kamkamkamkamkam Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hei! Jeg er en kar på 22 år som for tiden er i mitt 5 yrkesaktive år. Jeg har ingen formell utdanning bortsett fra hærens befalskole, og sluttet på VGS etter 2. Året på salg/service. Mitt mål for framtiden er å studere internasjonal politikk, og trenger derfor studiekompetanse for å påbegynne dette. Mitt spørsmål bli da følgende: Burde jeg gå 3. Året på vgs påbygg? Burde jeg bli privatist? Er det mulig å oppnå realkompetanse for internasjonal politikk med bakgrunn i forsvaret? Grunnen til at jeg spør er hovedsaklig fordi jeg er i den alderen jeg er, og at jeg er redd jeg ikke vil passe inn i det miljøet med 18-åringer. Dette blir jo da sett opp mot den veiledningen man får på vgs VS det man gjør som privatist. Noen her med lignende erfaring og eller problemstilling som kan fortelle hva de selv gjorde, og hvorfor? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Når jeg gikk VG3 for to år siden var alderen på elevene varierende. De fleste var rundt 18 - 19 år, men det var også en del som var opptil 23 - 24 år. Jeg ville gått for VG3 fremfor Privatist om jeg skulle valgt om igjen. Mye lettere å jobbe med fagene når man er på skolen, og personlig synes jeg at de fleste fagene var ganske enkle. Derimot ville jeg slitt med å få meg til å jobbe med så mange fag på egenhånd hjemme. Lenke til kommentar
kamkamkamkamkam Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Det var i grunn det jeg fryktet. Jeg skal ærlig innrømme jeg sliter voldsomt med å gå inn for skolearbeid alene, og en klasse vil nok gjøre det mer naturlig å gå inn for det. Noen flere med erfaringer? Lenke til kommentar
kamkamkamkamkam Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Bumpbump! Lenke til kommentar
ulf1 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hvis du er villig til å flytte til Trondheim (med mindre du bor der seff) så kan jeg anbefale deg bybroen vgs:) der er de fleste mellom 20 og 26 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå