RTH666 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 På ene soverommet står det en pc som heter "Soverom" på denne er det tilkoblet en ekstern harddisk som jeg vil dele med andre maskiner hjemme (med fulle lese og skriverettigheter). Jeg har gått inn på hjemmegruppe på kontrollpanel og valg bli med og skrevet inn passord på flere maskiner men når jeg går på "datamaskin" og hjemmegruppe får jeg beskjed om at ingen andre hjemmegruppedatamaskiner er tilgjengelig for øyeblikket. Jeg har 2 maskiner med norsk Win7 og en med engelsk win7 men alle går på trådløst. Jeg regner ikke med at det er noe problem å ha norsk og engelsk på samme nettverk men jeg vet ikke 100% Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hjemmegruppe er noe dritt. Del mappene på vanlig måte og legg til som nettverksdisk på de andre maskinene i stedet. Lenke til kommentar
RTH666 Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Ok, hvordan deler jeg mange mapper? På disken er det to hovedmapper, under disse to mappene er det en haug med nye mapper som igjen har musikk, tekstfiler, programfiler eller nye mapper under seg. Må jeg velge en og en mappe lengst ut på trestrukturen eller er det en enklere måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Høyreklikk på mappen, velg egenskaper, deling, avansert deling. Så går du til den andre PCen og legger til nettverksdisk og enten blar deg frem til den under "nettverk" eller skriver inn adressen manuelt, eks \\PCNAVN\deltmappenavn Endret 7. oktober 2012 av TMB 1 Lenke til kommentar
RTH666 Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå