Pettersenper Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Dersom jeg har regnet rett har jeg en fettprosent på 7. Jeg har lest at det er som regel fett som må brennes vekk for å få tydelig six pack, men jeg går ut i fra at med meg er det musklene som er for små? Kan så vidt skimte musklene om man ser godt etter. Fikk anbefalt denne videoen for å trene magemuskler, men den strider litt mot det jeg har lært om trening før. Er dette gode øvelser? Og blir det ikke litt for mye om man trener dem hver dag? Kan ellers nevne at ryggen blir fort vond. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hvilken fettprosent man må ha for å få synlige magemuskler varierer fra person til person. Hvis du er tynn og ikke spesielt muskløs/har trent mye styrke før må du ned i fettprosent for å få synlig mage og/eller bygge muskler. Av øvelsene i filmen får du hvertfall en god burn, ikke det at burn/pump = god styrketrening. Tren mage som du ville ha gjort med hvilken som helst annen muskelgruppe. Tungt og innenfor en reprange fra 4-15. Alt over 15reps går under "utholdenhetstrening" og ikke styrketrening. Er greit med utholdenhet også men ikke forvent mye muskelvekts/styrkeøkning med det. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Jeg liker ikke at videoen illustrerer øvelser gjort på gulvet uten passende matte. Det er nettopp sånn man får ryggproblemer. Det er mange sånne rutiner som faktisk er bra hvis man ønsker å få en fint definert six-pack, men å bare repetere den samme rutinen i fleng er som regel lite effektivt. Man bør egentlig variere. Selv veksler jeg mellom to forskjellige rutiner når jeg trener abs. Den ene er basert på denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=PYKN81MbLuU Rett og slett at jeg bruker vekter for å gjøre klassiske øvelser med tyngre belastning. På de andre dagene gjør jeg en kjapp 2-minutters (pluss/minus) rutine som gjør at magemusklene brenner. Her kan du egentlig velge og vrake blant alle de "omg six-pack in no time"-videoene, og prøv gjerne masse forskjellig og se hva du liker. Personlig likte jeg den her ganske godt: http://www.youtube.com/watch?v=DPaam_LH4QY Det er ikke den best presenterte rutinen, men jeg testa den, og den kjennes veldig godt. Men som kjent, six-pack er ikke bare muskelmasse. Og selv om du har lav fettprosent, så er det gjerne i mage-området det legger seg, men det kommer helt an på hva du merker selv. Noen må rett og slett trene muskelmassen. Ellers er jeg enig med eleNerf. Masse reps er så og si verdiløst. Den ordentlige muskelmassen kommer når man gjør tunge løft, i korte sett. Men variasjonen er bra. Det er dårlig deal å bare gjøre den samme rutinen om og om igjen. Da vil du merke at fremgangen stagnerer. Endret 8. oktober 2012 av Aleks855 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå