mikk- Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg holder på å gjøre ferdig den nye klubblan-siden. Har nå kommet til delen av check-lista mi der jeg skal ordne med forumet, slik at det blir helt "inkludert" i resten av designet helt som de andre sidene (som ikke har kommet enda). Hvis jeg bruker include("http://www.klubblan.no-ip.com/forum/index.php"); så funker det jo ikke når man trykker på en link, for eksempel "logg inn". Jeg vil helst ikke lage en ny template for forumet, fordi det da vil bli vanskeligere å oppdatere forskjellige ting. Det får bli bare i nødsfall.. En mulighet hadde vært å bruke iframe, fordi det kommer en ekstra scroller. Om noen vet hvordan man kan få en iframe uten scroller, altså at den blir lengre jo lengre siden "inni" er, så hadde jo det vært genialt! Siden bruker en index.php-fil som har et include-script. Om noen har noe annen løsning, hadde jeg blitt glad! :-) Lenke til kommentar
magikern Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 medmindre det er vannvittig mange filer i phpbb2 så kan du vel bare endre på linkene i dem, evt skriv et lite php script for å gjøre det automatisk... iframe er ihvertfall det desidert siste jeg ville ha vurdert... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Har ikke noe spesielt lyst til å bruke iframe, nei! Får prøve å ordne noe anna løsning.. En mulighet hadde vært å bruke iframe, fordi det kommer en ekstra scroller. :oops: Her mente jeg: En mulighet hadde vært å bruke iframe, men da kommer det en ekstra scroller... :oops: Skal bort i helga, så jeg driter i det frem til søndag kveld eller mandag. Da får jeg vel lage noe template eller noe, da.. evt skriv et lite php script for å gjøre det automatisk... Hm... Hvordan ville et slikt script se ut i tilfelle? Har du noen forslag? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har ikke noe spesielt lyst til å bruke iframe, nei! Får prøve å ordne noe anna løsning.. En mulighet hadde vært å bruke iframe, fordi det kommer en ekstra scroller. :oops: Her mente jeg: En mulighet hadde vært å bruke iframe, men da kommer det en ekstra scroller... :oops: Skal bort i helga, så jeg driter i det frem til søndag kveld eller mandag. Da får jeg vel lage noe template eller noe, da.. evt skriv et lite php script for å gjøre det automatisk... Hm... Hvordan ville et slikt script se ut i tilfelle? Har du noen forslag? feks noe sånt: <?php $filename = 'script.php'; <-- bytt ut med navnet på fila som skal endres $fp = fopen($filename, "a"); $oldlink = linkenher; /*<-- muligens bruke noe array e.l. hvis flere linker*/ $newlink = nylinkher; /*<-- muligens bruke noe array e.l. hvis flere linker*/ $find = "$oldlink"; $replace = $newlink; $w = str_replace($find, $replace, $w); $write = fputs($fp, $w); fclose($fp); ?> hvis jeg får se hvordan linkene ser ut kan jeg sikkert skrive, noe bedre, men det blir ihvertfall ikke før seint i natt/utpådagenimorra med mindre du får lagt det ut hyperfort... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå