sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 jeg får ikke oppgradert skjermkort driveren på en pc. Nå er ikke den pcen min så den er ikke så lett tilgjengelig Selv om hovedkortet ikke er det samme så skal de ha samme spesifikasjonene som min pc har mit hovedkort er fra ASUS det andre er fra Gigabyte Skjermkortet og lydkortet er identisk Her dreier det seg om driveren til skjermkortet ,AMD/ATI radeon 5770. begge bruker Windows 7 Home 64 bit På min pc går det som en lek å oppdatere men den andre så krasjer pcn ,blå-skjerm o.s.v mens installasjonen pågår eller at den er gjennomført For at den skal vike så må jeg tilbakestille Windows Den driveren som viker begynner nå bli gammel jeg var på gigabyte sine hjemmesider og fant en nyere bios , men ingen beskrivelse på at det var rett opp (mulige) feil i forbindelse med skjermkort el.l min pc er satt samme av meg , window7 er også lastet ned da det var en feil med OEM versjonen jeg fik tilsendt fra komplett.no ( de har sendt meg en annen i ettertid ) her har jeg også oppgradert biosen , men det hadde ingen ting med skjermkortet å gjøre Den andre pcen er satt sammen av komplett.no Kan det bare være det at man må oppgradere biosen for at de nyere Catalyst driverne skal fungere ? elle har dere andre tips ? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 Har du prøvd å fjerne gamle drivere først? Eventuelt ATI eller amd/nvidia mappen i C:\Program Files (x86) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2012 jeg har både prøv å installere nye driver over de gamle og tatt vekk de gamle først ( ved hjelp av installeringsprogrammet ) . jeg har også prøvd både med og uten omstart Som du ser så spiller det ingen rolle hvordan jeg gjør det på min pc ( den som bruker et hovedkort fra Asus) Spørsmålet er om det vil hjelp å oppgradere biosen på gigabyte hovedkortet først ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Selv om jeg oppgraderte biosen så cashet den driver programvaren da jeg brukte den til fjerne gamle drivere. Hvorfor virker det ikke ? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 8. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2012 Prøv atiman. Den fjerner absolutt alt av gamle drivere mer grundig. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2012 jeg lurer jo på om det er hovedkortet eller skjermkortet som er slik at det ikke tåler nyere drivere for dette skjermkortet. siden jeg bruker det samme skjermkortet min pc uten problemer så skulle man tro at det er noe feil på hovekortet . Men det kan jo også være et programvare problem Det jeg er usikker på er om å fjerne alle Radeon driverne gjør at man kan installere de nye uten problemer. Det bli uansett en sjanse å ta. alternativet er sende maskinen til komplett.no for kontroll Da må den sendes fra Bodø til Sandefjord som i seg selv er en risiko for skade Må vet jeg at man kan ta backup av det meste , men er litt usikker på hvordan man tar direkte backup av de skjermkortdriveren som er installert . Det enste jeg kommer på er den innebygde funksjonen i W7 som lar deg tilbakeføre pcen til tidligere tilstand. Selv det kan skape litt trøbbel i ettertid. Heldigvis hold det med å installere firefox på nytt den gange jeg tilbakeførte pcen etter en feil driver installeringen tidligere Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Nå har jeg lastet ned ATIman 7.0.2, Men når jeg skal prøve det ut så lar seg ikke installere på min pc. Til tross for at jeg er påligget som administrator så maser det om noe privileger som jeg ikke har og instaleringen blir brutt Endret 8. desember 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2012 Hvis du ser eneste løsning til slutt er å sende den til Komplett for sjekk, så kan du like greit ta backup av det som trengs, og teste med en ren ny innstallasjon av Windowsen, og se om det fikser problemet. Ta å last ned ett par driver versjoner av driveren, og innstaller den eldste først, for så å oppgradere den igjen som du nå prøver på. Er samme feilen der da, så kan du sende den til Komplett for sjekk. Da er det noe galt. Men driveren skal vel ikke ha så mye å si på hovedkortet, da driveren er en programvare som gjør at windows og spill snakker sammen med skjermkortet? Får du nå blåskjerm når som helst, eller kun når du tester å oppgradere? Har du sjekket at den har all strøm den trenger, at ingen ekstra plugger er litt løse osv hvis den har dette? Slet lenge med dette på en PCen gang, og fant at den ene pluggen på strømkabelen til skjermkortet ikke hadde satt seg helt inn. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. desember 2012 Det er broren min som har denne pcen, og han har ikke helt kontroll over alle passord og brukernavn av en re-installering krever. Det eneste jeg ser som er problemet er at det er oppdatering av catalyst som skaper alt tullet . Driverne ( til skjermkortet) er bare oppdatert noen få ganger på 2½ år. etter det , en gang i fjor kom dette tullet. på min pc hadde jeg også noen problemer , men jeg fikke blå skjerm midt i oppdateringen. Regner du at løse ledninger er det mest sannsynlige årsaken her eller er det bare at installering ( av ny driver ) ikke klare å fjerne de gamle driverne. her kan det virke som jeg er nødt til bruke ATIman eller tilsvarende ( hvor nå jeg finner det ) . Siden ATiman ikke funger så søker jeg etter alternativer Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 9. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2012 Nå har jeg lastet ned ATIman 7.0.2, Men når jeg skal prøve det ut så lar seg ikke installere på min pc. Til tross for at jeg er påligget som administrator så maser det om noe privileger som jeg ikke har og instaleringen blir brutt Prøvd å deaktivere UAC? Bare søk på uac i startmenyen så ser du den.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Du mer endre innstillinger for bruker kontroll ? jeg ser ikke at det skal ha noen betydning Endret 9. desember 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 10. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2012 Du mer endre innstillinger for bruker kontroll ? jeg ser ikke at det skal ha noen betydning Du nevnte at det maste om priv.. du ikke har.. Er jo verdt å prøve.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. desember 2012 i isåfall blir det flytte valget fra nest laveste nivå til laveste nivå Uansett så dreier dette valgt seg kun om å varsle om endringer foretatt på pcen . Ikke å andre priviliger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå