konduktans Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg har en 1TB disk formattert med ntfs som jeg ønsker å dele vha. FreeNAS. Den er full av dritt jeg ikke kan miste, så jeg må legge til disken uten å slette innholdet. Hvordan ordner jeg det? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hei. I følge denne tråden på frenas-forumet så er det ikke mulig å legge til en disk til et eksisterende volum. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Takk for svar. Grrr. Ser ut til at jeg må kjøpe en ny disk, legge til den som et nytt volum, bruke et annet OS til å legge filene over til den nye disken, og så gjøre den gamle disken om til et nytt volum. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Litt sent nå: men du burde kanskje lest dette (hvordan FreeNAS håndterer volumer) før du installerte FreeNAS? Er det mange av dere der ute som har installert en eller annen NAS-programvare uten at dere har lest om hvilke begrensninger det er i produktet først? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 He he, jeg har ikke stilt inn mye, så kan godt reinstallere hvis det er nødvendig. Kan noen andre bekrefte at jeg ikke får lagt til disker med info på? Det går såvidt meg bekjent an på alle andre operativsystemer, så finner det særs merkelig at det ikke funker i FreeNAS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå