DrDoogie Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I det gamle Hellas hadde man jo demokratiets vugge (og vi hopper elegant over at dem var fasister og at kun 10% av folket hadde noen reell innflytelse), og der noterte man seg med tiden at politikerne hadde en tendens til aa mele sin egen kake. Man innfoerte da aa stemme _en_ politiker i landsforvisning hvert aar, for aa faa dem til aa skjerpe seg. Omtrent som med M$ sin ordning med aa si opp de 5% minst ytende arbeiderne, skjoent noe mer virkningsfullt i Hellas da dem som nevnt var reinbarka fasister som saa paa alle 'ikke-hellenere / grekere' som "barbarer", og altsaa undermennesker. I dagens samfunn har vi da det finurlige forslaget fra Forbruker-raadet om aa kreve at politikerne ifoelge reklameringsloven skal levere det produktet de lover. Det er da en mulig loesning for aa innfoere et mer direkte (virkelig) demokrati - juridisk sett aa stille politikerne til ansvar for de oppblaaste, demagogisk / machiavelliske egoene deres. Ett annet forslag er jo jaktsesong paa politikere, men det blir vel litt vanskelig aa gjennomfoere i vaart rettssamfunn. Ett tredje forslag, er aa reflektere litt over hva vi egentlig trenger politikerne til. Er det brann, saa kommer brannvesenet (hvis budsjettet tillater det). Er det innbrudd, saa kommer ikke politiet (fordi dem heller vil ligge paa hjul i biljakt og budsjettet tillater ikke hjemmebesoek utenom kontortiden). Er man syk, saa gaar man 10 ganger til lege og faar lov til aa kjoepe masse dyre medisiner. Saa, hva med rett og slett aa gi folket muligheten til aa stemme over det dem oensker? A la "Big Brother" - vil du at kollektiv-trafikken skal bli billigere, ring 810-I-LIKE-BIG-BUTTS, for 'nei' ring 810-FEDON-IS-SO-SEXY. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Det er da en mulig loesning for aa innfoere et mer direkte (virkelig) demokrati - juridisk sett aa stille politikerne til ansvar for de oppblaaste, demagogisk / machiavelliske egoene deres. Jeg synes mange politikere gjør en god jobb og fortjener respekt. Mange av politikeren er skarpe og oppegående mennesker som kunne ha tjent mer penger i næringslivet enn i politikken. Norge er ett av de landene i verden der det er minst korrupsjon blandt politikerne.En god start kunne være å ikke stemme på de partiene som motarbeider demokratiet, men ønsker om revulosjon og å snu samfunnet på hodet, f.eks RV. Ett annet forslag er jo jaktsesong paa politikere, men det blir vel litt vanskelig aa gjennomfoere i vaart rettssamfunn. Går du medikamenter? Dette bør være tull.Ett tredje forslag, ....Du har lite å finne på asså.Saa, hva med rett og slett aa gi folket muligheten til aa stemme over det dem oensker? A la "Big Brother" - vil du at kollektiv-trafikken skal bli billigere, ring 810-I-LIKE-BIG-BUTTS, for 'nei' ring 810-FEDON-IS-SO-SEXY.ÅÅÅÅÅÅ så morsomt. Lagt hodet i bløtt for å finne på det der? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Også kan du få lov å si meg hvordan RV undergraver det såkallte demokratiet. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 http://www.rv.no/politikk Det kapitalistiske systemet forutsetter plyndring av råvareressurser, produserer uavbrutt kriser, arbeidsløshet og fattigdom. Et slikt system lar seg ikke reformere, det må avskaffes. RV ønsker å bestemme alt i samfunnet, da samfunnet må og skal gjenspeile RV. RV tar makten fra enkletmenneske og gir den til byråkrater. RV har ingen respekt for hard arbeid, verdiskapning og velstående personer. I RV's syke verden går det ikke ann å bli rik uten å være forbryter. Skammelig at et slikt parti i det hele tatt har oppslutning. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Det er ikke politikerene som styrer, de er der bare for å lede oppmerksomheten bort... (eller bedre gi folket følelsen av kontroll ) Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Det er ikke politikerene som styrer, de er der bare for å lede oppmerksomheten bort... (eller bedre gi folket følelsen av kontroll ) ... tror du ja Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Jeg tror ingenting, jeg hevder heller ingenting... egentlig. Men jeg kommer med en påstand... Bare en vinkling blandt myriader av aspekter... Hvis du skal "forstå" mitt motiv må dualisme glemmes til en hvis grad... Lenke til kommentar
Level_76 Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Politikere vil man alltid trenge! Ingen stoler på en general som i dette tilfellet vil ta over ( hvi ikke dere/du har en annen plan). Hæren vil alltid skyte ført å spørre etterpå! Demokrati hvis dere vil ha dette vil alltid hvile i de 10-1000 kokkers favn (jo mere kokker jo mere søl). Lenke til kommentar
Etuag Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 http://www.rv.no/politikk Det kapitalistiske systemet forutsetter plyndring av råvareressurser, produserer uavbrutt kriser, arbeidsløshet og fattigdom. Et slikt system lar seg ikke reformere, det må avskaffes. RV ønsker å bestemme alt i samfunnet, da samfunnet må og skal gjenspeile RV. RV tar makten fra enkletmenneske og gir den til byråkrater. RV har ingen respekt for hard arbeid, verdiskapning og velstående personer. I RV's syke verden går det ikke ann å bli rik uten å være forbryter. Skammelig at et slikt parti i det hele tatt har oppslutning. Jeg er 100% enig med deg, FiskePinna. Folk som stemmer RV er fullstendig virkelighetsfjerne, og har ingen forståelse for individets verdi. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 http://www.rv.no/politikk Det kapitalistiske systemet forutsetter plyndring av råvareressurser, produserer uavbrutt kriser, arbeidsløshet og fattigdom. Et slikt system lar seg ikke reformere, det må avskaffes. RV ønsker å bestemme alt i samfunnet, da samfunnet må og skal gjenspeile RV. RV tar makten fra enkletmenneske og gir den til byråkrater. RV har ingen respekt for hard arbeid, verdiskapning og velstående personer. I RV's syke verden går det ikke ann å bli rik uten å være forbryter. Skammelig at et slikt parti i det hele tatt har oppslutning. Alt du klarer å tolke ut av den setningen der. Det stod ikke annet enn at kapitalismen må avskaffes. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg synes det er trist at en slik sak med etikk blir min bane. Det er veldig tungt Jeg tolker dette sitatet som at Fjell mener at en konserndirektør i ett av Norges største selskaper ikke trenger tenke på etikk! Er ikke selv sosialist, men når kapitalistene sier sånt så forstår jeg dem egentlig godt! (sosialistene altså) Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg tolker dette sitatet som at Fjell mener at en konserndirektør i ett av Norges største selskaper ikke trenger tenke på etikk! Er ikke selv sosialist, men når kapitalistene sier sånt så forstår jeg dem egentlig godt! (sosialistene altså) Litt synd at Fjell måtte gå. Avtalen med han luringen i Iran var til Statoils og Norges beste, men den brøt med etiske retningslinjer. Synd at Norge moraliserer seg ut av oljemarkedet i Midtøsten, der korrupsjon er en forutsetning for å få gjennomført noe. Btw, dette har ikke noe med tråden å gjøre. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Jeg tolker dette sitatet som at Fjell mener at en konserndirektør i ett av Norges største selskaper ikke trenger tenke på etikk! Er ikke selv sosialist, men når kapitalistene sier sånt så forstår jeg dem egentlig godt! (sosialistene altså) Litt synd at Fjell måtte gå. Avtalen med han luringen i Iran var til Statoils og Norges beste, men den brøt med etiske retningslinjer. Synd at Norge moraliserer seg ut av oljemarkedet i Midtøsten, der korrupsjon er en forutsetning for å få gjennomført noe. Btw, dette har ikke noe med tråden å gjøre. Jepp, la oss robbe midtøsten for olje! Det er dette som er imperialisme. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Jepp, la oss robbe midtøsten for olje! Det er dette som er imperialisme. Leste du i det hele tatt linja: "Korrupsjon er en forutsetning for aa faa utfoert noe"? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 jepp, jeg leste at statoil robber midtøsten for olje. og spesielt grusomt er detsiden de robber midtøsten for olje ved hjelp av korrupsjon. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Korrupsjon er en forutsetning for aa faa utfoert noe"? Tatt ut av sammenheng. Korrupsjon er en forutsetning for å få gjennomført noe i Midtøsten/muslimske land. Detn er ganske enkelt for oss i Norge å trekke nisselua godt ned over ørene og si at korrupsjon er fy, men det løser ingen av problemene. Det er heller ingen løsning å importere den korrupte kulturen fra araberlandene. Jepp, la oss robbe midtøsten for olje! Det er dette som er imperialisme."Robbe for olje"? Du synes kanskje det hadde vært bedre om araberne hadde sittet på sandkassa si og vente til fossilt brennstoff er erstatet av billigere og mer miljøvendlige energikilder? Hadde det ikke vært for vestlig kapital, teknologi og "robbing" så hadde nok aldri enkelte land i Midtøsten hatt en lik velstand de nå kan kjøpe seg til. Laken-laban my ass! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg synes også det er veldig dumt at Fjell må gå. Du ville jo aldri fått utvunnet noe olje der nede uten bestikkelser. Det er deres kultur. Om Statoil Og Olav Fjell i tillegg blir dømt for korrupsjon, da er noe alvorlig galt. Synes jeg. Jeg vil på ingen måte forsvare korrupsjon, men jeg skjønner at det ikke er mulig å starte opp der nede uten litt penger under bordet. Det er synd. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 Exxon. Er det "mulig" å drive business i eksempelvis USA uten å bestikke? Må ærlig talt innrømme at jeg begynner å føle at den "arisk-supremasistiske" delen av forumet tar litt av. Referanser til muslimer her og der, og så foregår nøyaktig det samme i vestlige land. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Referanser til muslimer her og der, og så foregår nøyaktig det samme i vestlige land. Kan du dokumentere at korrupsjon er en del av vår vestlige kultur og at det gjennomsyrer vårt næringsliv slik du påstår? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå