Gå til innhold

Problemer ved installasjon av XP eller WIN2K

ebe

Anbefalte innlegg

Aldri hatt problemet tidligere. Formaterete harddisken fordi jeg ville prøve NTFS. Nå får jeg ikke lagt inn XP eller 2000, installasjonsprogrammet stopper opp og klarer ikke kopiere filer. Hva kan være feil? Kunne det vært en idè å legge inn hele CDen på disken? Isåfall hvordan? Har bare en win98-bootdisk, og copy funker vel dårlig til det med tanke på å få med subfolders??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sjekka disken, og den er det ingen feil med. Det som er merkelig er at jeg la inn både win2000 og XP for en uke siden, og da var det ingen problemer. Nå stopper den opp under kopiering av filer hver eneste gang - uansett om jeg har formatert med FAT32 eller NTFS.

Lenke til kommentar

Nå har jeg jeg fått kopiert over hele CDen til disken, det gjorde ikke ting enklere. Får like mange filer som ikke vil kopieres. Trykker jeg "retry" mange mange ganger hender det noen av filene lar seg kopiere. Er det flere her som mener dette kan ha med RAMen å gjøre?? Kan ikke helt forstå det.. Merkelig at det plutselig har blitt sånn, i og med at det gikk smertefritt kort tid tilbake.

Lenke til kommentar

takk, da prøver jeg å få tak i en annen brikke, så får jeg håpe det hjelper :) Grunnen til at jeg ville re-installere xp var gjentatte restarter. Kom bare et "shjvung" når den restarta, ingen blåskjerm. Kan dette forsterke deres teori om minnebrikken som mulig grunn?

Lenke til kommentar

Har du oppdatert bios eller gjort noen store forandringer der i det siste, aggressiv timing av ram e.l? Typiske problemer med for kvasse bios innstillinger er blå skjerm og store problemer under installasjon osv.

Du kan først prøve å resette bios "Load defult settings". Om ikke dette funker kan du prøve å gå drastisk ned på fsb og/eller multiplier, Det samme med agp og ram innstillingene. Sett mao innstillingene i bios langt under det som skulle vært normalt for din maskin .

Rune.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...