PlatinumFlyer Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ja vel. Kan du finne sammeligningsgrunnlag mellom Iran og USA når det gjelder korrupsjon? Jeg sier bare: Lykke til! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Ja vel. Kan du finne sammeligningsgrunnlag mellom Iran og USA når det gjelder korrupsjon? Jeg sier bare: Lykke til! Statoil. Får jeg en premie? EDIT: Huh, jeg som leste "Norge" istedenfor USA i fylla. Hum. Ikke at det ser ut til å gjøre store forsjellen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Statoil bestikker amerikanere? er det slik å forstå? Bare så det er sagt er jeg aksjonær i Statoil.... Har forhåptenligvis litt greie¨på hva de driver med. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 FiskePinna: Ja, det Statoil bedriver med i midtøsten er reinhekla nyimperialisme og tjuveri. Og det USA bedriver i Irak kan snart betegnes som god gammeldags okkupasjonsimperialisme, men det er en avsporing. Jeg har da aldri sagt at Iran skal sitte i "sandkassa" si og vente på ny og bedre teknologi, jeg har sagt at Statoil robber de for ressurser, altså olje. Jeg synes det er ganske utrolig at dere synes at det er helt OK med korrupsjon i midtøsten, "for hvis ikke får man ikke noe olje av de". Og når det er korrupsjon med i bildet er det faktisk så klinkende klart at det er tyveri at dere burde sett det i søvne. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Ja men vi trenger oljen nå. Om 20 år kan noen finne på noe bedre, og oljen er ikke noe man har bruk for. Jeg liker ikke koruppsjon, men jeg skjønner at det er nødvendig i slike land. Derfor synes jeg det er galt at Statoilsjefen må gå. Jeg har sendt inn protest til styret. Statoil robber på ingen måte iran, de betaler svært mye for å få lov til å utvinne olje der. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Ja, de betaler mye, men det er bare lommerusk i forhold til hva de kommer til å tjene på oljen. Jeg synes det er kvalmt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Ja men hvorfor finnes det ikke iranske oljeselskaper da???? Som legger inn anbud? :?: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det kan du vel ikke spørre meg om! Oljen burde vært statlig eid og utvunnet spør du meg! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Men kompetansen finnes ikke i IRan. derfor henter de inn utenlandske selskaper til aa gi anbud. Men de krever da selvsagt penger under bordet. Korruppsjon er slik jeg ser det "fy-fy", men i Statoilsaken forsvarer jeg slik det ble gjort. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 finnes ikke kompetansen så får de utvikle kompetanse. Tror du det fantes kompetanse i Norge når det ble funnet olje her? Du synes det er greit at lederne skal få penger som rettmessig tilhører folket, så flot Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ja, men utvikling av kompetanse tar tid! Det har ikke land som Iran nok av. Det er da enklere aa inhente anbud, fra f.eks. statoil. Penger som blir betalt under bordet ville uansett ikke tilfalt befolkningen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 har ikke tid? Hvor lang tid tok det før Norge startet å utvinne olje? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Naar vil bruken av olje minske. Naar vil den erstattes av bedre teknolgi? I Norge kom det jo ogsaa utenlandske selskaper for aa hjelpe med utvinningen av olje. Trodde jeg... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det var vel amerikanerne og britene som hjalp oss i gang, men vi solgte heldigvis ikke rettighetene på oljen slik som skjer flere steder i midtøsten og afrika nå. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Men naar landene i midt-osten selger sine rettigheter, velger det det selv og de er helt klare over hva det er de selger. Man visste kanskje ikke det for femti ar siden. Det er nok til deres eget beste at oljerettighetene er solgt. Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Korruppsjon er slik jeg ser det "fy-fy", men i Statoilsaken forsvarer jeg slik det ble gjort. Det sier jo litt om hvor prinsippfast du er da! For deg så er korrupsjon fy-fy, men du godtar at et selskap du er aksjonær i gjør det? Snakk om dobbeltmoral! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er en stor forskjell paa hvor ting skjer. Naar tings skjer i Iran er det noe annet. Hvis man skal produsere noe der nede er korrupsjon desverre nodvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå