk i bakken. Jeg fikk tak i politi, de fikk en ganske detaljert forklaring av meg, tok promillen min, bilde av meg, de fant gjerningsmann, tok han med seg. Jeg skal signere på anmeldelse senere, men lurer på hva jeg burde gjøre framover? Min intensjon er å rævkjøre vedkommende så mye som overhodet mulig. Jeg får ikke noen varige mèn av slaget, men det er kun flaks at han ikke traff kjevebeinet eller tenner/nese osv. Det kunne gått så mye mye værre for min del. Kan jeg søke erstatning osv selv om jeg ikke ble skadet? Det var en del vitner rundt der men folk var beruset. Håper på noen skikkelige svar. Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 1 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei. Usikker på hvor nødvendig det er å gå i detalj her men...? Ble slått ned på byen så lurer på hva jeg skal gjøre framover.. Det oppsto en konflikt mellom meg og en annen, dette var uprovosert fra min side og det var tydlig at vedkommende bare var ute etter bråk. Etter mye tull bestemte jeg meg for å forlate området. I det jeg skulle dra, slo han meg ned mens jeg sto halvveis med ryggen mot han. Han slo meg ganske hardt i siden av ansiktet og jeg gikk i bakken. Jeg fikk tak i politi, de fikk en ganske detaljert forklaring av meg, tok promillen min, bilde av meg, de fant gjerningsmann, tok han med seg. Jeg skal signere på anmeldelse senere, men lurer på hva jeg burde gjøre framover? Min intensjon er å rævkjøre vedkommende så mye som overhodet mulig. Jeg får ikke noen varige mèn av slaget, men det er kun flaks at han ikke traff kjevebeinet eller tenner/nese osv. Det kunne gått så mye mye værre for min del. Kan jeg søke erstatning osv selv om jeg ikke ble skadet? Det var en del vitner rundt der men folk var beruset. Håper på noen skikkelige svar. Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 Du har ikke rett på å få annet enn legeutgifter dekket og evt. tapt arbeidsinntekt. Idioten skulle hatt forbud mot å drikke alkohol, men det er det nok ikke så mye man kan gjøre noe med. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Så jeg kan ikke gå til sak mot han eller noe sånt? Usa style.. ble en time hos legevakt men syns ikke 300kr er store belastningen for en som slår ned folk han ikke klarer å ordbinde.... Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Dersom du ikke har fått varige men kan du ikke kreve erstattet mer enn de 300 kronene du har tapt, pluss evt. tapt arbeidsinntekt eller andre utgifter. Du kan kreve oppreisning etter skadeserstatningsloven § 3-5, hvilket gir "en slik engangssum som retten finner rimelig til erstatning (oppreisning) for den voldte tort og smerte og for annen krenking eller skade av ikke-økonomisk art.", men det vil i din sak ikke være snakk om store pengene, om noe. Det er sannsynligvis ikke verdt det å gå til sivil sak dersom politiet henlegger saken. Det pønale systemet i Norge er det strafferetten som tar seg av, erstatning skal erstatte utgifter og tap, ikke straffe den som har gjort noe galt. Så at "300 kr ikke er store belastningen" er irrelevant. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Skjønner. Noen idè om hvilken straff han kommer til å få? Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Hvis du bor på et litt større sted blir nok saken henlagt i første omgang, siden politiet har bedre ting å gjøre. Du vil få brev i posten med "bevisets stilling" som grunnlag. Dette er en test. Hvis saken er viktig nok for deg, klager du på dette vedtaket. Endret 8. oktober 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Mest sannsynlig ingen. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg måtte betale 24,000,- etter jeg slo ned en for noen år siden. Personen ble ikke skadet, kun en ødelagt bukse. Glad jeg ikke ble rævkjørt ihvertfall Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Er ikke en storby og politiet virket jævlig interessert på lørdag vertfall. Håper de har lite å gjøre.. kommer til å klage om det blir henlagt vertfall. Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Han få vel bot for "uakseptabel" oppførsel vel, men de pengenne kommer jo ikke du til å se noe til, fordi det går rett i stats-kassa. Du kan få erstattet eventuelle lege utgifter nå og i fremtiden som er forårsaket av slaget. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Dersom du vil ha vedkommande dømt så må du passe på at du underskriver anmeldelsen. Slike mindre lovbrudd blir ikkje automatisk anmeld av politiet. Politiet har berre plikt til å sjølv anmelde dersom det er vold som har ført til dødsfall, ved vold mellom familemedlemmer og dersom saken skal virke prevantiv ovanfor resten av innbyggerane. Det du kan prøve på er å få vedkommande dømt for straffelovens paragraf 232 med den begrunnelsen at vold mot ansiktet/hodet er skjerpande omstendigheiter der utfallet fort kunne blitt mykje meir alvorlig. (Dei fleste dødsfall ved fylleslagsmål skyldes at den som blir angrepet slår hodet i asfalten). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Skal ned på stasjonen etter skolen. Hvirdan prøver jeg å få han dømt etter en gitt paragraf? Regner med politi klarer å finne rett paragraf ut i fra hva som skjedde på egenhånd og at jeg ikkje må påpeke det? Eller? Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Tror ikke du trenger å tenke så mye på det, bare si til dem at du ikke akter å la ham slippe. EDIT: Modererte meg litt. Endret 8. oktober 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Takker for svar Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Moderatormelding Tre innlegg ble ubetenksomt slått ned i en bakgate. Den volden innleggene oppfordret til ble utøvet mot innleggene selv. 7 Lenke til kommentar
Intueri Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Så jeg kan ikke gå til sak mot han eller noe sånt? Usa style.. ble en time hos legevakt men syns ikke 300kr er store belastningen for en som slår ned folk han ikke klarer å ordbinde.... Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 Jeg er enig; et slag sånn kan gjøre stor skade. Det skulle vært nulltoleranse ovenfor slikt og straff som virkelig svir. Løsningen dog, er ikke å ty til vold selv. Merker jeg blir forbanna over sånne drittfolk som ikke klarer å oppføre seg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Hat levert anmeødelse nå, etterforskeren brukte ikke paragraf 232 som nevnt over men en annen. (228?) Når jeg spurte sa ham at denne paragrafen var når det ble brukt våpen som kniv/flaske o.l. Anonym poster: 288e9c68f88719b9da7591511e48d280 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå