Tristus`- Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei! Prøver å dele Telenor ADSL på 2 maskiner, har en 9 porter switch, begge maskinene kjører XP Pro, begge maskinene har det programmet som følgte med Online ADSL når jeg fikk det.. Begge maskinene har Automatisk IP og DNS Server.. Jegkan bare ha EN maskin på nettet samtidig, dvs. når den ene trykker "Koble til" kommer den på nettet, men da må den koble av for at den andre skal kunne komme seg på internett.. Kan noen hjelpe meg? Jeg vil ha begge maskinene på internett samtidig..! Hvorfor går det ikke? Mvh Tristus`- Lenke til kommentar
will Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Høres ut som du mangler en router i nettverket ditt... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Linkene du trenger: http://www.raspppoe.com/ og http://www.online.no/guide/veiledninger/pr...-w2k_print.html Ikke kjør programvaren til telenor. Selv telenor ser nytten av å installere raspppoe. De har laget en del veiledninger og slik på hvordan du installerer og deler nettverket med andre maskiner. Veiledninger finner du også på raspppoe.com. Stikkordet for deling er Internet Connecton Sharing, noe som støttes av denne protokollen. Lykke til! PS: Alternativt kan du kjøpe en bredbåndsrouter. Lurer du på fordelene med dette er det forklart mange ganger her på forumet før. Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det er ikke mulig å dele Telenor adsl med en switch. Du må nok ha en bredbåndsrouter som støtter PPPoE. Finnes også en annen løsning som ikke holder i lengden, egentlig. Dette fungerer slik at du lar de andre pc'ne kobble seg til pc'n med adsl, men dette må du ha 2 nettverkskort til. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det er ikke mulig å dele Telenor adsl med en switch. Du må nok ha en bredbåndsrouter som støtter PPPoE. Finnes også en annen løsning som ikke holder i lengden, egentlig. Dette fungerer slik at du lar de andre pc'ne kobble seg til pc'n med adsl, men dette må du ha 2 nettverkskort til. Jo, det er mulig. Raspppoe protokollen støtter dette. Lenke til kommentar
Tristus`- Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Jeg har 2 nettverkskort, og hvordan gjør du det da`? Jeg har en kryss kabel også vist jeg trenger det, tror jeg vet sann ca. hvordan jeg gjør det, men er ikke helt sikker på det med innstillinger.. Mvh Tristus`- Lenke til kommentar
arnold 2 Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 det letteste hadde sikkert vært hvis du hadde kjøpt deg en router, feks ISO50p Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Sant, det absolutt letteste er å bruke en router med støtte for PPPoE. Den vil da være online 24/7, så er det bare å koble maskinene på den. Koster vel en 500-lapp eller noe Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg har satt opp denne hos mine foreldre: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl Den anbefaler jeg på det varmeste. Den er 100% stabil, har innebygget en helt grei brannmur og er veldig enkel i bruk. Den kobler også automatisk opp igjen om nettet skulle være nede. Du skal lete lenge etter et mer praktisk produkt å bruke pengene på i ditt tilfelle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå