Gå til innhold

To "gir" på hovedkortet !?!?!


vifteovn

Anbefalte innlegg

Ja må ha to gir på mitt msi k7t 266 pro!

 

Giret er 100 fsb og 133 fsb :smile:

 

I 100 fsb funker alt! Men i 133 funker ingen d3d spill!

 

Det er noe tull! for maskinen skal jo takle 133 fsb. Er det noe i PCI - portene som ikke tåler 133 ?

 

Har videre:

 

1333 T-BIRD @1100 og 1470 mhz :razz:

supermega kyro 2 :razz:

realtech nettverkskort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-11 19:32, Noldus skrev:

har ikke slått deg at kanskje cpu kun er 200mhz eller "gir 100"......


da er det egentlig forståelig at den ikke vil....



 

DEt er ganske trolig ja..

 

men det at du øker fsb'en fra 100 til 133 vil ikke direkte si at du øker PCI'busen. på 100mhz står PCI divideren på 1/3 mens på 133mhz står den på 1/4. jeg vet ikke om du må stille dette manuelt eller ikke... men hvis du kjører 133mhz bus med divider på 1/3 tilsier det at PCI kjører på 44mhz, noe som er veldig høyt..

 

Jeg ville prøvd meg fram i BIOS og sett etter som du har muligheten til å stille på PCI divider.

Lenke til kommentar

Kan ikke stille dividere i win. Disse er hardware/bios. Det en kan gjøre er å sette maskina på default over hele linja(10 x 133, load default bios) og sjekke komponent for komponent i Sisoft Sandra.

 

Mulig det står noe om "ram = cpu-clock" (133MHz). Om ram er dårli' skal det stå "ram = cpu - pci" (100MHz)

Om den er riktig ille kan du sette timing's (cas eller T) noen hakk høyere

Lenke til kommentar

Når mannen prater om "gir" mener han det andre kaller å "strappe om FSB/skifte mellom 200 og 266 FSB" Dette er en funksjon de fleste xxxA HK har, og setter automatisk dividere i henhold til åssen kortet er "strappa"

AGP/PCI/IDE/ISA-busser er standardiserte. Fikser seg selv på disse to standardhastighetene. Ram har ingen standard hastighet og må settes av bruker i henhold til ram-spec. Tydeligvis HCLK og HCLK-33 på msi (Takke meg til Asus)

En Tbird1333 bruker 266FSB og 10 x multiplikator (står nå på 11, neppe problemet, sjekk temp og Vcore)

Last ned sisoftSE fra http:www.abitboy.com og kjør burn-in-wisard for å se hvilken bus som evt. krasjer.

 

[ Denne Melding var redigert av: RulleRimfrost på 2002-02-15 16:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...