2die4 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Klarer noen å identifisere denne skapningen? Får denne typen insekt på besøk fra tid til annen. Den er karakteristisk ved at hele overflaten på insektet er dekket av det som ligner på støv. Alle eksemplarene ser slik ut. Finner de på gulvet. Trykk på bildet for større versjon. Endret 7. oktober 2012 av 2die4 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ser ut som en snutebille. 1 Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ser ut som ein veldig skrukkete bartreløpar, men det kan jo ikkje vere det. 1 Lenke til kommentar
assap2 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 minner meg litt på en Bønnefrøbille men tror ikke det er det. 1 Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Burde tatt et bilde fra siden for kroppen til insektet er flat. Jeg søkte på "insekt dekket av støv" og kom inn på wikipedia siden til rovteger (reduvius) . Der leste jeg videre at "Noen arter kamuflerer seg med å dekke kroppen med støv og rusk". Jeg søkte derfor videre på "Reduvius dust". Bingo. La meg introdusere rovtegen "The masked hunter (Reduvius personatus)": Nymfe: Voksen: De foretrekker heldigvis ikke menneskelig blod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå