Spenis Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Hei. Jeg var innom Jula og kjøpte en sånn USB grabber, for og få VHS til PC og DVD, men for det første så virker ikke medfølgende program og for det andre så får jeg ikke USB grabberen til og fungere, PCn finner den ikke, Den finne bare Webcamraet og Xsplit broadcaster, men ikke USB Grabber. Hva kan jeg gjøre for og få til dette? Finnes det en driver for USB enheten? INFO: USB AV GRABBER Model: TV-59 REV.B S7N: 857300250190 Håper noen kan hjelpe meg På forhånd takk Endret 6. oktober 2012 av Spenis Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Er skeptisk til mange av de greiene som ligger i butikkene og slenger. Ofte trenger du en driver. Der bør du gå inn på produsentens side og søke etter driver til ditt os og din bitversjon. Det ligger mye rart og slenger i slike butikker, og langtfra alt passser til windows 7 64 bit om det er det du har. Synes det enkleste er å bruke en dvd opptaker, gjerne med harddisk, og overføre inn på den og brenne ut på plate. Har du DV videokamera med inngang (eller annet videokamera med innganger) så kan du bruke det også. Programvaremessig så varierer det hva du trenger. Normalt så vil et videoredigeringsprogram kunne ta imot slike kilder uten medfølgende programvare. Vet ikke hva du har, men det er mye greit freeware å hente om du mangler noe slikt. Jeg ville nok startet med å gravd frem produsenten og sjekket på siden om det var driver til det os og bitversjon du bruker. Usb av grabber er bare typen utstyr og sier ingenting. TV-59 er modellnr, men da må du vite produsenten først. Rev B er bare versjon 2, men aner ikke om det er siste. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Test i en annen usb-port, og fjern alle andre usb-enheter, ta gjerne og start maskinen med dippeduppen tilkoblet, da skal du få beskjed av maskinen om den finner enheten eller ikke samt driveren. Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg kom på at jeg kan bruke pinnacle studio 15, men finner forsatt ikke USB enheten, får ikke opp noe melding om den, finner ikke DRIVER på nettet heller. Jeg angrer meg stygt på at jeg kjøpte den driten, du har rett Ankh. mye dritt som ligger og slenger i butikkene. Lenke til kommentar
Spenis Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Er skeptisk til mange av de greiene som ligger i butikkene og slenger. Ofte trenger du en driver. Der bør du gå inn på produsentens side og søke etter driver til ditt os og din bitversjon. Det ligger mye rart og slenger i slike butikker, og langtfra alt passser til windows 7 64 bit om det er det du har. Synes det enkleste er å bruke en dvd opptaker, gjerne med harddisk, og overføre inn på den og brenne ut på plate. Har du DV videokamera med inngang (eller annet videokamera med innganger) så kan du bruke det også. Programvaremessig så varierer det hva du trenger. Normalt så vil et videoredigeringsprogram kunne ta imot slike kilder uten medfølgende programvare. Vet ikke hva du har, men det er mye greit freeware å hente om du mangler noe slikt. Jeg ville nok startet med å gravd frem produsenten og sjekket på siden om det var driver til det os og bitversjon du bruker. Usb av grabber er bare typen utstyr og sier ingenting. TV-59 er modellnr, men da må du vite produsenten først. Rev B er bare versjon 2, men aner ikke om det er siste. Det er denne jeg trenger driveren til http://www.dustinhome.no/product/5010465111/deltaco-usb-2-0-videograbber-mpeg-1-2-4-720x576-lyd-bilde/ Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Støtter Windows XP/Vista/7(32-/64-bit). Vel, da skulle støtten være på plass ihvertfall. http://www.deltaco.no/menu/357/358/products/categories.aspx der er ihvertfall produktet. Klarer av å ta opp i oppløsninger opp til 720x576 ved 25fps i AVI eller MPG-format Der er vel innstillignene. Du burde jo brukt s-video til video, og rød/hvit rca til lyd. Teknisk sett så hadde jeg forsøkt å begynt på nytt. Fjern alt som ble installert, inkludert fra mapper som blir liggende igjen og registeroppføringer. Finn ut hvor driveren ligger (på plate? eller få siste versjon fra deltaco til ditt os og bitversjon. Bruk enhetsbehandlingen start-->kontrollpanel-->system-->enhetsbahandling Finn dingsen som er lagt til, er sannsynligvis merket med et gult merke/ukjent enhet. Klikk på den, velg å legge til driver manuelt, og klikk deg frem til mappa den ligger i (helst siste versjon fra produsenten). Når den er lagt til (forhåpentligvis) så bruk et vanlig videoredigeringsprogram og capture videoen i det. Hvis det ikke virker og deltaco ikke klarer å skaffe driver så lever det tilbake. http://www.steves-digicams.com/knowledge-center/how-tos/photo-software/pinnacle-studio-how-to-set-up-the-capture-format-settings.html Pinnacle har forøvrig egne capturebokser. http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Dazzle/ Har ikke brukt pinnacle på mange år. Greit program, men krasjet pc hver gang det skulle avisntalleres fordi det kom opp mange spørsmål om jeg ville slette filer jeg ikke ante hva var og som kanskje kun var i bruk av pinnacle. Bruksmessig var det bra, brukte det på mitt dv videokamera, men trøbbelet med å avinstallere det gjorde at jeg hatet det etterhvert. Har nå kun brukt windows movie maker, som er enkelt nok og har fungert til vårt bruk. http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows-vista/Toss-out-those-VHS-tapes-Save-your-home-videos-to-DVD Når du importerer via usb boksen din og redigerer med moviemaker så bør du være i boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå