Gå til innhold

Offisielle driver fra ATI!

Stim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Genialt!

Da funker det jo fint med Radeon i Linux...

Nvidiadriverne er jo ikke helt frie de heller da, menmen...

De er ikke litt frie engang :) DRI-folkene sier: «NVidia provides their own closed source, binary drivers. Hardware specs are not available to the DRI developers and NVidia cards are therefore not supported by the DRI.»

Vurderer å kjøpe et Radeon 9200, noen som har erfaringer med DRI-driverne her? Fungerer de fint?

Lenke til kommentar

Best for dem at kernel-delen av driverne er åpne, slik at folk kan patche til nyere/eldre kerneler. Også best for dem at de får ræven i gir... siden det først NÅ er kommet ut drivere for X 4.3! Og en ting til... hvorfor i *biip* distribuerer de kun driverne i RPM-pakker? Hadde jeg hatt et ATI-kort, ville jeg ikke likt å måtte legge inn rpm-programmer for å kunne bruke driverne. :grumpy:

Lenke til kommentar

Jeg er en såkalt n00b. Har suse 8.2.

Jeg lastet ned og installerte driveren (fglrx-glc22-4.3.0-3.2.5.i586.rpm) i Yast2 (fordi jeg er n00b) og deretter kjørte fglrxconfig som root. Etter dette så restartet jeg i det håp om at kanksje jeg endelig skulle få til ati driver i suse 8.2 også, men uten hell. Alt ser ut til å være installert riktig, men får allikevel kun 160-200 fps i glxgears!

Noen som kan hjelpe meg her? Eller noen som har suse 8.2 med ati drivere installert som kan hjelpe meg med å få inn noe som helst i hvert fall? Er kjedelig å se at det hakker i tuxracer.. Har radeon 9700 np fra hercules.

Lenke til kommentar
Best for dem at kernel-delen av driverne er åpne, slik at folk kan patche til nyere/eldre kerneler. Også best for dem at de får ræven i gir... siden det først NÅ er kommet ut drivere for X 4.3! Og en ting til... hvorfor i *biip* distribuerer de kun driverne i RPM-pakker? Hadde jeg hatt et ATI-kort, ville jeg ikke likt å måtte legge inn rpm-programmer for å kunne bruke driverne.  :grumpy:

I hvert fall kan man bruke en slags "custom" installering i gentoo, jeg fulgte denne fremgangsmåten og det fungerer helt fint på mitt radeon 8500 (helt uten rpm). Så det er nok håp for ikke-rpm brukere (selvom man må konte litt for å få det til å passe til distro xyz).

Edit: skriveleif :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...