Gå til innhold

streame Android til WiFi

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd flere forskjellige apper som skal klone skjermbildet til Android telefon til tv, uten hell.

jeg er på jakt etter en app som sender skjermbildet trådløst, slik at jeg kan skrive inn ip adressen til mobilen på nintendo wiien, i opera, og da få opp skjermbildet som er på telefonen.

Android --> WiFi --> wii--> opera --> ip adresse

poenget er at jeg vil vise bilder og film fra mobilen til tven.

noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke noe mer egnet enn en Wii å bruke da ? Evt. har du tilgang til Homebrew på Wii'en ?

Kjører homebrew ja, men jeg tenkte å bruke opera som nettleser, skrive inn iip til mobilen å få opp det som du da gjør på mobilen. Kanskje det finnes en streamer mottaker app til wiien?

Alternativer, hm. Jeg har ikke internett på tv, men jeg har parabol som jeg kan legge til nettverket med kabel..det har jeg ikke prøvd og vet ikke hvordan det virker.

Lenke til kommentar

WiiMC / Mplayer-ce - er to homebrwe mediaplayere for wii, men desverre greier jeg ikke å se at de støtter DLNA for streamin av bilder/musikk/video ifra andre enheter.

For i utgangspunktet mener jeg at å streame "det" som vises på skjermen på en mobil er upraktiskt/umulig. Det du ønsker er å streame selve filen over til Wii og la Wii'en spille det av. DLNA er den mest praktiske måten for slik streaming.

Android programmer som "FileExpert" lar deg dele filer på telefonen din via FTP (i tillegg til DLNA) så hvis du får Wii'en din til å spille filer via FTP så kan du ha funnet en løsning som fungerer.

edit: FTP ikke FTS

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...