bojalborg Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Noe jeg kan spise for å legge på meg? Pulver eller noe annet av noe slag? Har begynt å trene, men er veldig spinkel. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Ja, men hva er galt med mat? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Du trenger ikke pulver. Ja det kan være kjekt å ha hvis du har problemer med å få i deg nok protein i løpet av dagen. Minst 50% av proteininntaket bør du få fra ekte mat. Spis 4-5 store måltider dagen med mye karbohydrater(ris, potet, pasta, quinoa, havregryn osv), grønnsaker og kjøtt/fisk/kylling. Hvis du kan å regne ut kalorier, protein/karb/fett fra maten du spiser kan jeg gi deg noen tall hvis du vil det. Hvis ikke bare fokuser på å spise mye. Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg synes http://matvaretabellen.no er en fin side for å se hva man skal og ikke skal spise. Lykke til! 1 Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Store mengder normal mat er alltid det smarteste. Ta deg f.eks dobbel porsjon ris eller poteter til middagen, spis flest mulig brødskiver med flest mulige forskjellige pålegg til frokost og lunsj. Variasjon i matveien er viktig, "usunn" mat er helt ok så lenge man spiser forskjellige ting hver dag. Og så trener du hardt, ikke slik pusletrening, men få opp pulsen og bli ordentlig svett. Ett mål er å trene såpass hardt at du kjenner tydelig hvilke muskler du har trent når du står opp neste dag. Og spis aller mest mens du føler deg støl. Om du trener to dager på rad så må du trene andre muskelgrupper enn dagen før. På denne måten bør du kunne trene deg ut av spinkelheten i løpet av en måneds tid. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Variasjon i matveien er viktig, "usunn" mat er helt ok så lenge man spiser forskjellige ting hver dag. Nå nei. "Usunn" mat er nettopp usunn fordi den øker fettlagringen i kroppen. Det å legge på seg masse(i form av muskler) betyr ikke at man kan hive innpå med sukker og andre tomme kalorier/rask energi. Da vil man legge på seg alt for mye fett. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Variasjon i matveien er viktig, "usunn" mat er helt ok så lenge man spiser forskjellige ting hver dag. Nå nei. "Usunn" mat er nettopp usunn fordi den øker fettlagringen i kroppen. Det å legge på seg masse(i form av muskler) betyr ikke at man kan hive innpå med sukker og andre tomme kalorier/rask energi. Da vil man legge på seg alt for mye fett. Du har rett i det. Sukker skal man holde seg unna uansett, det er det absolutt usunneste som finnes. Men når jeg skriver usunn mat mener jeg f.eks frossenpizza og chips og slikt som er raskt og enkelt å få i seg, men som man altså ikke må overdrive og i hvertfall ikke spise det samme av hver dag. Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Skal prøve å kutte ned på sukkeret, og spise større porsjoner! Tror jeg spiser sukker som tilsvarer tre 0,5l cola i løpet av en dag. Er det viktig med proteiner om man trener? Hvis det er det, hvordan kan jeg vite at jeg får ikke meg nok i løpet av en dag? Trener 4-5 ganger i uka, aldri samme muskelgrupper samme uke :-) Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Du teller antall proteiner ved å regne ut innhold i maten. Se på næringsinnholdslista så ser du antall prot, karb og fett per 100g. Du bør ha 2*kroppsvekta di med protein per dag. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Er det muskler eller fett du skal legge på deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå