Gå til innhold

[Løst] Playstation 3 YLOD (Yellow light of death)


Kimmix

Anbefalte innlegg

Fikk YLOD når jeg spilte Gran Turismo 5 i går :/ jeg fulgte en youtube guide for og prøve å fikse skaden, der man bruker hårføner for varme opp en socket i hovedkortet eller noe. I hvertfall så funka PS3en i ca 70 minutter før den fikk YLOD igjen.

Har sett på youtube der man kan fikse skaden permanent, noe jeg kunne ha tenkt meg å ha fått gjort, men vil ikke gjøre selv. Er det noen som fikser sånne ting på PS3 maskiner for en grei pris? Det er en 60GB PS3, en sånn "feit" en, tror det er 2007 modell.

 

Her er guiden jeg fulgte: http://www.youtube.com/watch?v=-uoKXn-c-rU&feature=my_liked_videos&list=LLpzo7PLHcY2Jvp73kSvLTzA

Endret av Kimmi1996
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel kun de aller første PS3'ene som er utenfor reklamasjonsretten din, forutsatt at den er kjøpt i Norge.

 

Jeg ville heller ha levert den inn, men hvis du har åpnet den og styret mye inni der så spørs det om de godtar reklamasjon. Jeg har ikke sett videoen på 50 min, så vet ikke hva det innebærer :)

Lenke til kommentar

Det finnes en annen video, og den metoden fungerer mye bedre, men det innebærer å demontere hele greia og varme opp kortet og komponenter med varmepistol.

har fikset min 2 ganger, holdt noen måneder hver gang, men 3. gangen gadd jeg ikke mer, da kjøpte jeg meg ny.

 

Kan legge til at jeg ikke kan en dritt om hverken småelektronikk eller sammensetning av pc o.l.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Det finnes en annen video, og den metoden fungerer mye bedre, men det innebærer å demontere hele greia og varme opp kortet og komponenter med varmepistol.

har fikset min 2 ganger, holdt noen måneder hver gang, men 3. gangen gadd jeg ikke mer, da kjøpte jeg meg ny.

 

Kan legge til at jeg ikke kan en dritt om hverken småelektronikk eller sammensetning av pc o.l.

 

Vet hvordan jeg gjør det, men det vil koste meg rundt 600,- for varmepistol og kjølepasta, det halvveis til en splitter ny PS3, som også inkluderer en ny kontroller. Så tror jeg satser på en ny PS3 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...