Gå til innhold

Føler meg ukomfortabel i fremmede land

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med at jeg ofte føler meg veldig ukomfortabel i fremmede land, spesielt der jeg ikke kan språket. Jeg føler meg fremmed og at jeg må passe meg hele tiden for å ikke gjøre noe "feil". Får liksom følelsen av at jeg går på noen andres private eiendom der jeg egentlig ikke burde være hele tiden (om noen kan kjenne seg igjne i det). Det er ganske slitsomt, er spesiellt vanskelig når jeg går ute alene og med en gang jeg kommer dit.

Hva kan jeg gjøre for å endre dette? Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bare endre vinklingen din på det. Kan absolutt bli sett på som noe positivt. Jeg har reist til land der jeg ikke kunne noe av språket, og møtte ila turen en håndfull som kunne engelsk. Litt av utfordringen var å kunne lære seg enkle ord og gjøre seg forstått. Aldri hatt det vanskeligere å fylle bensin, enn der han som drev det ikke kunne et ord engelsk :D. Si navnet på pumpa, hvor mye jeg skulle fylle for var ikke lett, men det gikk med peking og tegning.

Klart, det er å foretrekke om de kan engelsk, da det er litt tryggere å kunne gjøre seg forstått om man må. Dog om du ser det som en morsom utfordring blir det nok bedre. Jeg kunne gjerne tenkt meg å reise til både Hong Kong og Tokyo (selv om de er litt turistutsatte steder). Kan ingenting av språket, men skal vel klare å overleve der også (verre med maten). :)

Lenke til kommentar

Ubehaget går fort nok over for de fleste, lik kvalme de første dagene på sjøen; en trenger bare lære seg å akseptere at en ikke har kontroll, så går det langt greiere. De fleste synes det er hyggelig å få besøk, du tråkker ikke på privat eiendom.

Et triks kan være å gi seg selv nok tid på ett sted til at man kommer litt inn i miljøet.

I Hong Kong er engelsk for øvrig helt uproblematisk og maten noe av det beste du kan komme over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...