ebe Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Aldri hatt problemet tidligere. Formaterete harddisken fordi jeg ville prøve NTFS. Nå får jeg ikke lagt inn XP eller 2000, installasjonsprogrammet stopper opp og klarer ikke kopiere filer. Hva kan være feil? Kunne det vært en idè å legge inn hele CDen på disken? Isåfall hvordan? Har bare en win98-bootdisk, og copy funker vel dårlig til det med tanke på å få med subfolders?? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg mener du skal kunne bruke "xcopy" til det. Ellers, så er dette mistenkelig likt feilsymptomene du får ved deffekt minnebrikke. Ville sjekket det jeg. Det kan også være andre ting som er galt, men jeg ville som sagt sjekket minnet først. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 xcopy ligger ikke på disken og hvis jeg kopierer det fra en annen PC får jeg ikke brukt det siden det ikke kan kjøres i dos-mode som det står. Defekt minnebrikke... hmm... Kan det virkelig være det altså?? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Å svarte....trodde "xcopy" var på Win98-oppstartsdisk jeg (lenge siden jeg har brukt den ja). Det kan være feil på en minnebrikke ja. Jeg vet at iallefall XP er ekstremt kresen på dette. Har ingen erfaring med 2000. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Nå har jeg sjekka disken, og den er det ingen feil med. Det som er merkelig er at jeg la inn både win2000 og XP for en uke siden, og da var det ingen problemer. Nå stopper den opp under kopiering av filer hver eneste gang - uansett om jeg har formatert med FAT32 eller NTFS. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Mener at en ikke kan bruke xcopy under xp... Er neeeeeesten helt sikker på at det er rammen din som suger litt :wink: Lenke til kommentar
ebe Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Nå har jeg jeg fått kopiert over hele CDen til disken, det gjorde ikke ting enklere. Får like mange filer som ikke vil kopieres. Trykker jeg "retry" mange mange ganger hender det noen av filene lar seg kopiere. Er det flere her som mener dette kan ha med RAMen å gjøre?? Kan ikke helt forstå det.. Merkelig at det plutselig har blitt sånn, i og med at det gikk smertefritt kort tid tilbake. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Som de sier lenger opp, er mistenkelig likt feil på minnebrikke. Har du to brikker, ta ut den ene og prøv på nytt. Har du bare en, prøv å låne en (hos en kompis) og prøv igjen. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 takk, da prøver jeg å få tak i en annen brikke, så får jeg håpe det hjelper Grunnen til at jeg ville re-installere xp var gjentatte restarter. Kom bare et "shjvung" når den restarta, ingen blåskjerm. Kan dette forsterke deres teori om minnebrikken som mulig grunn? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Du kan også prøve å teste minnet med memtest86. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 takker for svar. andre forslag utenom ram'en? kan det være hovedkortet? bios? Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Har du oppdatert bios eller gjort noen store forandringer der i det siste, aggressiv timing av ram e.l? Typiske problemer med for kvasse bios innstillinger er blå skjerm og store problemer under installasjon osv. Du kan først prøve å resette bios "Load defult settings". Om ikke dette funker kan du prøve å gå drastisk ned på fsb og/eller multiplier, Det samme med agp og ram innstillingene. Sett mao innstillingene i bios langt under det som skulle vært normalt for din maskin . Rune. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 Oppdaterte BIOS for ikke lenge siden, kan det være problemet? Har "loadet" default-instillingene uten resultat. Skal teste en ram-brikke imorra, håper det ordner seg. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Der har du sikkert problemet ditt. Først av alt hadde jeg flash'a biosen til en tidligere versjon og testa det. Rune. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 takk skal du ha rune, da prøver jeg det. tenkte ikke over bios-oppdateringa før du nevnte det. -- har prøvd det nå. biosen var problemet. takk skal du ha rune, du redda kvelden! nå er det ut på by'n..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå