Gå til innhold

Hvor kjøpe vannslange på 200 meter?

Anbefalte innlegg

Hei dere! :)

Jobber med et lite vannkraftverk til å ha på hytta, men trenger blant annet en slange på omkring 150-200 meter til å føre vann. Diameteren bør være på omlag 50 mm. Noen som vet om, eller har forslag til hvor jeg kan få tak i dette?

Takknemlig for alle svar - uansett

Mvh.

Truls Gundersen Fjellstad :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Entreprenørar har slikt. Berre høyr med dei om dei kan tinge/selja ein rull til deg. Obs: Dette er store rullar.

Eg ville nok teke turen innom kjøpmenn av landbruksutstyr. (Felleskjøpet, Eik, +++) Der har dei slangar som kan koplast saman, om dei ikkje har ein stubb på 200 meter. :)

Lenke til kommentar

men disse koster vel, tja, 10-12000??

Skal du ha til saman 200 meter, så er det nok prat om mellom 5000 og 15000, ja. Svart hardplastikk. Men dette er røyr som kan gravast ned. Dei held seg også i mange tiår, vedlikehaldsfritt. (Så lenge vatnet ikkje frys i røyret). Dei er også solide, og toler belasting opptil 200 kg før dei tek skade av det.

Du kan også gå for samanrullbar gummislange, men dei kostar ein del meir. Dei toler meir belasting, og tek mindre plass.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Litt avhengig av hvor du bor ... Jeg kjøpte tykk vannslange som de bruker på gård til en veldig rimelig penge hos "Bøndenes innkjøpslag" i Sandnes/Stavanger... Tror det var snakk om 7 kroner per meter (3/4-tomme tror jeg av kraftig industrikvalitet)... For 200 meter blir det vel rundt 1400.-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...