tHobbes Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei! Jeg er komplett nybegynner når det gjelder uttak og kabler da jeg alltid har koplet meg til nettet med modem/d-link direkte til datamaskinen. Jeg er en student og deler på nettet med andre. Jeg skal bruke denne datamaskinen til blant annet gaming og kjøpte derfor ikke wireless pga risiko for ustabilt nett. Jeg har et uttak i veggen med 4 innganger. Det står "TV" over den ene og "R" over den andre. Under disse er det to andre (de er smalere). Jeg vil gjerne ha en forklaring på hva alle disse inngangene kan gjøre. - Trenger jeg kun en nettverkskabel fra uttaket til datamaskinen? - Hva slags kabel? Link til produkt? Kabel som jeg er vant med er lik på begge sider som går inn i d-link og inn i datamaskinen. Det går ikke i denne situasjonen. Må være en annerledes munn til uttaket og en "vanlig" som jeg kaller det, til datamaskinen. -Har type kabel noe å si for hastighet? Jeg har lest på google og på denne siden, men blir forvirret. Derfor tenkte jeg å lage en ny tråd så jeg kan få bedre oversikt. Takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Høres jo ut som et uttak med TV og Radio. Hva de andre to er for noe, er ikke så enkelt å vite uten et bilde. Lenke til kommentar
tHobbes Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei og takk for svar! Her er 2 bilder: Lenke til kommentar
tHobbes Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei igjen! Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 den sorte boksen er jeg rimelig sikker på at er Coax (Kabel TV internett) den til venstre er jeg usikker på. Lenke til kommentar
tHobbes Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Hva kan jeg gjøre med den? Er det mulig å koble nettverkskabel fra datamaskin direkte til denne for å få nett? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Det ser jo ut som det er beregnet på å plugge en nettverkskabel i den lille sorte boksen ja. Det er jo forsåvidt bare å prøve. :-) Sjekk hjemmesiden for studentnettet om det står noe om evt innlogging. 1 Lenke til kommentar
tHobbes Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Jepp, PCn jeg har bestilt bør komme snart. Jeg bor ikke i studenthjem, jeg bor i et hus med andre studenter. Er det forskjell på nettverkskabeler? Hvilken kabel er det som gir høyest hastighet og hvem gir lavest? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Alle nettverkskabler som selges til vanlig bruk (Cat5e / Cat6) støtter gigabit. 1 Lenke til kommentar
tHobbes Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Takk! Du kunne ikke ha anbefalt et produkt fra Komplett (link til produktet)? Det finnes mange slike kabler som du nevnte og jeg vet ikke hvilken av dem jeg skal velge. Lenke til kommentar
tHobbes Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 http://www.clasohlson.com/no/Exibel-CAT-5E-nettverkskabel/Pr322838000 ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=114904 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå