Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til billige biler med turbo og bakhjulstrekk.

Primer4

Anbefalte innlegg

Er da på utskikk etter ny bruksbil til våren og så langt er de eneste alternativene volvo 240/740/940 med b20et/b230fk/ft eller 200sx s13

Bilen skal da kunne brukes til jobb og til butikken uten alt for mye drama samt. Kunne bruke opp ett par med bakdekk når jeg føler for det og bør da relativt lett/billig kunne tynes til 300ish hk på hjula.

Får jo en grei volvo for 20-30k og s13 for 45-60k

Sånn jeg ser det er chassiet/kaross på 200sx overlegent volvo samtidig som jeg stoler litt mer på en turbomatet rødblokk i lengden enn ca18det'n i s13'n med litt trim. Bagasjeplass/passasjerer er derimot ett fett.

Noen som har forslag eller erfaringer med nevnte biler som bruksbil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom e30 med turbo bensiner orginalt? Hadde man funnet en godkjent ombygd en til en rimelig penge hadde det jo vært gull men ellers faller han vel inn i kategorien biler med motor som tåler turbokonvertering og 300ish hp på bakhjulene med orginal innmat, og som i tillegg ikke er så jævlige og få godkjent (som a omega med v6) men hadde blitt litt mer arbeid enn jeg hadde tenkt for å komme dit.

Mener jeg så en på bimmers som fikk godkjent turbo på e36 325 om han byttet alt av understell, driverk og bremser til m3 deler, noe som høres ut som om det er litt utenfor budsgettet mitt.

Skulle jeg først ha en bil i småbiter hadde nok en gammel kadett eller b ascona med c20let stått høyest på ønskelista, evt sette en b230at gasserturbomotor i en volvo 360

Nei vi får se :) driver å sender ut jobbsøknader nå så fåt vi se hvor dyo lommebola er om ett par måneder (fagprøve om 4 uker :) )

2wd sierra cossie er forøvrig også ett alternativ men mener understellet på de er ganske triste greier og cosworth deler er vel svindyre om noe går sundt.

Lenke til kommentar

e30 kom ikke originalt med turbo men det er ikke håpløst å godkjenne denne med det.

Da benytter man seg av Hartge H35-24 papirer som er godkjent opp til 330 HK.

Mange som har feks S54B32 i disse som gir ca 320hk.

Man må såklart oppgradere bremser å understell i tilsvarende grad så billig blir det ikke.

Eventuelt kan du kjøpe en Audi s4 og sveise midtdiffen og ta av frontakslene. Da får man bakhjulsdrift. Disse har også vakumsperre på baksakslen.

Men som en Audi elsker kan jeg ikke anbefale deg å skade en fin Quattro bil på den måten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...