ColdConcept Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Loooooooooooongg story, short version : Eksen min har mer eller mindre rabla fordi (med hennes ord) hu fortsatt har følelser for meg men har mer eller mindre mishandla meg via psykisk terror hele året vi var sammen og det fortsetter også nå så begynner å bli litt desperat for å finne en grei løsning på å få stopp på dette fordi det har allerede gått altfor langt og hvor lenge jeg klarer beholde sinnsroen før jeg tipper over selv vet jeg ikke Hun har da altså satt ut ordet i vennekretsen min og sin egen at jeg har "drapstruet" henne....det stemmer IKKE.. Dette er ei jævla alvor anklage syns nå hvertfall jeg, omtrent det samma som at en person skulle si at en annen har voldtatt noen...men det ikke er sant :O Har jeg mulighet til og anmelde henne for "Æreskrenkelse" før hu klarer å vippe meg av pinnen? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ja, men det er typiske saker som politiet ikke gidder å løfte en finger for å løse. Du må gjerne anmelde det, men du kan forvente å motta et brev om at saken er henlagt like etterpå. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Uavhengig av om politet etterforsker saka eller ikkje så vil vedkommande få beskjed om at dei har blitt anmeldt for forholdet. Så om ikkje anna så viser ei anmeldelse at du aksepterer slike uttalelser, det vil også være lettare for deg å forklare din side av historien dersom du også viser til at saka er politiannmeldt. Dersom politiet henlegger saka så vil du eventuellt kunne ta ut eit sivilt søksmål mot vedkommande. I sivile saker er krava til bevis lavare enn i straffesaker, men det er ikkje sikkert det er noke hensikt å gå til sivilt søksmål så lenge det ikkje er noke konkret som du ønsker å oppnå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå