Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows booter ikke, finner ikke boot disk

Anbefalte innlegg

Det hele startet med at jeg skulle formatere en usb minnepinne med fat32formatter. Jeg hadde valgt rikitg disk, det er jeg sikker på. Jeg klikket initialize drive, det neste som skjer er at jeg får en blue screen, med noen error tekster, husker ikke hva som sto.

Så restarter PCen med bare svart skjerm og en blinkende _.

Så går jeg i bios og sjekker, harddisken er der som den skal og i riktig boot rekkefølge. Noen ganger kommer opp meldingen: change boot device eller noe.

Har prøvd å resette BIOS.

Noen forslag til andre ting jeg gjøre?

Ganske ny selvbygget PC

Windows 7 64-bit

i5 2.9 Ghz

4GB ram

2 TB HDD

HD 6870

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være at du var såpass uheldig at Hd'en tok kvelden akkurat når du skulle formatere usb enheten.

Mulig du kan sjekke smart status via bios, hvis ikke må du laste ned et verktøy eller kjøre linux på cd / flash og se hva statusen på hd'en er derifra.

Lenke til kommentar

Takk for forslag.

Har tenkt å kjøre win 7 innstallasjonsveiviser. Men har ingenting å brenne den på. Må nok låne av noen andre. Kan prøve Linux hvis ikke det går.

Sykt at sånt kan i det hele tatt skje. Etter jeg resetta BIOS. Får jeg opp American Megatrends og den gamle scan device.... no device found. Så går den inn på ASUS forsiden før den prøver å starte windows, men ingenting.

Mistenker at HDen har tatt kvelden. Nesten helt full med godsaker.

Takk for tips.

Lenke til kommentar

Jeg har testet harddisken med seagate seatools. Harddisken besto short test. Prøve Long test nå, men det tar evigheter.

Harddisken er en Seagate 2TB.

Har også prøvd Windows repair disk. Men den finner ikke harddisken. Så det er noe windows ikke klarer som alle andre klarer. Harddisken dukker opp i BIOS og i seatools. Utrolig frustrerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...