MercedesMotor Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Hei, Når jeg prøver å skrive noe på pcen så får jeg kun opp symboler, det er som om jeg holder inne shift knappen og taster på tallene på toppen. Det er kun de tallene på toppen som fungerer og noen få bokstaver på toppen av hele tastaturet, men alt blir om til symboler. jeg har sjekket mye på nett, men ingenting fungerte. Når jeg slo på on display keyboard så ser det ut som om AltGr knappen holdes inne, men den sitter ik fast eller noe. sjekket på nett og prøvde dette: Har holdt shift knappen i 8 sek har trykket shift knappen 5 ganger har trykket ctrl+alt så shift - Ingenting av dette fungerte men hvorfor står det på on display keyboard at AltGr holdes inne? er det mulig å resette tastaturet? Hvordan? Kjører windows 7. Jeg takker for all svar Endret 7. oktober 2012 av MercedesMotor Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Det er vel noen som her "hjulpet" deg å legge inn kinesisk, japansk eller russisk tastaturoppsett. Endret 7. oktober 2012 av geir__hk Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hvilket tastatur har du og bruker du norsk som språk oppsett på tastaturet? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Sjekket innstillingene, alt er på norsk, bokmål. Bruker trådløs tastatur fra logitech, har prøvd å bytte tastatur men det hjalp ikke. får opp symboler som: @!#$%&? Endret 7. oktober 2012 av MercedesMotor Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Litt banalt, men du har prøvd å skru av og på maskinen? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Litt banalt, men du har prøvd å skru av og på maskinen? Hehe, det var det første jeg prøvde. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Prøv å kjør en Linux Live-cd og se om tastaturet virker der. Det kan hjelpe med å fastslå om problemet er knyttet til selve tastaturet eller WIndows. Evt. prøv samme tastatur på en annen maskin. Endret 7. oktober 2012 av geir__hk Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Prøv å kjør en Linux Live-cd og se om tastaturet virker der. Det kan hjelpe med å fastslå om problemet er knyttet til selve tastaturet eller WIndows. Evt. prøv samme tastatur på en annen maskin. fant ut at det er noe galt med windows. Koblet tastaturet på andre pcen og fungerte helt fint. Prøvde å teste andre tastaturet, fikk samme feil. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Bytt tegnsett til engelsk og se hva som skjer. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Bytt tegnsett til engelsk og se hva som skjer. kommer symboler fortsatt, nå har de bare bytta plass på tastene Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Mulig på en eller annen måte å få vekk alt gr knapp funksjonen? Fordi den knappen holdes inne ifølge on display keyboard, kan det være dette som er problemet? Men hvordan? Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 fant ut at det er noe galt med windows. Koblet tastaturet på andre pcen og fungerte helt fint. Prøvde å teste andre tastaturet, fikk samme feil. Kan det være drivere til tastatur som har gått bananas? Om du har lagt inn Logitech sin driver, fjern denne. Eller om du ikke har lagt inn noen driver, har du Logitech sin driver til dette tastaturet? Du har vel ikke fått nor "rusk" på PC i det siste, eller noen kamerater som har lagt inn noe tullegreier for deg? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 jeg bruker ikke så mye pc, ingen andre bruker den, skjedde helt plutselig når jeg leste på vg.no. men uansett, nå ble jeg så sur på pcen at den ikke vil starte engang, skal brenne den i peisen imorra. smart tusen takk til dere alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå