Gå til innhold

Gammelt serverkabinett - tilpasse 3,5' disk

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et gammelt serverkabinett som jeg skal gjøre om til en billig-server. Dette kabinettet tror jeg stammer fra et sted mellom 1999 og 2001 ettersom det har stått et gammelt hovedkort med P3 prosessor.

Uanset, saken er den at fronten på kabinettet (der som hardiskene normalt er plassert) tydeligvis ikke er tilpasset den vanlige formfaktoren på 3,5" disker.

Brønnen i front er heller ikke en vanlig 5,25" -brønn, så avstandsfester på hardisken som vanligvis brukes for å plassere disken i en 5,25" -brønn hjelper ikke.

Brønnen i kabinettet er nemlig smalere enn 5,25".

Legger ved bilder av det aktuelle kabinettet som viser en vanlig 3,5" disk som ligger i bunnen av brønnen i kabinettet.

Jeg skulle gjerne ha vært i stand til å plassere 3 eller 4 disker i høyden på dette kabinettet. Noen som kjenner til denne standarden og som vet om monteringsbraketter som gjør at jeg kan montere 3,5" disker inni her?

post-87910-0-85907500-1349537536_thumb.jpg

post-87910-0-55521100-1349537545_thumb.jpg

post-87910-0-03886700-1349537551_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dette er et gammelt server kabinett kan jo dette være noe custom hot swap bays, og da finnes det nok neppe noen "out of the box" adapter for dette. Om du får til å mekke litt selv så kan du jo lage din egen løsning for å feste diskene inni der, eventuelt fjerne hele brønnen og montere en vanlig 3.5" brønn der.

Lenke til kommentar

Hei.

Siden jeg postet i går har jeg klart å skru en disk fast mot den ene siden av brønnen vha en 2,5" til 3,5" overgang.

Brønnen i kabinettet er forøvrig ca 13,5cm bred (får ikke skyvelæret helt inntill for nøyaktig mål) og ca like høyt, så jeg misstenker drive cage'n som nevnt over ikke vil passe inn.

Fjerning av brønnen har vært vurdert, men jeg har ikke noe gammelt kabinett som jeg kan hente deler fra.

Ser at så lenge jeg begrenser meg til 1 disk så klarer jeg meg, for den andre delen av 2,5" til 3,5" adapteren sørger for å stabilisere disken mot bunnen av brønnen.

post-87910-0-09401100-1349602062_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...