full av brennvin Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei. Vudere og kjøpe denne pcen. http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=756552 Grei pc med 8gb ram, i7, men den har integrert skjermkort intel 4000 et eller anna. Kor bra er det? Går det ann og settja inn et dedikert grafikkort etterpå? Tenkte eg sku hiva med ein 128gb ssd og, oppstarten blir vel mykje kjappare då? Lenke til kommentar
full av brennvin Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Du kan lese deg opp på Intel HD 4000 her. Kort fortalt er det ikke et kort for den som er ute etter bra ytelse til spilling, men er helt kurant til det meste ellers, som f.eks. avspilling av HD video. Noen (litt eldre) spill kan nok saktens kunne kjøres med bra resultat med moderat oppløsning og innstillinger. Du kan i 99,9% av tilfellene ikke sette inn et dedikert skjermkort senere hvis du kjøper en laptop uten. Innkjøp av enkeltstående skjermkort til bærbar er også såpass dyrt at det sjelden er en aktuell problemstilling. Med SSD blir oppstart og det meste ellers kjappere. Dog ingen ekstra ytelse i spill, rent bortsett fra kjappere oppstart, lagring og innlasting av brett/kart o.l. Endret 7. oktober 2012 av thomit Lenke til kommentar
full av brennvin Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Tusen takk for svar:-) Trur eg går for denne eg då. Klare vel litt autocad og matlab, viss den klare hd video? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Fin maskin til lav pris som burde passe fint til den bruken du skisserer. Det som trekker ned er den lave oppløsningen på skjermen - til autocad-bruk kan det bli smått med plass til alt på skjermen (liten arbeidsflate). Men kan egentlig ikke klage for mye til den prisen. Endret 7. oktober 2012 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå