Stim Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Offisielle drivere for ATI Radeon til linux ble sluppet i går. http://www.atitech.com/support/driver.html Se også RAGE3D forum Fixed in this release: Many 3D fixes Many bugs fixed New Features in this release: TV Out Support PseudoColor Support Support for Many cards added Full Screen Anti Aliasing Support (FSAA) Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 «ATI Proprietary Linux Driver 3.2.5» Bare lukket/ufri programvare dessverre Ubrukelig, men de frie driverne på http://dri.sourceforge.net har jo heldigvis 3D-støtte for alle Radeon opp til 9200. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Genialt! Da funker det jo fint med Radeon i Linux... Nvidiadriverne er jo ikke helt frie de heller da, menmen... Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Genialt!Da funker det jo fint med Radeon i Linux... Nvidiadriverne er jo ikke helt frie de heller da, menmen... De er ikke litt frie engang DRI-folkene sier: «NVidia provides their own closed source, binary drivers. Hardware specs are not available to the DRI developers and NVidia cards are therefore not supported by the DRI.» Vurderer å kjøpe et Radeon 9200, noen som har erfaringer med DRI-driverne her? Fungerer de fint? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Best for dem at kernel-delen av driverne er åpne, slik at folk kan patche til nyere/eldre kerneler. Også best for dem at de får ræven i gir... siden det først NÅ er kommet ut drivere for X 4.3! Og en ting til... hvorfor i *biip* distribuerer de kun driverne i RPM-pakker? Hadde jeg hatt et ATI-kort, ville jeg ikke likt å måtte legge inn rpm-programmer for å kunne bruke driverne. Lenke til kommentar
simes Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg er en såkalt n00b. Har suse 8.2. Jeg lastet ned og installerte driveren (fglrx-glc22-4.3.0-3.2.5.i586.rpm) i Yast2 (fordi jeg er n00b) og deretter kjørte fglrxconfig som root. Etter dette så restartet jeg i det håp om at kanksje jeg endelig skulle få til ati driver i suse 8.2 også, men uten hell. Alt ser ut til å være installert riktig, men får allikevel kun 160-200 fps i glxgears! Noen som kan hjelpe meg her? Eller noen som har suse 8.2 med ati drivere installert som kan hjelpe meg med å få inn noe som helst i hvert fall? Er kjedelig å se at det hakker i tuxracer.. Har radeon 9700 np fra hercules. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Best for dem at kernel-delen av driverne er åpne, slik at folk kan patche til nyere/eldre kerneler. Også best for dem at de får ræven i gir... siden det først NÅ er kommet ut drivere for X 4.3! Og en ting til... hvorfor i *biip* distribuerer de kun driverne i RPM-pakker? Hadde jeg hatt et ATI-kort, ville jeg ikke likt å måtte legge inn rpm-programmer for å kunne bruke driverne. I hvert fall kan man bruke en slags "custom" installering i gentoo, jeg fulgte denne fremgangsmåten og det fungerer helt fint på mitt radeon 8500 (helt uten rpm). Så det er nok håp for ikke-rpm brukere (selvom man må konte litt for å få det til å passe til distro xyz). Edit: skriveleif :oops: Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 I hvert fall kan man bruke en slags "costume" installering i gentoo Kostyme-installering? (sorry, måtte ) Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 F*** Jeg som bytteet vekk mitt Radeon 9800Pro mot et slitt GeForce 4 Ti4600 :oops: Gadd ikke å tukle med drivere, litt kjedelig første gang man prøver Linux og finner ut at man seff har kjøpt HW som har dårlig støtte for Linux :-? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 jeg kunne ha byttet mot et 4800 ATI kommer seg stadigt på driverfronten. Noen som har lyst og fortelle hvordan man legger dem inn på suse 8.2? kommer så langt som til en feilmelding hvor det er en eller annen kernel feil. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har du kernel-source installert? Hviss ikkje, så leg dem inn, og prøv igjen. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 kernel sourcen skal være inne den! brukte kommandoen "rpm -qe" og fant noe som kernel-source-(et eller annet) nederst. Så regner med at kernel source er inne da Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Er det noen som har sett tester av disse driverene? Kunne vært interessant å fått en "ATI vs. nvidia" benchmark under linux-plattformen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå