Gå til innhold

Telefon salg av Hafslund Strøm

Anbefalte innlegg

Jeg vil få vite hva man bør gjøre hvis man er i min situasjon:

Jeg fikk en telefon av en telemarketer/selger av Hafslund som sa at de tilbyd meg en produkt som heter E-spot og jeg bare betalte strøm kjøp pris og 39 KR som abonnement. Sa mye bra om tilbudet some var bare på telefonsalg, ikke på deress nettside og ikke lov å sende meg en epost engang. Fikk strøm målepunkt av meg og jeg nesten ville å gå med avtalen men sa jeg trengte å diskutere med mannen min.

Da jeg fikk en telefon medling som jeg skulle sende tilbake melding med svaret 'Ja' for bekreftelse av avtalen, SVART JEG IKKE etter jeg har kikket på Hafslund s nettside for å for mer forståelse om tilbudet men fant ikke. Tenkte også om mye rart med telefon salget.

Etter en måned, fikk jeg et brev som sa at vi er nå kunden hos Hafslund med avtale om Makspris garanti. Jeg ble overrasket og sendte dem tilbakemeldingen at jeg ikke har gjort noe avtale med dem. De sendte meg svaret at avtalen har aktivert og angrefristen har gått ut og jeg måtte registere meg igjen på det gamle leverandøret hvis jeg ønsket å stoppe avtalen. 3-4 meldinger med de samme innholdet gikk fram og tilbake.

Problemet er ikke stor. Jeg kan bare registrere med på en ny leverandør. Men jeg skjønner ikke hvorfor de kan kjøre en avtale uten bekreftelse av kunden? Er det lov? Hvem er riktig her? Jeg ble så irritert at de ikke ser at dette er deres problem og sa ikke beklage en gang.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Da jeg fikk en telefon medling som jeg skulle sende tilbake melding med svaret 'Ja' for bekreftelse av avtalen, SVART JEG IKKE.." - Ring de og be de om å fremvise denne bekreftelsen/avtalen. Har jobbet selv på kundeservice (telefon) og vi hadde da ett eget system for å finne frem sms bekreftelsene.

Lenke til kommentar

Svarte du i det hele tatt? Vært borti folk som har svart "nei", og det går likevel igjennom fordi disse systemene bare registrerer et svar.

Ellers stemmer det Smokeeye sier. Skal ikke være så vanskelig å finne bekreftelse med dato og tidspunkt, samt nummer bekreftelsen kom fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...