Gå til innhold

Kjøpers rettigheter etter handel mellom privatpersoner

jaja11

Anbefalte innlegg

Hva er disse?

Jeg solgte en TV via Finn for noen måneder siden. Nå forteller kjøper meg at skjermen er blitt helt svart. PWR-lampen lyser, men skjermen er det altså ikke noe liv i. TVen har ingen garanti fra verken produsent eller selger, men jeg vil anta at feilen kan dekkes gjennom reklamasjon. Tven er halvannet til to år gammel.

Jeg har ingen kvittering, og dette har heller ikke kjøper fått. Jeg solgte TVen til en svæært billig pris og som den var (uten å nevne at det medfølger garanti/kvittering) for å bli kvitt den fortest mulig før ny TV kom, og kan nesten ikke skjønne at folk krever kvittering osv for en så billig TV. TVen fungerte supert den tiden jeg hadde den.

Konkret kjøpsdato har jeg ikke, men har navnet til personen TVen er kjøpt på og i hvilken butikk. Dette vet kjøper og har denne informasjonen. Jeg har sagt han kan kontakte butikken via deres kundeservice eller dra innom butikken og levere. Kjøper krever at jeg fremskaffer ordrenummer/kjøpsdato osv for han eller at han kommer og leverer TVen tilbake og jeg reklamerer på den for han.

Har jeg krav på å gjøre dette? Jeg har ikke noe mer informasjon enn han, og har for lengst tenkt salget avsluttet. Har han krav på denne informasjonen?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-7189

Hvis du ikke skal være vanskelig så tar du kontakt med butikken selv og spør selv om ordre nummer/kjøpsdato.

Og gir det til din kjøper.

De store kjedene gir det til deg (mye iriterende venting på telefon men du burde få det.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...