Merkulov Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Heisann! Jeg har ett spørsmål til dere som tar bachelor, eventuelt nylig er ferdig med bachelor, i eiendomsmegling på BI i Oslo. Selv er jeg på første året i en bachelor i Økonomi/Ledelse og jeg vurderer sterkt å "hoppe over" til eiendomsmegling etter det første året, og rett inn på andre året med eiendomsmegling. Litt mailing med BI tilsier at dette er fullt mulig og at man kan få godskrevet de fleste studiepoeng, ettersom første året av en bachelor i eiendomsmegling tilsvarer første året med bedriftsøkonomi. Men over til selve poenget, og avhengigheten av at det er studenter som går, har gått denne linjen. Er det mulig å gjøre dette uten å møte opp i forelesningstimer? Er det noe obligatorisk oppmøte, obligatoriske arbeidsoppgaver som må gjennomføres i grupper e.l.? Bare etter mine to første måneder nå på høyskolen så ser jeg absolutt verdien av forelesninger, det er ikke det, heller det at jeg bor på en plass ett stykke unna, med hus og familie og ikke har muligheten til å flytte på meg. Så kort fortalt, er det mulig å ta en bachelorgrad i eiendomsmegling ved BI i Oslo uten å stille på forelesninger? Lenke til kommentar
Smas90 Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Heisann! Jeg har ett spørsmål til dere som tar bachelor, eventuelt nylig er ferdig med bachelor, i eiendomsmegling på BI i Oslo. Selv er jeg på første året i en bachelor i Økonomi/Ledelse og jeg vurderer sterkt å "hoppe over" til eiendomsmegling etter det første året, og rett inn på andre året med eiendomsmegling. Litt mailing med BI tilsier at dette er fullt mulig og at man kan få godskrevet de fleste studiepoeng, ettersom første året av en bachelor i eiendomsmegling tilsvarer første året med bedriftsøkonomi. Men over til selve poenget, og avhengigheten av at det er studenter som går, har gått denne linjen. Er det mulig å gjøre dette uten å møte opp i forelesningstimer? Er det noe obligatorisk oppmøte, obligatoriske arbeidsoppgaver som må gjennomføres i grupper e.l.? Bare etter mine to første måneder nå på høyskolen så ser jeg absolutt verdien av forelesninger, det er ikke det, heller det at jeg bor på en plass ett stykke unna, med hus og familie og ikke har muligheten til å flytte på meg. Så kort fortalt, er det mulig å ta en bachelorgrad i eiendomsmegling ved BI i Oslo uten å stille på forelesninger? Hei! Jeg går andre året eiendomsmegling og jeg kan berolige deg med at det ikke er krav til oppmøte. Regner med du er klar for mye egenstudier dersom du ikke har tenkt til å gå på forelesning. Eneste faget jeg virkelig vil råde deg til å hvertfall gå på noen forelesninger i er mikroøkonomi. Jus og eiendomsmegling går det an å lese seg opp på, samt lese forelesningsnotater som blir lagt ut på It's learning. Jeg vil absolutt anbefale deg å bytte Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Hei. Jeg går siste året nå, og sier meg enig med han over. Er kun på et par forelesninger i løpet avåret. Bare husk å overholde frister på innleveringer. Og med litt selvdisiplin er det ikke noe problem å ta bacheloren som "hjemme-student" eller hva jeg skal kalle det! Lenke til kommentar
Merkulov Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Setter stor pris på svaret deres Og nå ble jeg veldig lettet. Var redd for at planen skulle gå i vasken med at det var masse obligatoriske gruppeoppgaver, oppmøte og diverse slik som på økonomistudiet på Gjøvik. Frister på innleveringer er ikke noe problem så lenge man kan gjøre det alene. Men til dere som går 2. og 3. året, leveres innleveringene på nettet, eller må det gjøres i papirform på skolen? Lenke til kommentar
Smas90 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Setter stor pris på svaret deres Og nå ble jeg veldig lettet. Var redd for at planen skulle gå i vasken med at det var masse obligatoriske gruppeoppgaver, oppmøte og diverse slik som på økonomistudiet på Gjøvik. Frister på innleveringer er ikke noe problem så lenge man kan gjøre det alene. Men til dere som går 2. og 3. året, leveres innleveringene på nettet, eller må det gjøres i papirform på skolen? De fleste oppgavene leveres på nettet, men det vil være et par litt større oppgaver som må leveres i papirform. Dette er snakk om 2-3 ganger det første året. Men dette er oppgaver som du har svært god tid på deg, så det skal vel ikke være noe problem å få de levert. Lenke til kommentar
Sommernatt Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Går 2. året jeg også. Jeg pleier å være i alle forelesningene, men det er fordi jeg ikke eier selvdisiplin og lærer best av forelesninger. Innleveringene dette semesteret er kun på it's learning, og det er kun i mikro og Jus for eiendomsmeglere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå