medlem-240785 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Har da bestilt en corsair h70, jeg er ikke så inne på dette. så jeg lurer på: Denne kjøleren Vil den passe på Am3+ (Amd fx 8150) hovedkort ( asus crosshair v formula ) hva er sjansen for lekkasje ? vil denne kjøle ned cpu'n bra : ) ? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Den passer på AM3, så burde passe på AM3+ også. Hvis du ikke overklokker, så vil den holde temperaturen svært lav, hvis luften som passerer også er lav. Jeg ville annbefalt å bytte ut stock-viftene til Akasa Viper grunnet lavere støynivå og høyere luftgjennomstrømning. Du vil også kunne ha viftestyring med mindre du allerede har et hovedkort som støtter viftestyring med 3-pin. Bruker H70 selv på en Phenom II 1100BE klokket til 3,8GHz, og temperaturen legger seg på 60 grader med prime95. Remperaturen i rommet er ca 25 grader. Personlig har jeg kjøleren til å blåse varmluft utover da jeg ikke ønsker å varme opp andre komponenter, mens Corsair selv vil at man skal blåse fra utsiden og inn. Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Den passer på AM3, så burde passe på AM3+ også. Hvis du ikke overklokker, så vil den holde temperaturen svært lav, hvis luften som passerer også er lav. Jeg ville annbefalt å bytte ut stock-viftene til Akasa Viper grunnet lavere støynivå og høyere luftgjennomstrømning. Du vil også kunne ha viftestyring med mindre du allerede har et hovedkort som støtter viftestyring med 3-pin. Bruker H70 selv på en Phenom II 1100BE klokket til 3,8GHz, og temperaturen legger seg på 60 grader med prime95. Remperaturen i rommet er ca 25 grader. Personlig har jeg kjøleren til å blåse varmluft utover da jeg ikke ønsker å varme opp andre komponenter, mens Corsair selv vil at man skal blåse fra utsiden og inn. så jeg trenger ikke å bekymre meg for ''horrorstories'' eller lekkasje ? eller dette....http://hardforum.com/showthread.php?t=1601973 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 så jeg trenger ikke å bekymre meg for ''horrorstories'' eller lekkasje ? eller dette....http://hardforum.com/showthread.php?t=1601973 Les gjennom tråden, så ser du at Corsair erstattet alt som var skadet som følge av lekkasjen Det er også ekstremt få tilfeller der disse kjølerene har feilet, dette er den andre tråden angående dette jeg har sett noensinne. Lenke til kommentar
medlem-240785 Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 så jeg trenger ikke å bekymre meg for ''horrorstories'' eller lekkasje ? eller dette....http://hardforum.com/showthread.php?t=1601973 Les gjennom tråden, så ser du at Corsair erstattet alt som var skadet som følge av lekkasjen Det er også ekstremt få tilfeller der disse kjølerene har feilet, dette er den andre tråden angående dette jeg har sett noensinne. Takker for god hjelp! bare å glede seg til å få kastet ut jumbojeten (stock kjøleren) Hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå