SIR WOLFIE 87 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei. Har hatt bilen på EU Kontroll, og eksosanlegg er defekt foran. http://bildr.no/view/1289932 Bildet viser hvor defekten er. Ble fortalt på verksted at de kunne sveise inn et rør eller noe, og at det ikke skulle være noe veldig problematisk med det. Hvor stort arbeid kommet dette til å være? Må de skru løs hele katalysatoren? Å bytte ut hele katalysatoren ville kostet rundt 7000kr kun for delene. Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Heisann! Delen du har markert på bildet er et flexirør, og dersom dette er det eneste problemet, kan det vanligvis repareres på 1,5-3 timer avhengig av størrelsen på hullet. Hvordan praksisen er rundt om kring vet jeg ikke, så jeg kan ikke svare på om den må fjernes fra bilen. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Dette er en helt vanlig feil på disse bilene. Verkstedet kan sveise inn ei ny flexikobling. De tar ned fremre del av eksosanlegget og skjærer løs den gamle koblingen og sveiser på den nye. Tar ca. 1-2 timer. Endret 7. oktober 2012 av LiamH 1 Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Ok takker så mye. Da regner jeg med en rundt 3-4000kr totalt for dette. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Det bør ikke koste mer enn maks 2500-3000. 1 Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ja, jeg tror du får en hyggelig overraskelse isåfall :-) Dersom de skal ha så mye, bør du i alle fall sjekke andre plasser. Det er lov å spørre om pris før du takker ja til tilbudet, spesielt når de har inspisert bilen allerede og vet hva feilen er :-) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Inspeksjonen tar 2 min. Det som tar tid er å demontere og ta ned deler av et rustet eksosanlegg, kappe det til og sveise det riktig sammen for montering. Et ordentlig flexirør koster pluss/minus 500 kr. Jobben tar ca. 1-1.5 time. Verksteder tar alt fra ca. 1000 kr opp til ca. 1600 kr timen. Derfor er det, som KristobalM sier, smart å få forskjellige pristilbud. Det lønner seg ofte å styre unna merkeverksteder til slike jobber. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Hadde samme lekkasje på bilen hjemme. Kjøpte ny katalysator på ebay til 1500 kr og det tok en times tid å skifte det. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Det er også et alternativ. Det er dog ymse kvalitetsforskjeller på det som selges på eBay. Man bør vite hva man ser etter. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Verkstedet mitt kjøper flexirør på BT Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Har nå vært og fått flexirør skiftet, samt en del annet småtteri. Problemet jeg har nå er at jeg hører en høy lyd/litt vibrasjon som jeg føler kommer fra eksosanlegget bak når jeg girer ned og nærmer meg rundt 1500rpm. Hører også en ulyd når jeg gir på litt. Høres ut som det kommer fra eksospotta bak. Noen som vet hva dette kan være? Ikke opplevd noe sånt før flexirør ble bytta. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Typisk at flexi blir sveits skeivt / for kort / for langt. Klag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå