Mheetu Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kjørte nylig en runde med AS SSD (v. 1.6), og ble regelrett overrasket over at SSD'en ikke presterte bedre: SSD'en min er en Vertex 4 256 GB, og kjører med firmvare v. 1.5. Den er koblet til en SATA 6 GB/s port, og AHCI er aktivert. Så vidt jeg har forstått, ville dette gitt hastigheter nærmere 540 MB/s les og 490 MB/s skriv (jeg tar de offisielle spesifikasjonene med en klype salt). Noen som har en anelse om hvorfor dette skjer? Takk på forhånd. Ekstra informasjon: HK: Asus Sabertooth x58 CPU: Intel i7 950 RAM: 12 GB @ 1600 MHz (9, 9, 9, 24) OS: Windows 7 Ultimate Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) For det første så ser jeg du har koblet den til en av Marvell-portene på hovedkortet. Dette er ikke anbefalt av gutta (og jentene) med mest erfaring her på forumet. Bruk Intel sine, selv 3Gbps-portene er bedre. For det andre så oppgir alle produsenter som bruker SandForce-kontrolleren hastigheter på komprimerbare data. Og da må du bruke ATTO (eller Anvil). AS SSD viser hastighetene for "verste tilfelle", altså hvis SSD-en mottar ukomprimerbare data som f.eks. MP3, JPG, ZIP. Så håper jeg GullLars, Ourasi, Nizzen, syar2003, BAT og alle de andre guruene her på forumet kan bekrefte mine utsagn. Endret 8. oktober 2012 av Pey'J Lenke til kommentar
Mheetu Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Jeg kjørte noen flere benchmarks: Marvell-kontroller: Intel-kontroller: Jeg ante ikke at Marvell-portene var så dårlige. Jaja... jeg får vel holde meg til Intel-portene til neste gang jeg kjøper hovedkort, eller kanskje et dedikert kontroller-kort. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå