ONick Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei, Hva er best? Koble viftene direkte på hovedkortet, eller på "fan controlleren" i kabinetett? Kabinett: Fractal Design R4 HK: Asus P9X79 PRO Kjøling: Intel vannkjøling (1 vifte på radiator) + 2 vanlige vifter (i fronten) RAM: 32 Gb Dette kabinettet her en bryter i front, hvor jeg kan stille viftehastigheten. Om jeg kobler viftene direkte på hovedkortet, er det da noe som kan "kontrollere" viftehastigheten? Takk! Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Fan controller. EDIT: Og det er fordi det er mye lettere å regulere viftehastigheten manuelt enn å måtte bruke software. Litt kronglete å måtte åpne et program for å skru opp viftene når du starter et spill, når du bare kan skru på en bryter. Det er i hvert fall min personlige mening. Men begge måter fungerer like bra, så du kan vel egentlig bare prøve og finne ut hva du selv liker best? Endret 7. oktober 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Kobler du viftene til hovedkortet kan du bruke de innebygde temperatursensorene for å få "intelligent" viftestyring via ASUS FAN Xpert Plus programmet som du laster ned herfra http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_2011/P9X79_PRO/#download Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå