Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele Telenor ADSL På 2 Maskiner

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver å dele Telenor ADSL på 2 maskiner, har en 9 porter switch, begge

maskinene kjører XP Pro, begge maskinene har det programmet som følgte med Online ADSL når jeg fikk det..

Begge maskinene har Automatisk IP og DNS Server..

Jegkan bare ha EN maskin på nettet samtidig, dvs. når den ene trykker "Koble til" kommer den på nettet, men da må den koble av for at den andre skal kunne komme seg på internett..

Kan noen hjelpe meg?

Jeg vil ha begge maskinene på internett samtidig..!

Hvorfor går det ikke?

Mvh

Tristus`-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linkene du trenger:

http://www.raspppoe.com/

og

http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...-w2k_print.html

Ikke kjør programvaren til telenor. Selv telenor ser nytten av å installere raspppoe. De har laget en del veiledninger og slik på hvordan du installerer og deler nettverket med andre maskiner. Veiledninger finner du også på raspppoe.com. Stikkordet for deling er Internet Connecton Sharing, noe som støttes av denne protokollen.

Lykke til!

PS: Alternativt kan du kjøpe en bredbåndsrouter. Lurer du på fordelene med dette er det forklart mange ganger her på forumet før.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å dele Telenor adsl med en switch. Du må nok ha en bredbåndsrouter som støtter PPPoE. Finnes også en annen løsning som ikke holder i lengden, egentlig. Dette fungerer slik at du lar de andre pc'ne kobble seg til pc'n med adsl, men dette må du ha 2 nettverkskort til.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å dele Telenor adsl med en switch. Du må nok ha en bredbåndsrouter som støtter PPPoE. Finnes også en annen løsning som ikke holder i lengden, egentlig. Dette fungerer slik at du lar de andre pc'ne kobble seg til pc'n med adsl, men dette må du ha 2 nettverkskort til.

Jo, det er mulig. Raspppoe protokollen støtter dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...