vbsvbs Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei, jeg har problemer å regne ut hvordan jeg må regne min del i fordeling. Saken er: A og B giftet seg for 12 år siden. A hadde en boligbyggelag rekkehus på 750 000. A hadde 550 000 i gjeld og 300 000 boretslag gjeld. jeg lurer på hvordan det regnes ut? for A 200 000 eller får A ingenting? på forhånd takk Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Det er strengt tatt ganske vesentlig å vite hva dere faktisk eier i dag... 2 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Om A eide boligbyggelagsrekkehuset for 12 år siden før de gifta seg eier han det fremdeles. Hver eier det de eide da de startet ekteskapet. ... Men om B har betalt ned (eller gjennom felles økonomi har bridratt til å betale ned) på As gjeld gjennom ekteskapet er det sedvane for at B spiser andeler av As eierbrøk - typisk noen få prosent (5-10) pr år til man står igjen med den positive kontoen (på boligen) A hadde før ekteskapsinngåelsen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå