Candykings Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hei! Jeg har lyst til å bygge meg en egen server. Serveren skal brukes til webserver og minecraft server. Jeg har sett mye på youtube hvordan man bygger stasjonære pcer, men jeg har ikke funnet noen videoer om hvordan man bygger en server. Jeg har da aldri bygget noe selv før så derfor spør jeg om deres "tips". Serveren skal være så stille som murlig, så rask og så "pen" som murlig. Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med å finne "deler", helst lister med alt jeg trenger, alt fra oprativsystem til harddisk. Budsjettet er på rundt 4000 med alle deler. -Candykings Lenke til kommentar
tingo Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Du kan jo begynne med å lese trådene i dette forumet. Her er en som også skal bygge minecraft-server: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1462661 Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Finnest jo ferdige servere på komplett, ellers kan du kjøpe "pc i deler" på komplett også. Til hjemmeserver ser eg ikke poenget med ecc ram og server cpu, vil nok sprenger budsjettet også. Selfølgelig er det jo eit poeng med ecc ram og xeon cpu, men ikkje i dette tilfellet. Serveren kan settest opp med det os'et du selv ønsker, finnest masse guider som bare er å følge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå