kresle7 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Har kjøpt meg Cerwin Vega VE-12 å lurer på om noe kan skje med forsterkeren viss jeg kjører den HARDT på disse høytalerne, Forsterkeren er på 4x50 watt Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Funker nok greit, men om du skal dra på hardt så vil den nok bli i svakeste laget. Og den er vel 2 x 50W, ikke 4 x 50? Forsterkeren tar nok ingen skade av å kjøres hardt, men høyttalerene kan ta skade. Lettere å ødelegge høyttalere med for liten forsterker enn for stor. Endret 9. oktober 2012 av Gromle Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Funker nok greit, men om du skal dra på hardt så vil den nok bli i svakeste laget. Og den er vel 2 x 50W, ikke 4 x 50? Forsterkeren tar nok ingen skade av å kjøres hardt, men høyttalerene kan ta skade. Lettere å ødelegge høyttalere med for liten forsterker enn for stor. Hei:) den har 4 utganger så er vell 4x50 watt då ? er ikke så flink på anlegg. tar jeg sikringene på høytalerne hvis jeg drar di hardt heller brenner jeg opp elemntene? takk for svar Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Funker nok greit, men om du skal dra på hardt så vil den nok bli i svakeste laget. Og den er vel 2 x 50W, ikke 4 x 50? Forsterkeren tar nok ingen skade av å kjøres hardt, men høyttalerene kan ta skade. Lettere å ødelegge høyttalere med for liten forsterker enn for stor. Hei:) den har 4 utganger så er vell 4x50 watt då ? er ikke så flink på anlegg. tar jeg sikringene på høytalerne hvis jeg drar di hardt heller brenner jeg opp elemntene? takk for svar btw det er en NAD ifra mitten av 80 tallet blir det annerledes da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Nei ! Bare påse at impedance switchen på forsterkeren står i "Normal" CV høyttalerene er nomilnelt 4ohm - og iflg manualen til forsterkeren skal man da benytte normal mode. Men som sagt spiller man så kraftig av forsterkeren starter med "clipping" kan høyttalerelementer gå føyken - spesielt diskant. Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Nei ! Bare påse at impedance switchen på forsterkeren står i "Normal" CV høyttalerene er nomilnelt 4ohm - og iflg manualen til forsterkeren skal man da benytte normal mode. Men som sagt spiller man så kraftig av forsterkeren starter med "clipping" kan høyttalerelementer gå føyken - spesielt diskant. Hvor er impedance switchen ? clipping= skurr? takk for svar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Manualen til NAD 3150 jeg fant på nettet (scannet til PDF). Du finner beskrivelse/lokasjon av svitsj der. Antar egentlig at den er default i "normal" - men kan være lurt å dobbeltsjekke. Link: http://nadelectronic...Owners%20Manual Forklaring på "Clipping" her : http://en.wikipedia....ing_%28audio%29 Det funker også å bruke øra. Drar man på så mye at det ikke lengre høres rent ut i hele frekvens spekteret - drar du forsterkeren for hardt. Endret 10. oktober 2012 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 For å være "snill" med høyttalerene bør man slå på SOFT CLIPPING. Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 For å være "snill" med høyttalerene bør man slå på SOFT CLIPPING. har det på takk for tipsene bør nok lete litt etter effektforsterker eller ny forsterker -.- Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 For å være "snill" med høyttalerene bør man slå på SOFT CLIPPING. har det på takk for tipsene bør nok lete litt etter effektforsterker eller ny forsterker -.- hvilken forsterker anbefales ?? helst unner 5000 kr Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Denne NAD C356BEE kanskje http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c356bee_integrert-forsterker_grafitt.htm#test Lenke til kommentar
Occi Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Trenger ikke kjøpe nytt heller, mye å spare på brukt og vanligvis finner du mye som er i god stand. Har selv en gammel NAD 3130, funker fint til et par Dali Concept 1 Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 Denne NAD C356BEE kanskje http://www.hifiklubb...rafitt.htm#test er jo bare på 80 watt må ha over 100 watt Trenger ikke kjøpe nytt heller, mye å spare på brukt og vanligvis finner du mye som er i god stand. Har selv en gammel NAD 3130, funker fint til et par Dali Concept 1 jepp er å ser på finn.no Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2012 http://ljudia.no/pa-dj-s82099/sluttrinn-c75478/qsc-gx3-p97806/ vurderer sterkt å kjøpe den men på hifi klubben står att maxefekten er 300 watt å i manualen anbefales 300 watt^^ en kompis sier att det er feil (300 watt) stoler på han:) hva sier dere? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Vel, ville vært skeptisk til den greia fra ljudia. Ser ut til at det er til profesjonelt bruk, og det funker ofte dårlig hjemme. De spiller gjerne ikke like pent, og har ofte kjølevifter som støyer. Og fant ikke noe specs der, så umulig å si om den er bra på papiret eller ikke. Men bevares, om du bare vil spille høyt kan det godt være den funker. Men vet ingenting om den forsterkeren, så mulig den er grei. Men tviler. Endret 11. oktober 2012 av Gromle Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Vel, ville vært skeptisk til den greia fra ljudia. Ser ut til at det er til profesjonelt bruk, og det funker ofte dårlig hjemme. De spiller gjerne ikke like pent, og har ofte kjølevifter som støyer. Og fant ikke noe specs der, så umulig å si om den er bra på papiret eller ikke. Men bevares, om du bare vil spille høyt kan det godt være den funker. Men vet ingenting om den forsterkeren, så mulig den er grei. Men tviler. http://media.qscaudio.com/pdfs/manuals/GX_user_manual_EN_revA.pdf tror den spiller jævla bra på disse høytalerne, donker fett her, og ja er ute etter å spille høyt Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) CW er ikke kvalitet. Det bare for for BASS. (jeg har hatt 4x XLS 215 + 4x CXA 10) Og hvis ud har de i et tower, så sprer ikke bassen seg ordentlig. Og det å bruke slike høyttalere i et så lite rom er idiotisk. Men jeg har tinnitus, så hva vet jeg? (og veldig nedsatt hørsel) Endret 12. oktober 2012 av Bundy Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) CW er ikke kvalitet. Det bare for for BASS. (jeg har hatt 4x XLS 215 + 4x CXA 10) Og hvis ud har de i et tower, så sprer ikke bassen seg ordentlig. Og det å bruke slike høyttalere i et så lite rom er idiotisk. Men jeg har tinnitus, så hva vet jeg? CV er jo bra! er ikke jeg som kommer til å sette de i et tårn Endret 12. oktober 2012 av r2d290 waits for Obi-Wan Oversatt dialekt etter beste evne. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Da forstår jeg. Men husk at store høyttalere i et lite rom gir deg tinnitus og varig nedsatt hørsel. Please, jeg vil ikke at andre skal være like dum som meg. Lenke til kommentar
kresle7 Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Da forstår jeg. Men husk at store høyttalere i et lite rom gir deg tinnitus og varig nedsatt hørsel. Please, jeg vil ikke at andre skal være like dum som meg. skall ha d i bak hode kjøper den qsc gx3 gutter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå